Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Biblioteka i księgarnia"

Witam Was w kolejnym dniu naszych zabaw. Dzisiaj będziemy kontynuować rozmowy o książkach i pobawicie się przy piosence „Kolorowe książki”. Najpierw tak jak wczoraj  trochę marszu, biegu i podskoków:

https://www.youtube.com/watch?v=Ivh4teVteGE  „Czy gotowe nogi…”

https://www.youtube.com/watch?v=QdZW7klW-xs  marsz i bieg

https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s marsz i podskoki - z nogi na nogę

 „Zabawy z pojęciami” – zabawa dydaktyczna. Rodzic  podaje dziecku dowolny wyraz, np.: szacunek, zamęt, lament. Zadaniem dziecka  jest wyjaśnienie znaczenia tego słowa. Rodzic  może tylko podpowiada  i ukierunkowywać dziecko  pytaniami pomocniczymi.

„Ulubieni bohaterowie”–  zagadki słowne  dotyczące bohaterów znanych dziecku  książek i bajek:

Biedne te dzieci, w lesie zabłądziły
i do domku z piernika, niestety, trafiły. (Jaś i Małgosia)

Wilk‑spryciarz, skrył się wśród górek
i czeka aż nadejdzie…    (Czerwony Kapturek)

Domkiem tego misia jest Stumilowy Las,
bawi się tam z przyjaciółmi przez calutki czas.    (Kubuś Puchatek)

Ten mały chłopiec to chyba kukiełka. Nie do wiary!
Zrobił go z drewna Gepetto stary.          (Pinokio)

Słuchanie wiersza M. Przewoźniaka „Kłopoty w bibliotece”
Książkom w pewnej bibliotece
nudziło się tak dalece,
że ni z tego, ni z owego
zaczęły grać w chowanego.
Calineczka się schowała
za ogromny Atlas ryb.
Szukał krasnal Hałabała,
gdzie się przed nim Plastuś skrył?
Tak się wszystkie wymieszały,
że ta pani w bluzce w prążki
chodzi tutaj już dzień cały,
nie znajdując żadnej książki.

Rozmowa dotycząca treści wiersza:
Co stało się pewnego razu w bibliotece?;
Jakie bajkowe postacie występowały w wierszu?;
Czym różni się biblioteka od księgarni?. 

„Sklep z książkami - księgarnia” – zabawa matematyczna. Rodzic wyznacza role sprzedawcy lub  klienta księgarni. Do zabawy można wykorzystać biblioteczkę dziecka, jeśli takową Państwo macie, w domu lub rozłożyć kilka książek na stole.  Proszę wykorzystać monety z Wycinanki karta 24. Pokazać i wytłumaczyć dziecku nominały monet i ich wartości.  Dzieci dysponują środkami płatniczymi – monetami z W. o trzech wartościach: 5zł - warte jest pięć  jednostek płatniczych,  2zł  to dwie jednostki, 1zł to jedna jednostka płatnicza. Rodzic  umieszcza  przy  książce cenę,  dziecko podchodzi do sprzedawcy i prosi o książkę – musi powiedzieć, jaką sobie życzy książkę  i zapłacić za nią odpowiednią kwotę (podczas zabawy zamieniamy role).

„Jesteśmy bohaterami z bajek” – zabawa ruchowa. Rodzic wypowiada nazwę postaci z bajki (np. smok wawelski, Kot w Butach, krasnoludek, olbrzym, wilk), a zadaniem dziecka jest zaprezentować tę postać ruchem, mimiką.

Zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence „ Kolorowa książka” https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A 

  • „Apaszki” – zabawa naśladowcza. Każde dziecko trzyma swoją apaszkę i naśladuje ruchy wykonywane przez N. (np. pionowe –
    z góry na dół, poziome – od prawej do lewej).
  • „Pary” – zabawa porządkowa. Dziecko stoi i trzymają w rękach apaszki. Porusza się w prawą lub lewą stronę. Gdy usłyszy melodię piosenki, szybko dobiera się  w parę z np. Rodzicem, chwytając za końce apaszek. Tworzą w ten sposób kółko i tańczą w rytm melodii.
  • „Pokaż, co gram” – zabawa dydaktyczna. Rodzic tworzy z klocków układ przedstawiający rytm zwrotki lub wersu piosenki. Wystukuje go. Dziecko  samo próbuje wystukać ten rytm.
  • „Taniec-połamaniec” – zabawa taneczna. Rodzic prezentuje dowolny  krok Dziecko  próbuje  samo się poruszać w ten sposób, najpierw pojedynczo, a potem w parze z Rodzicem.

Nauka pierwszej zwrotki i refrenu piosenki  „ Kolorowa książka”https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A 

Kolorowa książka,
książka ulubiona,
obrazkami, literami
chce przemówić do nas.

Ref.: Bajki stare, bajki nowe
         są w tej książce kolorowej.        

W kolorowej książce
bajki są ukryte.,
ja nie umiem ich przeczytać,
jeszcze nie znam liter.

Ref.: Bajki stare, bajki nowe
        są w tej książce kolorowe

Kolorową książkę
czytać się nauczę
i otworzę bramę bajek
własny złotym kluczem.

Ref.: Bajki stare, bajki nowe
        
są w tej książce kolorowe. 

Praca z K4., 2 – liczenie głosek w wyrazach. Zadanie dodatkowe – układanie książek od największej do najmniejszej poprzez łączenie ich z kostkami o odpowiedniej liczbie oczek. 

„Moja okładka” – praca plastyczna. Malowanie farbami zaprojektowanej przez dziecko okładki do ulubionej książki.

Życzę miłej zabawy. Pani Dorota.

Język angielski

Utrwalamy nazwy kształtów podczas wysłuchania piosenki z poprzedniej lekcji. Zagrajcie w gry interaktywne ,obejrzyjcie historyjkę Play Boxa oraz wysłuchajcie rymowanki „I can count shapes” z lekcji 3 i 4  na stronie www.englishplaybox w Play Box 2  w temacie „ Liczymy kształty”. Wykonajcie zadania z książki strona 47

Pozdrawiam Pani Ola.

Oto Wasze piękne prace: zakładki Agatki, Antosia, Zuzi i Ekoludek Tymaka. Brawo pięknie pracujecie!!!