Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: „ Dbamy o zęby”

1.Zabawa ruchowa do piosenki „ Myj zęby”. Słuchając tekstu piosenki podskakujmy sobie do przodu i do tyłu ,przy refrenie tańczymy w kółeczku.

https://www.youtube.com/watch?v=dhIqJFwQ7tM

2.Zabawa ruchowa” Motylek”. Przygotujcie sobie apaszkę, albo chustę. Trzymamy ją w rękach. Do piosenki „ Myję zęby”., fruwajcie po łące jak motylki, gdy rodzic wyłączy muzykę przysiadamy na dywanie i nakrywamy się apaszką albo chustą.

3.Wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej „ Zęby”. Poproście rodziców o przeczytanie wiersza, może sami spróbujecie troszkę poczytać. Zadajemy dziecku pytania do treści wiersza, do czego służą zęby, co robić, żeby byłe czyste i zdrowe?. Dla ułatwienia odpowiedzi na pytania obejrzyjcie sobie historyjkę pewnej dziewczynki, która odbyła taką wizytę w gabinecie dentystycznym.

https://www.youtube.com/watch?v=gnLf9iquGAE

Czy wiecie że właśnie Wam rosną teraz zęby mleczne, które już niektórym zaczynają wypadać. Zęby będą wypadać jeszcze wtedy, gdy pójdziecie do szkoły. Opowiedzcie rodzicom, o swoich przeżyciach, kiedy wypadały Wam pierwsze zęby, pamiętacie?, czy wkładałyście je wtedy pod poduszkę i zamiast zęba znajdowaliście niespodziankę od Wróżki

Zębuszki ? . Zobaczcie jak wygląda:

https://s.mamotoja.pl/i/wrozka-zebuszka-BIG-61543.jpg

Czasami zęby mleczne ruszają się na wszystkie strony i nie chcą wypaść. Wtedy trzeba iść do dentysty. Wyrywanie zęba mlecznego nie jest bolesne, to coś takiego jak uszczypnięcie, nie trzeba się tego obawiać, ale pamiętając, że nawet jeśli cos jest nieprzyjemne to trzeba postarać się to dzielnie znosić. Czeka wtedy nagroda dla dzielnego pacjenta, a to jest powodem do dumy.

4.Teraz się troszkę pobawimy, w przeliczanie. Macie już tyle wiadomości o zdrowiu i o zębach, że możemy to wykorzystać w zabawie. Weźcie sobie białą kartkę i kolorowe kredki, narysujcie 10 kół ( które będą naszymi kubkami i dziesięć  grubszych kresek , które będą naszymi szczoteczkami). Spróbujcie pokolorować w ten sposób np. dwa koła niebieskie , dwie kreski niebieskie , dwa koła żółte , dwie kreski żółte itd., teraz wytnijcie i spróbujcie policzyć ile jest razem rzeczy niebieskich, ile żółtych itd. Bawcie się w przeliczanie i pochwalcie się rodzicom, jak świetnie sobie radzicie.

5.Pamiętacie jaka literkę wczoraj drukowaną poznaliście?. Teraz czas na krótkie zapoznanie ze znakiem graficznym litery „H, h”, ale pisanej, takiej którą będziecie ćwiczyć sobie w Waszych zeszytach, będzie Wam łatwiej , bo drukowaną już znacie, ale poproście rodziców o pokazanie znaku graficznego takiej literki ( Mój Zeszyt str.30). Poćwiczcie kreślenie tej literki w powietrzu i na dywanie , a potem wykonajcie zadanie w Kartach Pracy 4 ( zad. Nr 2 str. 21)

6.Na zakończenie wykonajcie pozostałe zadania z Kart Pracy 4 ( zad.1 i 2 str.20) oraz ( zad.1str.21).

Miłej zabawy!!!!

E. Niewęgłowska