Nasz temat na dziś to:„Do czego ludziom potrzebne jest serce?” – poszerzamy naszą wiedzę, doskonalimy umiejętność wypowiadania się pełnym zdaniami.
- Porozmawiajcie z Rodzicami na temat:
- Do czego ludziom potrzebne jest serce?
- Czy tylko ludzie mają serce?
- Jak wygląda serce?
- Jakie cechy przypisujemy sercu poza tymi oczywistymi wynikającymi z anatomii?
- Poproście Rodziców, aby wyjaśnili Wam powiedzenia o sercu:
- Co w sercu to na języku.
- Czego oczy nie widzą to sercu nie żal.
- Serce nie sługa, nie zna co to pany.
- Samodzielnie narysujcie duży kontur serca, a w nim umieśćcie napisane przez siebie wyrazy, np. tata, mama, ja, babcia, brat itd., tak aby cały kontur wypełnił się słowami. Kontur można później wyciąć.
- Z gotowych liter ułóżcie imiona swoich Rodziców pamiętając, że imiona piszemy z wielkich liter.
- Policzcie w nich sylaby i głoski;
- Jeśli ktoś potrafi może je zapisać również w sposób samodzielny, np. używając ołówka i liniatury zeszytu.
- Wykonajcie kartę pracy na str. 50-51(k.cz.4)
Zadanie:
1.Nadrzyjcie dużo średnich kawałków z niepotrzebnych gazet
2.Poproście Tatę o lakier w aerozolu.
3.Poproście Mamę o ugotowanie klajstru.
Przepis na klajster:
- 1 szkl. wody,
- 1-2 łyżki mąki
Ze szklanki wody odlewamy małą ilość i mieszamy w niej mąkę. Pozostałą ilość wody wlewamy do garnka i gotujemy. Do wrzącej wody wlewamy wymieszaną mąkę z wodą i chwilę gotujemy, cały czas mieszając. Tak otrzymany klajster studzimy i jeśli powstały grudki przecieramy przez sitko.
4.Poproście Mamę o plastikowy pojemnik, odwróćcie go do góry dnem, z zewnątrz nasmarujcie go cienko olejem, a następnie przy pomocy klajstru oklejcie go udartymi kawałkami gazety. Powinniście zwrócić uwagę na zespolenie jego dna z bocznymi ściankami. Oklejony pojemnik odstawcie w ciepłe miejsce do wyschnięcia. Na drugi dzień oddzielcie ostrożnie pojemnik od gazet i pozostawcie do wyschnięcia również wewnątrz. Gdy klajster będzie zupełnie suchy pomalujcie pracę farbami (ale niekoniecznie, jeśli gazety fajnie wyglądają). Ostatnim etapem będzie spryskanie otrzymanego kształtu przezroczystym lakierem w aerozolu. Pamiętajcie, że to zadanie wymaga więcej czasu 2-3 dni.
Udanej zabawy wspólnie z Rodzicami. Pozdrawiam Dorota Siuda.
5.J.angielski- wprowadzamy słownictwo związane z emocjami:
Happy(hapi)-wesoły
Sad(set)-smutny
Angry(engry)-zły
Calm(kam) -spokojny
Frightened(frajtenet)-przerażony
Surprised(suprajst)-zaskoczony
Worried(łoryt)-zmartwiony
Posłuchajcie piosenki ze strony Play Box 3, w temacie: „Jestem szczęśliwy”, „How are you feeling today”. Wykonajcie gry interaktywne- lekcji 1 i 2. Wykonajcie zdanie z książki strona- 47. Bye, bye Pani Ola