Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Ćwiczenia logopedyczne 3

WYWOŁYWANIE I UTRWALANIE GŁOSKI „SZ” – część I

Wywoływanie głoski „sz”

W lustrze pokazujemy dziecku układ języka i warg. Polecamy zrobić to samo, tzn.:  unieść język za górne zęby (na wałek dziąsłowy)

  • zęby złączyć
  • wargi zaokrąglić i wysunąć do przodu (ułożyć w "ryjek")
  • W takim układzie polecamy dziecku wymawiać podczas wydechu przedłużone "sz......"                                         

Utrwalanie głoski „sz” w izolacji:

 „Jesienny wiatr” – dziecko wymawia głoskę „sz…” udając wiatr.

Jeżeli powie prawidłowo to jeden listek spadnie z drzewa (wybiera sobie listek i koloruje go). Można dołączyć ruchy rąk nad głową i ruchy palców, które imitują drzewo i liście kołyszące się na wietrze. Szumi wiatr: SZSZSZ……

Utrwalanie głoski „sz” w sylabach i logotomach: 

„Szumiąca kostka” – dziecko rzuca kostką do gry. Liczy ilość oczek i powtarza tyle razy dany dźwięk, ile jest oczek, np.: 5 oczek to 5 razy musi powiedzieć „sza, sza, sza”. Początkowo podczas ćwiczeń może przedłużać wymowę głoski „sz”. Taka sposób utrwalania można wykorzystać podczas dowolnej gry planszowej.

sza, szo, sze, szu, szy; asza, aszo, asze, aszu, aszy osza, oszo, osze, oszu, oszy esza, eszo, esze, eszu, eszy usza, uszo, usze, uszu, uszy ysza, yszo, ysze, yszu, yszy; asz, osz, esz, usz, ysz.

Obrazek do pobrania i pokolorowania poniżej

      Drzewko [.docx, 708.58 kB]

Miłej zabawy! Justyna Staniewska-Estal