Nasz temat na dziś to: "Dzieci z różnych stron świata"
Witajcie, dzisiaj poznacie dzieci mieszkające w innych krajach na świecie. Zaczynamy!!!
Dzień dobry https://www.youtube.com/watch?v=qFyIokO5WTI zabawy rytmiczne
Dzieci na świecie. Rodzic pokazuje dziecku najpierw kontynenty potem państwa na mapie lub globusie.
Dzieci świata – słuchanie wiersza Wincentego Fabera
W Afryce w szkole, na lekcji,
śmiała się dzieci gromada,
gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył, że są na świecie
gorące pustynie i palmy.
Afryki ani Grenlandii
my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce,
w gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Rozmowa na temat wiersza:
Z czego śmiały się dzieci w Afryce?;
Dlaczego te dzieci śmiały się ze śniegu?;
Z czego śmiały się dzieci w Grenlandii?;
Dlaczego te dzieci śmiały się z gorącej pustyni i palm?;
Jakie święto obchodzimy pierwszego czerwca?.
lub
oglądanie prezentacji https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20
Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat dzieci z różnych stron świata
„Kto gdzie mieszka”
Oglądanie prezentacji przedstawiających różne domy ludzi. https://www.youtube.com/watch?v=EPuZO3vVfXM
Rodzic odczytuje polecenie w prezentacji, dziecku. Dziecko wskazuje właściwy dom postaci, jeśli jest taka potrzeba to Rodzic pomaga w podawaniu domów oraz zwraca uwagę na wygląd i ubiór dzieci.
„Indiański pióropusz” – wykonanie ozdoby według instrukcji z Wycinanki. Każde dziecko robi dla siebie pióropusz. Wykonaną pracę można wykorzystać do zabawy z dzieckiem według pomysłu dziecka.
„Jedzie pociąg”– zabawa ruchowa do piosenki. Rodzic jest lokomotywą. Dziecko to wagoniki z różnych stron świata, które stoją nieruchomo na bocznicy. Razem śpiewają fragment piosenki:
Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka.
Konduktorze łaskawy, zabierz nas do Warszawy.
Gdy skończą śpiewać, Rodzic zatrzymuje się przed dzieckiem i zadaje pytanie: Z jakiego końca świata jedziesz ze mną do Warszawy?. Dziecko podaje nazwę, państwa lub kontynentu. Zabawę można powtórzyć podając inną nazwę państwa lub kontynentu.
Aktywne słuchanie piosenki” Jesteśmy dziećmi” https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ Zwrotka – dziecko klaszcze; refren- dziecko maszeruje .
Liczymy w zabawie https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&t=255s
„Matematyczne memory” do zabawy wykorzystujemy matematyczne memory z Wycinanki.
„Radosny świat” – rysowanie pracy plastycznej dowolną techniką.
Kochani życzę Wam miłej zabawy. Pozdrawiam Pani Dorota.