Nasz temat na dziś to: "Dzień Dziecka"
Witajcie w dniu Waszego święta!!! Mamy dla was życzenia , proszę żebyście Państwo czytali dziecku tekst prezentacji. Zaczynamy!!!
„Skok przez rzeczkę” – zabawa ruchowa. rozkładamy dziecku ręcznik na podłodze imitacja rzeki. Dziecko przeskakuje przez rzekę starając się nie nadepnąć na ręcznik.
„Umiem czytać” – podejmowanie próby czytania tekstu obrazkowego
„Emocje” – zabawa dydaktyczna. Rodzic prezentuje dziecku mimiką: radość, złość, smutek, zdziwienie. Następnie zadaje pytanie: Jak myślicie, w jakim nastroju jestem?. Dzieci podają swoje propozycje odpowiedzi. Na koniec dziecko opowiada o sytuacjach, w których jest zdziwione, smutne, złe, radosne. Rodzic uświadamia dziecku, że emocje odczuwamy wszyscy, niezależnie od miejsca i pochodzenia.
„Zgadywanki” – Rodzic prosi dziecko, żeby przedstawiło emocje mimiką. Zadaniem Rodzica jest odgadnięcie jakie to emocje.
Karuzela zabawa ruchowa ze śpiewem (autor nieznany)
https://www.youtube.com/watch?v=mJe37ufTUP0
Chłopcy, dziewczęta, dalej, spieszmy się,
karuzela czeka, wzywa nas z daleka.
Starsi już poszli, a młodsi jeszcze nie.
Hej hopsasa,
jak ona szybko mknie!
Hej dalej, dalej,
do zabawy spieszmy się!
Podajmy sobie ręce sł. Dorota Gellner; muz. Krystyna Kwiatkowska osłuchanie z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=6CucKXZJaNs
Chociaż świat dokoła
dziwny jest i wielki,
a my tacy mali,
mali jak kropelki –
podajmy sobie ręce
w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem,
na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce
przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką,
nad rzeczką i rzeką.
Kiedy nagle z bajki
zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek
wpadnie do fartuszka –
podajmy sobie ręce...
Choć nas czasem dzielą
nieprzebyte góry,
nieskończone drogi,
zachmurzone chmury –
podajmy sobie ręce...
Rodzic zadaje pytania:
O czym jest piosenka?;
Kto to jest przyjaciel?;
Czy masz przyjaciół?.
„Zatańczmy”– zabawa taneczna przy piosence. Dziecko chodzi w różne strony pokoju, próbując śpiewać kolejne zwrotki piosenki. Podczas refrenu szybko robi kółko w parze z Rodzicem; obracają się podskokami przez osiem taktów. Przy powtórzeniu melodii refrenu stoją przodem do partnerów i klaszczą w rytmie piosenki. Nauka pierwszej zwrotki i refrenu piosenki.
„Kto pierwszy opłynie świat” – gra dydaktyczna. Rodzic przygotowuje kartkę papieru, kredki lub flamastry, dwa pionki i dwie kostki do gry. Przedszkolak samodzielnie rysuje trasę gry. Na niej zaznacza start i metę oraz umieszcza pola-premie i pola-pułapki. Jeżeli dziecko nie potrafi wykonać zadania, może umieścić skróty. Grę wygrywa ten, kto pierwszy dojdzie do mety.
„Bańki mydlane” – zabawa z wykorzystaniem mydlin. Rodzic przygotowuje dla dziecka słomkę, wodę, pojemnik oraz mydło w płynie. Dziecko samodzielnie przygotowuje roztwór, którym później bawi się w puszczając bańki mydlane.
„Gimnastyka buzi i języka – bańki mydlane”. Dziecko nabiera powietrza do ust, wydymając policzki. Następnie palcami dotyka ich, powodując wypuszczenie powietrza z ust.
Praca z K4,s tr. 17 – wyszukiwanie wyróżnionych elementów. Zadanie dodatkowe– skreślanie obrazków, które nie pasują do pozostałych.
W zakładce Wydarzenia zapraszam na niespodziankę.
Przesyłamy mocne uściski i mnóstwo buziaków dla wspaniałych przedszkolaków. Panie Dorota i Asia