Nasz temat na dziś to: ,,Co jest na naszym podwórku?”.
1.Wycinanie kolorowych pasków. Układanie z nich dowolnych kompozycji. Nazywanie swoich prac.
Rodzicu, wydrukuj kartę z kolorowymi paskami, pomóż rozciąć paski i zaproś dziecko , żeby ułożyło i nakleiło obrazek wg swojego pomysłu. Następnie zapytaj jaki obrazek powstał.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-3l-wyp.pdf
2.Zabawa przy piosence ,,Lato na dywanie”
Zabawa jak wcześniej lub wg pomysłów dziecka.
3.Rozwiązywanie zagadek tematycznie związanych z podwórkiem.
Zagadka nr 1
Rodzic umieszcza na tablicy częściowo zakryty obrazek zjeżdżalni. Dziecko próbuje odgadnąć co jest ukryte na obrazku. Jeżeli nie potrafi, rodzic odkrywa obrazek po kawałku, pytając za każdym razem: Co to jest?
Po odgadnięciu przez dziecko rodzic odsłania cały obrazek, a dziecko dzieli jego nazwę rytmicznie klaszcząc (dzieli na sylaby).
Zagadka nr 2.
Ciągle skacze, podskakuje,
czasem turla się.
Z nią zabawa doskonała
- każdy o tym wie.
Po rozwiązaniu dziecko określa, jak można się bawić piłką na podwórku. Wyjaśnia dlaczego nie powinno się tego robić w domu.
Zagadka nr 3.
Dziecko rozwiązuje zagadkę ruchowa. Rodzic naśladuje jazdę na rowerze – trzyma sztywno kierownicę, unosi wysoko kolana i naśladuje pedałowanie. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, na jakim pojeździe rodzic naśladuje jazdę.
4.Zabawa ruchowa ,,Na skakance”
Dziecko naśladuje skoki przez skakankę: obunóż, jednonóż.
5.Ćwiczenia w liczeniu ,,Ile to łopatek?”
Rodzic przygotowuje obrazki z różną liczbą elementów (mogą to być: łopatki, grabki, wiaderka, figury geometryczne i in.). Dziecko liczy ile elementów znajduje się na danym obrazku, podaje ich liczbę i pokazuje odpowiednią liczbę palców.
Powodzenia! Życzę wesołej zabawy. Pani Ania.