Nasz temat na dziś to: „ Dbamy o zęby”
1.Zabawa ruchowa do piosenki „ Myj zęby”. Słuchając tekstu piosenki podskakujmy sobie do przodu i do tyłu ,przy refrenie tańczymy w kółeczku.
https://www.youtube.com/watch?v=dhIqJFwQ7tM
2.Zabawa ruchowa” Motylek”. Przygotujcie sobie apaszkę, albo chustę. Trzymamy ją w rękach. Do piosenki „ Myję zęby”., fruwajcie po łące jak motylki, gdy rodzic wyłączy muzykę przysiadamy na dywanie i nakrywamy się apaszką albo chustą.
3.Wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej „ Zęby”. Poproście rodziców o przeczytanie wiersza, może sami spróbujecie troszkę poczytać. Zadajemy dziecku pytania do treści wiersza, do czego służą zęby, co robić, żeby byłe czyste i zdrowe?. Dla ułatwienia odpowiedzi na pytania obejrzyjcie sobie historyjkę pewnej dziewczynki, która odbyła taką wizytę w gabinecie dentystycznym.
https://www.youtube.com/watch?v=gnLf9iquGAE
Czy wiecie że właśnie Wam rosną teraz zęby mleczne, które już niektórym zaczynają wypadać. Zęby będą wypadać jeszcze wtedy, gdy pójdziecie do szkoły. Opowiedzcie rodzicom, o swoich przeżyciach, kiedy wypadały Wam pierwsze zęby, pamiętacie?, czy wkładałyście je wtedy pod poduszkę i zamiast zęba znajdowaliście niespodziankę od Wróżki
Zębuszki ? . Zobaczcie jak wygląda:
https://s.mamotoja.pl/i/wrozka-zebuszka-BIG-61543.jpg
Czasami zęby mleczne ruszają się na wszystkie strony i nie chcą wypaść. Wtedy trzeba iść do dentysty. Wyrywanie zęba mlecznego nie jest bolesne, to coś takiego jak uszczypnięcie, nie trzeba się tego obawiać, ale pamiętając, że nawet jeśli cos jest nieprzyjemne to trzeba postarać się to dzielnie znosić. Czeka wtedy nagroda dla dzielnego pacjenta, a to jest powodem do dumy.
4.Teraz się troszkę pobawimy, w przeliczanie. Macie już tyle wiadomości o zdrowiu i o zębach, że możemy to wykorzystać w zabawie. Weźcie sobie białą kartkę i kolorowe kredki, narysujcie 10 kół ( które będą naszymi kubkami i dziesięć grubszych kresek , które będą naszymi szczoteczkami). Spróbujcie pokolorować w ten sposób np. dwa koła niebieskie , dwie kreski niebieskie , dwa koła żółte , dwie kreski żółte itd., teraz wytnijcie i spróbujcie policzyć ile jest razem rzeczy niebieskich, ile żółtych itd. Bawcie się w przeliczanie i pochwalcie się rodzicom, jak świetnie sobie radzicie.
5.Pamiętacie jaka literkę wczoraj drukowaną poznaliście?. Teraz czas na krótkie zapoznanie ze znakiem graficznym litery „H, h”, ale pisanej, takiej którą będziecie ćwiczyć sobie w Waszych zeszytach, będzie Wam łatwiej , bo drukowaną już znacie, ale poproście rodziców o pokazanie znaku graficznego takiej literki ( Mój Zeszyt str.30). Poćwiczcie kreślenie tej literki w powietrzu i na dywanie , a potem wykonajcie zadanie w Kartach Pracy 4 ( zad. Nr 2 str. 21)
6.Na zakończenie wykonajcie pozostałe zadania z Kart Pracy 4 ( zad.1 i 2 str.20) oraz ( zad.1str.21).
Miłej zabawy!!!!
E. Niewęgłowska