Nasz temat na dziś to: "Bezpieczne i wesołe wakacje"
Witajcie już prawie rozpoczynamy wakacje, ale pamiętajcie o właściwym zachowaniu kiedy pojedziecie z rodzicami na bezpieczne i wesołe wakacje. Zaczynamy!!!
„Zabawki w plecaku” – zabawa słuchowa .Rodzic mówi wyraz np.: namiot, łódka, wiosło, łopatka, grabki, foremkę, okulary itp.- dzieląc go na sylaby lub głoski. Rozpoczyna:
W moim plecaku mam o-ku-la-ry lub o-k-u-l-a-r-y. Dziecko mówi, co Rodzic ma w plecaku. Analogicznie postępuje z pozostałymi wyrazami.
„Letnie motyle” – zabawa ruchowa. Dziecko stoi przodem do rodzica. Dziecko wyciąga przed siebie proste ręce ze złączonymi dłońmi. To samo robi R. przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej https://www.youtube.com/watch?v=JLsomqe8un4 rodzic zaczyna rysować leniwą ósemkę. Dzieci naśladują prezentowane ruchy.
„Karuzela” – zabawa ruchowa. Dziecko śpiewa piosenkę oraz wykonuje określone ruchy:
Chłopcy, dziewczęta, dalej, spieszmy się, Wysuwają do przodu raz prawą, raz lewą nogę.
karuzela czeka, wzywa nas z daleka. Wysuwają do przodu raz prawą, raz lewą nogę.
Starsi już poszli, a młodsi jeszcze nie. Wysuwają do przodu raz prawą, raz lewą nogę.
Hej, hopsasa, jak ona szybko mknie! Zatrzymują się i podskakują w miejscu.
Hej, dalej, dalej, do zabawy spieszmy się! Poruszają się krokiem dostawnym po obwodzie koła.
Praca z K4., 32 – odczytywanie zdań obrazkowo-literowych. Zadanie dodatkowe – dorysowywanie kółek tak, aby w każdym pudełku było ich po 6.
„Bezpieczne wakacje” – rozmowa z dziećmi. Rodzic dzieli arkusz szarego papieru na trzy kolumny. W pierwszej rysuje symbol wody, w drugiej – gór, w trzeciej –miasta. Prosi dziecko, by zastanowiło się nad tym, jak należy się zachowywać nad morzem, jeziorem, rzeką, stawem, w górach lub w dużym mieście, żeby wakacje były bezpieczne. Dziecko podaje swoje pomysły dla każdego miejsca oddzielnie (woda, góry, miasto). Następnie razem z rodzicem w jak najprostszy sposób rysuje to, co wymyśliło. Później kartki z rysunkami przyklejają na szary papier we właściwych kolumnach. W ten sposób powstaje Kodeks bezpiecznych wakacji.
„Wakacyjna wyszukiwanka” – praca z Wielką Księgą Tropicieli. Dziecko odnajduje elementy niepasujące do letniego obrazka i nalepia przy nich słoneczka.
Praca z K4., str. 31 – nalepianie brakujących fragmentów obrazka. Określanie prawidłowych i nieprawidłowych zachowań nad wodą. Odczytywanie znaków zakazu. Zadanie dodatkowe – kolorowanie rysunków przedstawiających to, co jest miękkie.
Do widzenia, przedszkole – aktywne słuchanie piosenki. Dziecko razem z rodzicem wymyśla ruch do utworu ( klaskanie, tupanie itp.) https://www.youtube.com/watch?v=6OADiBqDusA
Gdy szedł wrzesień
przez zielony las
w deszczu z parasolem,
wszystkie dzieci
wtedy pierwszy raz
witały przedszkole.
Ref.: Podajemy ręce
do zabawy w kole,
przy naszej piosence witamy przedszkole
oraz naszą panią, lalki, piłki, misie,
witamy już dzisiaj,
witamy!
Przyszła zima,
zagrał mroźny wiatr,
gwiżdże już na polach.
Sypnął śniegiem, pozostawił ślad
w drodze do przedszkola.
Ref.: Podajemy ręce
do zabawy w kole,
przy naszej piosence wesoło w przedszkolu.
Jest i nasza pani, lalki, piłki, misie,
zabawa to dzisiaj,
zabawa!
Już jaskółka, czarno-biały ptak
gniazdo ma w stodole.
Wkoło zieleń, to już wiosny znak,
czas żegnać przedszkole.
Ref.: Podajemy ręce
do zabawy w kole,
przy naszej piosence żegnamy przedszkole
oraz naszą panią, lalki, piłki, misie,
żegnamy już dzisiaj,
żegnamy!
„Nasze zabawy” – zabawy muzyczno-ruchowe z rodzicami np.
„Dwóm tańczyć się zachciało” https://www.youtube.com/watch?v=RjNQT1KWtkE
„Stary niedźwiedź” https://www.youtube.com/watch?v=Q4E1259KmCI
„Karuzela” https://www.youtube.com/watch?v=QB-QVbt57T8&t=48s
„Siała baba mak” https://www.youtube.com/watch?v=iY0qLrO05I0
Kochani życzymy Wam miłej zabawy. Panie Dorota i Asia