Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: „ Droga do zdrowia”

Temat: „ Droga do zdrowia”

1.Zabawy gimnastyczne do wyboru. Potrzebne będą pudełka od zapałek, lub inne jakie Państwo posiadają małe.

„ Biegnij, zatrzymaj się”. Dziecko układa pudełka na obwodzie koła, wybiera sobie swoje i staje przy swoim pudełku.

Na podniesienie ręki przez rodzica biegnie dookoła w jednym kierunku tak jak poustawiane są pudełka. Na klaśnięcie zatrzymuje się przy najbliższym pudełku. Można wykonywać tą zabawę z rodzeństwem i rodzicami.

„ Zrzuć i wyprostuj się”. Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, kładzie pudełko na głowie i skłonem głowy zrzucają pudełko.

„ Przesuwaj Pudełko”. Dziecko w rozkroku robi skłon w przód i przesuwa pudełko po podłodze z jednej ręki do drugiej.

2.Słuchamy wiersza Marcina Brykczyńskiego „ Na zdrowie”

Gdy zapada ktoś na zdrowiu,

Każdy się od niego dowie,

Jak żyć, żeby tryskać zdrowiem

I od stóp po czubek głowy

Być bez przerwy jak rydz zdrowy

Rydz być może na to powie,

Że wybiera końskie zdrowie.

Koń pomyśli sobie chyba,

Że chce zdrowy być jak ryba.

Za to ryba, nim ją złowię,

Może mieć żelazne zdrowie…..

Dość już tu o zdrowiu mowy,

Ale żebym tak był zdrowy,

Warto zdrowie wciąż mieć w głowie,

Bo to może wyjść na zdrowie.

Zadajemy dzieciom pytania do tekstu wiersza

Co oznaczają wyrażenia użyte w wierszu?

Na zdrowie – życzenia zdrowia, Zapaść na zdrowiu- zachorować, czekać w pogotowiu- przygotowany do udzielenia pomocy, tryskać zdrowiem- wyglądać na zdrowego i zadowolonego z życia, zdrów jak rydz; końskie zdrowie; zdrowy jak ryba- osoba która nie choruje, może wyjść na zdrowie- wpływa korzystnie na zdrowie.

 Wykonajcie sobie teraz zadanie w Kartach Pracy 4 ( zad.1 str. 18), pobawcie się w rysowanie obrazka stanowiącego całość ilustracji.

3.„ Mam dobry humor” zapoznanie z drukowaną literką „ H, h”- ćwiczenia słownikowo-obrazkowe.

Jak myślicie,  jaką literkę dzisiaj poznamy?

Spróbujcie odpowiedzieć na moją zagadkę: Co to znaczy, kiedy ktoś jest uśmiechnięty i zadowolony?, jak inaczej mówimy, że ten ktoś ma…..no właśnie dobry humor ..Super odpowiadacie!!!. Na jaką głoskę zaczyna się wyraz humor?...Bardzo dobrze!, na głoskę „h”, spróbujcie teraz poszukać jakiś przedmiotów w Waszym domu, które rozpoczynają się literką „h”, albo mają ją w środku wyrazu , albo na końcu. Myślę ,że dacie sobie radę. Brawo!.

4.Teraz poproście rodziców, żeby pokazali Wam znak graficzny drukowanej literki „H, h”

W Książkach do czytania( str.114). Narysujcie tą literkę na dywanie, a potem zakreślcie ją w powietrzu, tak jak robimy to w Przedszkolu podczas zabaw. Bardzo ładnie.

Teraz utrwalimy głoskę „H” podczas czytania. Podzielmy wyrazy na górze strony na sylaby, pamiętajcie wyklaskujcie sobie, będzie Wam łatwiej.

Wiele głosek już znacie , więc pochwalcie się rodzicom, jak czytacie wyrazy. Na zakończenie opowiedzcie  rodzicom, co znajduje się na obrazkach ze str.115.

5.J.angielski-utrwalając słownictwo związane ze zwierzętami wiejskimi, zaśpiewajcie z dzieckiem piosenkę „On the farm” z www.englishplaybox - Play Box 3. Zagrajcie z dzieckiem w gry interaktywne  - lekcje 1 i 2 z tematu „Na wsi”. Bye, bye  Pani Ola

Miłej Zabawy!!!!

E. Niewęgłowska