Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Dzieci z różnych stron świata"

Witajcie, dzisiaj poznacie dzieci mieszkające w innych krajach na  świecie. Zaczynamy!!!

Dzień dobry  https://www.youtube.com/watch?v=qFyIokO5WTI  zabawy rytmiczne

Dzieci na świecie. Rodzic pokazuje dziecku najpierw  kontynenty potem państwa na mapie lub globusie.

Dzieci świata – słuchanie wiersza Wincentego  Fabera

W Afryce w szkole, na lekcji,
śmiała się dzieci gromada,
gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył, że są na świecie
gorące pustynie i palmy.
Afryki ani Grenlandii
my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce,
w gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

Rozmowa na temat wiersza:
Z czego śmiały się dzieci w Afryce?;
Dlaczego te dzieci śmiały się ze śniegu?;
Z czego śmiały się dzieci w Grenlandii?;
Dlaczego te dzieci śmiały się z gorącej pustyni i palm?;
Jakie święto obchodzimy pierwszego czerwca?.

lub

oglądanie prezentacji  https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20 
Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat dzieci z różnych stron świata 

„Kto gdzie mieszka” 
Oglądanie prezentacji  przedstawiających różne domy ludzi. https://www.youtube.com/watch?v=EPuZO3vVfXM
Rodzic  odczytuje polecenie w prezentacji, dziecku. Dziecko wskazuje właściwy dom postaci, jeśli jest taka potrzeba to Rodzic pomaga w podawaniu domów oraz zwraca uwagę na wygląd i ubiór dzieci.

„Indiański pióropusz” – wykonanie ozdoby według instrukcji z Wycinanki. Każde dziecko robi dla siebie pióropusz. Wykonaną pracę można wykorzystać do zabawy z dzieckiem według pomysłu dziecka.

„Jedzie pociąg”– zabawa ruchowa do piosenki. Rodzic  jest lokomotywą. Dziecko to wagoniki z różnych stron świata, które stoją nieruchomo na bocznicy. Razem  śpiewają fragment piosenki:

Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka.
Konduktorze łaskawy, zabierz nas do Warszawy.

Gdy skończą śpiewać, Rodzic zatrzymuje się przed  dzieckiem i zadaje pytanie: Z jakiego końca świata jedziesz ze mną  do Warszawy?. Dziecko podaje nazwę, państwa lub kontynentu. Zabawę można powtórzyć podając inną nazwę państwa lub kontynentu.

Aktywne słuchanie piosenki” Jesteśmy dziećmi” https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ Zwrotka – dziecko klaszcze; refren- dziecko maszeruje . 

Liczymy w zabawie  https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&t=255s 

„Matematyczne memory” do zabawy wykorzystujemy matematyczne memory z Wycinanki.

„Radosny świat” – rysowanie pracy plastycznej dowolną techniką.

Kochani życzę Wam miłej zabawy. Pozdrawiam Pani Dorota.