Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Biblioteka-to świat bajek i nie tylko - zabawy słowne i matematyczne."

Witam was serdecznie, dziś postaramy się pobyć w świecie książki. Jakie jest to miejsce?

W domowej- książek kilka
 A tamtej – jest wiele.
Szanuj je i kochaj, bo to twoi przyjaciele.
 Wypożycz i oddaj w jak najlepszym stanie,
Bo po tobie inny czytelnik ją dostanie.     BIBLIOTEKA
1. Zabawa matematyczno- dydaktyczna: weźcie ze swoich domowych biblioteczek kilka rodzajów książek: z bajkami, albumy , atlasy, dla dorosłych do czytania, podręczniki , słowniki itd. Do zabawy będą również potrzebne kartoniki z cyframi oraz regał od książek. Jeśli nie mamy regału, można na podłodze ułożyć regał z taśmy z ilością półek w/g rodzajów książek.
Posłuchajcie wiersza pt: „ Kłopoty w bibliotece”

Książkom w pewnej bibliotece
Nudziło się tak dalece,
Że ni z tego, ni z owego
Zaczęły grać w chowanego.
„ Calineczka” się schowała
za ogromny Atlas ryb.
Szuka krasnal Hałabała,
Gdzie się przed nim Plastuś skrył?
Tak się wszystkie wymieszały,
Że ta pani w bluzce w prążki
Chodzi tutaj przez dzień cały,
nie znajdując żadnej książki….

2. Porozmawiajcie na temat treści wiersza, czy uważacie, że książki w bibliotekach powinny być poukładane w jakimś określonym porządku, czy mogą stać byle jak? I dlaczego?
Jeśli stwierdziliście ,że w porządku, to pomyślcie według jakich kryteriów… i spróbujcie stworzyć własną biblioteczkę, stosując się do poleceń rodziców…

3. Oznaczcie cyframi kolejne półki , używając liczebników porządkowych… pierwsza, druga itd. Teraz obejrzyjcie i ułóżcie książki na kolejnych pólkach w/g instrukcji rodziców np.; na pierwsze połóż słownik, na drugiej dwa atlasy itd. W ten sposób powstanie wasza biblioteczka, a tym samym utrwalicie liczebniki porządkowe.
Drugim sposobem układania książek może być od najmniejszych, do największych.
Trzecim ,od najcieńszych, do najgrubszych itd.
W trakcie oglądania i układania możecie posłuchać piosenek o książkach: „Bajeczki, książeczki”, „Książeczka” i innych, jakie znajdziecie na you tubie.

4.Ćwiczenia wyprostne – możecie je też wykonywać przy muzyce, ale bez pośpiechu, tylko starannie:
* marsz z książką na głowie, chodzimy, starając się  utrzymać książkę jak najdłużej.
* stajemy w rozkroku, książkę trzymamy w jednej ręce, podajemy nad głową do drugiej i z powrotem.
*stoimy prosto, podnosimy jedną nogę, zginając w kolanie, na nim kładziemy książkę , ręce rozkładamy na boki, staramy się stać jak najdłużej.
*rodzic trzyma książkę nad głową dziecka, a ono stara się wspiąć na palce, aby jej dosięgnąć, łapiąc ją w obie ręce.

5. A teraz sprawdźcie czy znacie dużo bajek, odgadując zagadki:
 * Imiona bohaterów rozpoznajcie słysząc pierwszą sylabę: Ca-….lineczka,  Kop…ciuszek, Pu…chatek, Cze….rwony  Kap…turek, itd. zagadki możecie zadawać sobie nawzajem, raz rodzic , raz dziecko.

* A oto kilka ode mnie:

 Kto za siedmioma górami
I za siedmioma lasami
 Mieszkał w chatce maleńkiej
Z siedmioma krasnoludkami?     Śnieżka

Powiedz, który to niedźwiadek
Prosiaczka jest sąsiadem?,
Sąsiadem Kłapouchego
I Krzysia małego kolegą?          Kubuś Puchatek

Oni, gdy zabłądzili w lesie,
 Baby-Jagi wpadły szpony.
Przez to, że nadgryźli domek,
Co z piernika być zrobiony.         Jaś i Małgosia

To taka wielka pani,
Co ludzki uczucia ma za nic.
Z lodu ma serce, z lodu ma pałac,
W nim  Kaja uwięziła, gdy od Gerdy zabrała.      Królowa Śniegu

6. Jeśli lubicie i czytacie książki, to wiecie ,że potrzebna jest zakładka. Zróbcie więc jedną lub kilka, dla siebie i najbliższych  według własnych pomysłów. Możecie wykorzystać kartony, wełnę , wstążeczki, ozdobić gotowymi naklejkami lub wycinankami z kolorowych papierów…..

 7.Gdy będziecie mogli,  to wybierzcie się do biblioteki i wypożyczcie ulubione książki, zaobserwujcie jakie rodzaje książek tam się znajdują. Póki jednak nie macie możliwości , to idąc na spacer po mieście, poproście rodziców, aby pokazali wam ,gdzie w Łęczycy istnieją biblioteki oraz księgarnie. Porozmawiajcie na temat różnic między tymi miejscami związanymi z książkami.

Życzę samych ciekawych zabaw, które sprawią , że zainteresujecie, a może nawet zaprzyjaźnicie się z niejedną książką.         

Pozdrawiam  Edyta Ch.

Język angielski

Utrwalamy nazwy kształtów podczas wysłuchania piosenki z poprzedniej lekcji. Zagrajcie w gry interaktywne z lekcji 1 i 2  na stronie www.englishplaybox w Play Box 2  w temacie „ Liczymy kształty”.
Pozdrawiam Pani Ola