Nasz temat na dzis to: „Co jest cięższe, a co lżejsze”-zabawy z porównywaniem ciężaru.
Witajcie Dzieci !
- Poproście Rodziców, aby pozwolili Wam skorzystać z wagi szachowej. Dziś porównamy ciężar kilku przedmiotów.
Na początek dobierzcie parami następujące przedmioty:
Klocek- piłeczka
Miś – auto
Kamyk – guzik
Lalka – notes
Porównajcie ich ciężar i określcie, który przedmiot z pary jest cięższy, a który lżejszy. Sprawdźcie czy wielkość zawsze ma tu znacznie.
- Wybierając jeden przedmiot, np. misia spróbujcie określić ile należy użyć klocków, aby waga była taka sama.
- Wykonajcie zadanie na str. 55(k.cz.4)
- Pobawcie się z Mamą lub Tatą w zabawę „waga”. Dobierzcie się w parę. Stańcie naprzeciwko siebie. Podajcie sobie ręce i naprzemiennie wykonujcie przysiady.
- Ułóżcie z liter wyraz waga i zbudujcie jego schemat i model, aby utrwalać podział głosek na samogłoski i spółgłoski.
Dzieci chętne mogą spróbować zapisać wyraz waga w zeszycie w trzy linie kilkakrotnie pamiętając o właściwym połączeniu liter.
- Wspólnie z Rodzicami wykonajcie zadanie na str. 75 (Litery i liczby cz.2), które wymaga precyzji i uwagi.
Zadanie:
1.Utrwalcie sobie nazwy dni tygodnia przy pomocy pewnego wierszyka.
Jakie nazwy dni
tygodnia znamy?
Czy wszystkie nazwy
dni pamiętamy?
Jeśli ktoś lubi
takie zadania,
niech się zabiera
do wyliczania.
Powietrza dużo
buzią nabiera
i na wydechu niech dni wymienia:
− poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.*
Jeśli za trudne
było zadanie,
ćwicz dalej z nami
to wyliczanie.
− Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek,
piątek, sobota, niedziela.
Powodzenia Dorota Siuda
Informacja!
Przypominam Państwu o możliwości skorzystania z udziału w sesji zdjęciowej (tablo) poprzez potwierdzenie telefonicznie na numer telefonu Przedszkola nr.4. Osoby, które jeszcze nie odebrały informacji o gotowości szkolnej swojego dziecka proszę, aby uczyniły to w najbliższym czasie.
Dorota Siuda
J.angielski- proszę o włączenie dziecku rymowanki „Happy”, celem powtórzenia, z Play Box 3 ,temat „Jestem szczęśliwy!”, niech postara się powtarzać nazwy emocji. Niech dziecko spróbuje zaśpiewać fragmentami piosenkę „How are you feeling today”. Wykonajcie zadanie z książki strona 57. Bye,bye Pani Ola.