Nasz temat na dziś to: "Co żyje na łące"
Witajcie dzieci!!! Dzisiaj porozmawiamy o tym co żyje na łące?
Krecik – słuchanie wiersza B. Formy.
Jestem sobie mały krecik,
chcę, by dzieci mnie poznały.
Bardzo miękkie mam futerko,
nim pokryty jestem cały.
Najśmieszniejsze moje łapki,
ciągle ziemię wypychają.
Silne, płaskie jak łopatki,
zawsze w pracy pomagają.
Swoim ryjkiem bardzo lubię
korytarzy drążyć wiele.
Spulchniać zbite bryły ziemi,
wiercić przejścia i tunele.
Gdy na dworze silne mrozy,
w miłej norce, wśród zapasów
siedząc, marzę o przetrwaniu
do wiosennych lepszych czasów.
Rozmowa dotycząca treści wiersza:
Jakie zwierzę jest bohaterem wiersza?;
Gdzie ono mieszka?;
Jak wygląda kret?;
Co on robi?;
Czym się żywi?.
Rozwiązywanie zagadek dotyczących łąki.
Na brzegu stawu żyją, z wieczora czy też z rana
do wody dają nura, gdy słyszą krok bociana. (żaby)
Zbiera miód z kwiatów wśród łąk i pól.
iedy użądli, sprawi ci ból. (pszczoła)
Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe.
Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyle)
O nocleg nie prosi, wędrując po świecie,
bo swój domek nosi na własnym grzbiecie. (ślimak)
Choć są bardzo małe, pracują wytrwale.
Zbierają nasionka, nie męczą się wcale. (mrówki)
Powrócił do nas z dalekiej strony.
Ma długie nogi i dziób czerwony. (bocian)
Lata nad łąką w czerwonej kapotce,
a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)
Zapewne znacie takiego konika,
choć nie jest zegarkiem, jednak w trawie cyka. (konik polny)
„Pszczółki” – zabawa ruchowa naśladowcza. Dziecko –pszczółka biega po pokoju w rytmie podawanym przez R lub melodii piosenki. Naśladuje bzyczenie pszczół. Gdy dźwięk milknie, siadają na kwiatkach (na podłodze).
Praca zWycinanki, str.45 – składanie i ozdabianie bociana. Pracę wykonujemy według polecenia. Bociana można przykleić na łące, którą dziecko malowało wczoraj.
Nauka piosenki „Bal na łące”
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.
Dylu, dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.
A trzy małe biedronki
nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.
Rodzic mówi frazami tekst piosenki z zachowaniem rytmu i tempa. Dzieci powtarzają: bardzo cicho, średnio cicho, głośno, dopowiadają ostatnie słowo frazy, mówią całość z jednoczesnym klaskaniem, Śpiewają całość.
„Bocian patrzy” – zabawa pobudzająco-hamująca. Dziecko (bocian) stoi tyłem do Rodzica (żaba) i recytuje rymowankę:
Raz, dwa, trzy,
bocian patrzy.
W tym czasie Rodzic- żaba za plecami dziecka zbliża się do niego . Kiedy dziecko skończy mówić rymowankę, odwraca się, a Rodzic - żaba zamiera w bezruchu. Kiedy rodzic dotknie dziecko następuje zmiana ról (dziecko może skakać ja k żaba)
„Tropimy głoskę ł” – zabawy słuchowe z wykorzystaniem K.
Dziecko wyszukuje w pokoju lub wymyśla przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się głoską ł. Praca z K4., 7 – czytanie globalne, wyrazu podstawowego: łapa. Wycinanie wyrazów i naklejanie we właściwych miejscach na obrazku przedstawiającym łąkę. Zadanie dodatkowe – słuchanie piosenki „ Bal na łące” śpiew z jednoczesnym wodzeniem po śladzie, rysowanie kształtu w tunelu oraz samodzielnie.
Zabawa z elementami skoku https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
„Policz ile”- zabawa matematyczna
Dzieci oglądają ilustrację „ Na łące”, K., 6 a rodzic zachęca do liczenia:
Policz, ile jest na obrazku ślimaków? – klaśnij tyle razy w dłonie
Policz, ile jest na obrazku motyli? – podskocz tyle razy
Policz, ile jest na obrazku gąsienic? – tupnij tyle razy nogą ile jest żółtych gąsienic?
Policz, ile jest na obrazku żółtych kwiatków? – przejdź tyle kroków w lewą stronę ile jest kwiatków
Policz, ile jest na obrazku żabek? - podskocz tyle razy.
Dziecko wskazuje palcem na obrazku właściwe elementy i na dole strony w ramkach kreśli tyle kresek ile ich jest.
Proszę, żeby dzieci wykonały również drugą stronę karty.
Język angielski
Utrwalamy nazwy kształtów podczas wysłuchania piosenki z poprzedniej lekcji. Zagrajcie w gry interaktywne i powtórzcie rymowankę z lekcji 7 i 8 na stronie www.englishplaybox w Play Box 2 w temacie „ Liczymy kształty”. Wykonajcie zadanie z książki strona 51 i 53. Bye, bye Pani Ola