Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: „ Dzieci takie jak my”

"Kochani w Dniu Waszego Święta spełnienia najskrytszych marzeń, dużo uśmiechu na buzi, zero smutków. Aby każdy dzień był ciekawą przygodą."

                           Ściskamy Was mocno Pani Ola i Pani Beata

1.Co to znaczy Międzynarodowe Obchody Dnia Dziecka? – proszę krótko wyjaśnić dziecku.

2.„ Jesteśmy dziećmi” – słuchanie piosenki. Rozmowa na temat piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Po wysłuchaniu piosenki rodzic zadaje pytania dzieciom:

− O czym opowiada nasza piosenka?
 − Jak wyglądają dzieci żyjące w innych częściach świata?
 − Co wspólnego ze sobą mają dzieci na całym świecie?

3.„ Niespodzianka” – zabawa ruchowa

Dziecko biega w rytm wesołej muzyki, gdy muzyka się zatrzymuje rodzic wypowiada nazwę przedmiotu w pokoju, przy którym dziecko musi stanąć. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze odnalezienie przedmiotu.

4.„ Język migowy” – słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej.

Od samego rana Ada przygotowywała się na spotkanie z nową koleżanką, Kasią. Okazało się, że tata Kasi jest bardzo zdolnym architektem i będzie pracował w tym samym biurze co tata Ady i Olka. Obie rodziny umówiły się w małej kawiarence w galerii, tuż obok bawialni dla dzieci. Ada bardzo lubiła poznawać nowe osoby i rozmawiać z nimi o tym, w co lubią się bawić. Tym razem Ada była szczególnie przejęta spotkaniem, bo dowiedziała się od rodziców, że Kasia nie słyszy. – Na żadne ucho? – dopytywała się Ada. – Ani troszeczkę? – Ani troszeczkę. – To jak my się będziemy bawić? – Jestem pewna, że znajdziecie na to sposób – uśmiechnęła się mama. Ada próbowała zatykać sobie uszy i prosiła Olka, żeby coś do niej mówił. – Mam fajną siostrę – powiedział Olek. – Co mówisz? – spytała Ada. – Moja siostra jest najlepszą siostrą na świecie! – Ecie-pecie? Nic nie rozumiem… Tej Kasi musi być bardzo trudno – stwierdziła Ada. W galerii panował gwar. Z głośników płynęła muzyka, w bawialni słychać było piski i śmiech rozbawionych dzieci. Obie rodziny przywitały się słowami „dzień dobry” i podały sobie ręce. Ada stanęła naprzeciwko Kasi i nie wiedziała, czy ma coś powiedzieć, czy nie. Przecież Kasia i tak nie usłyszy. Jednak dziewczynka uśmiechnęła się i rękami zrobiła przyjazny gest. Ada zrozumiała, że to jest powitanie, i odpowiedziała takim samym gestem. Potem Kasia wskazała bawialnię i dziewczynki pobiegły razem na zjeżdżalnię. Po chwili radośnie nurkowały w basenie z kolorowymi piłeczkami. Kasia układała z rąk różne znaki, a Ada próbowała odgadnąć ich znaczenie. Gdy chciała zająć się rysowaniem i kolorowaniem, Ada od razu zrozumiała, o co chodzi. Wspólnie narysowały słonia z wielkimi uszami, a na tych uszach namalowały wszystko, co symbolizuje dźwięki: ptaki, trąbkę, gitarę, śpiewającą panią, a nawet samolot odrzutowy. Potem bawiły się w teatrzyk dłoni i okazało się, że palcami można pokazać wiele rzeczy. Czasami Ada się myliła i nie potrafiła czegoś zrozumieć, ale to było bardzo zabawne. Jak wiele można powiedzieć, nie używając słów! Wieczorem Ada wciąż rozmyślała o Kasi i o tym, jak wspaniale się z nią bawiła. Tata powiedział córeczce, że osoby niesłyszące porozumiewają się językiem migowym. – Czy ja też mogę się nauczyć tego języka? – zapytała Ada. – Oczywiście. A teraz zgadnij, co chcę ci przekazać – tata przytulił Adę i pocałował ją w czoło. – Dobranoc i kocham cię! – zawołała Ada i odpowiedziała tym samym gestem. – Zrozumiałeś, tatusiu? Tata uśmiechnął się i pokiwał głową. Miłość nie potrzebuje słów.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.
Rodzic  zadaje pytania:

− Jak nazywa się język, którym porozumiewa się Kasia?
− Jakbyś się czuł, gdybyś nie słyszał/ słyszała tego, co ktoś mówi?
− Spróbuj, jak Ada, zatkać uszy i sprawdzić, czy rozumiesz, co mówię.

5.Co to jest "tolerancja"? – wyjaśnienie znaczenia słowa przez rodzica.

Tolerancja to poszanowanie odmienności innych, ich wyglądu, sposobu komunikowania się, wiary, kultury itd.

6.A teraz obejrzyjcie film edukacyjny pt. "Dzieci świata"

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

7.Zabawy badawcze z wodą i piaskiem.
Potrzebne będą:

1 miska z wodą, 2 papierowe łódeczki, słomka do napojów, taca  z piaskiem, ręcznik papierowy.
Rodzic zwraca uwagę, aby dziecko uważnie obserwowało i wsłuchiwało się w dobiegające dźwięki.

Pierwsze zadanie:  Dziecko puszcza papierową łódkę w misce z wodą i dmucha w nią.

Drugie zadanie:      Dziecko uderza opuszkami palców w wodę, określa jaki to dźwięk.
Trzecie zadanie:     Dziecko dmucha w wodę przez słomkę. Obserwuje co się dzieje z wodą.
Czwarte zadanie:    Dziecko na tacy z piaskiem rysuje palcem różnego rodzaju kreski i fale, stawia  kropki. Porusza tacą, wyrównując powierzchnię piasku  
                                i rysuje ponownie.

Podsumowanie doświadczeń:
Dziecko omawia wrażenia, opisuje, jaka jest woda i piasek, jakie dźwięki można za ich pomocą wytworzyć (np. pluskanie i bulgotanie, przesypywanie).

 Do zobaczenia jutro-Pani Ola i Pani Beata.