Ćwiczenia logopedyczne 4
WYWOŁYWANIE I UTRWALANIE GŁOSKI „SZ”- część II
Utrwalanie głoski „sz” w wyrazach:
Dziecko powtarza:
szafa, szalik, szatnia, szabla, szachy, szeroki, szelki, szufelka, szuflada, szewc, szopa, szorty, szum, szofer, szuwary, szkoła, szyba, szyja, szynka, szydełko, szew, szept ,kasza, kaszel, maszyna, nosze, kosze, kalosze, koszyk, koszula, kieszeń, wieszak, puszek, groszek, poszewka, daszek, uszy, leniuszek, kieliszek
kosz, kapelusz, mysz, gulasz, klosz, kalosz, tusz, plusz , szkoła, szkło, szklanka, szpulka, szpital, szpada, szpak, sznurek, szmata, szwalnia, szkapa, szkoda, szlak, szpilka, szpinak, szpulka, sztuka , podeszwa, myszka, biszkopt, broszka, gruszka, puszka, poduszka, mieszkanie, muszla, kasztan, podszewka, większy, lepszy, wierszyk, Warszawa, dorsz, marsz, szyszka
Utrwalanie głoski „sz” w parach wyrazach:
blaszana puszka, obszerna szafa, kosz kasztanów, szerokie szuflady, szanuj zeszyty, obszerne szuflady, maszyna szyje, szara mysz, Zbyszek pisze, Tomaszek leniuszek, szary szalik, szerokie szelki, szkolna szatnia, szkodliwy proszek, szklany klosz, pluszowy kapelusz, fałszywy grosz, blaszana puszka, kosztowny naszyjnik, szpitalne nosze, puszysty szalik, koszyk szpinaku, oszroniona szyba, bursztynowa broszka, pszenna kasza, obszerne mieszkanie, wszyta kieszeń
Utrwalanie głoski „sz” zdaniach:
- To nasza szkoła.
- Mama szyje na maszynie.
- Pod szafą siedzą myszy.
- W szafie są szerokie szuflady.
- Dzieci muszą jeść kaszę.
- Tomasz poszedł pieszo do szkoły.
- Zbyszek pisze wiersze.
- Szymek jest leniuszkiem.
- Listonosz przyniósł depeszę.
- Na poddaszu mieszkają szpaki.
- Szanuj książki i zeszyty.
- Przy szopie szumią kasztany.
- Ptaszki zbierają okruszki.
- W szkole jest szatnia.
- W szufladzie są szachy.
- Nasza pani pisze na maszynie.
- Szymon idzie do szkoły.
- Szymon ma szarą koszulę.
- Mariusz lubi gruszki.
- Szymon gra w szachy.
- Koło szkoły stoją sanki.
- W szafie wisi sukienka.
- Mama przyniosła ze sklepu szynkę.
- W koszyku jest sałata.
- Stefek kaszle.
- W szufladzie są spinki.
- Przy szpitalu rosną sosny.
UWAGA! Nie pomijamy żadnego etapu. Przechodzimy do kolejnych ćwiczeń tylko wtedy, gdy dziecko opanowało ćwiczony materiał.
Miłej zabawy! Justyna Staniewska-Estal