Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to:„Do czego ludziom potrzebne jest serce?” – poszerzamy naszą wiedzę, doskonalimy umiejętność wypowiadania się pełnym zdaniami.

  • Porozmawiajcie z Rodzicami na temat:

- Do czego ludziom potrzebne jest serce?

- Czy tylko ludzie mają serce?

- Jak wygląda serce?

- Jakie cechy przypisujemy sercu poza tymi oczywistymi wynikającymi z anatomii?

  • Poproście Rodziców, aby wyjaśnili Wam powiedzenia o sercu:

- Co w sercu to na języku.

- Czego oczy nie widzą to sercu nie żal.

- Serce nie sługa, nie zna co to pany.

  • Samodzielnie narysujcie duży kontur serca, a w nim umieśćcie napisane przez siebie wyrazy, np. tata, mama, ja, babcia, brat itd., tak aby cały kontur wypełnił się słowami. Kontur można później wyciąć.
  • Z gotowych liter ułóżcie imiona swoich Rodziców pamiętając, że imiona piszemy z wielkich liter.

- Policzcie w nich sylaby i głoski;

- Jeśli ktoś potrafi może je zapisać również w sposób samodzielny, np. używając ołówka i liniatury zeszytu.

  • Wykonajcie kartę pracy na str. 50-51(k.cz.4)

Zadanie:

1.Nadrzyjcie dużo średnich kawałków z niepotrzebnych gazet

2.Poproście Tatę o lakier w aerozolu.

3.Poproście Mamę o ugotowanie klajstru.

Przepis na klajster:

- 1 szkl. wody,

- 1-2 łyżki mąki

Ze szklanki wody odlewamy małą ilość i mieszamy w niej mąkę. Pozostałą ilość wody wlewamy do garnka i gotujemy. Do wrzącej wody wlewamy wymieszaną mąkę z wodą i chwilę gotujemy, cały czas mieszając. Tak otrzymany klajster studzimy i jeśli powstały  grudki przecieramy przez sitko.

4.Poproście Mamę o plastikowy pojemnik, odwróćcie go do góry dnem, z zewnątrz nasmarujcie go cienko olejem, a następnie przy pomocy klajstru oklejcie go udartymi kawałkami gazety. Powinniście zwrócić uwagę na zespolenie jego dna z bocznymi ściankami. Oklejony pojemnik odstawcie w ciepłe miejsce do wyschnięcia. Na drugi dzień oddzielcie ostrożnie pojemnik od gazet i pozostawcie do wyschnięcia również wewnątrz. Gdy klajster będzie zupełnie suchy pomalujcie pracę farbami (ale niekoniecznie, jeśli gazety fajnie wyglądają). Ostatnim etapem będzie spryskanie otrzymanego kształtu przezroczystym lakierem w aerozolu. Pamiętajcie, że to zadanie wymaga więcej czasu 2-3 dni.

Udanej zabawy wspólnie z Rodzicami. Pozdrawiam Dorota Siuda.

5.J.angielski- wprowadzamy słownictwo związane z emocjami:

Happy(hapi)-wesoły

Sad(set)-smutny

Angry(engry)-zły

Calm(kam) -spokojny

Frightened(frajtenet)-przerażony

Surprised(suprajst)-zaskoczony

Worried(łoryt)-zmartwiony

Posłuchajcie piosenki ze strony Play Box 3, w temacie: „Jestem szczęśliwy”, „How are you feeling today”. Wykonajcie gry interaktywne- lekcji 1 i 2. Wykonajcie zdanie z książki strona- 47. Bye, bye Pani Ola