Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: „Dziwni goście”- śmieszą, złoszczą, smucą czasem ich wyproście. Próbujemy być ilustratorami.

Witajcie!

  • Przygotujcie 5 kwadratowych kartek o formacie 20 cm na 20 cm.
  • Spróbujcie zilustrować na nich następujące treści:
  1. Kiedy na niebie słoneczko świeci, cieszą się bardzo dorośli i dzieci.
  2. Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury, deszcz pada i każdy humor ma ponury.
  3. Kiedy mam zły humor i złość mnie dopadnie. Jestem niegrzeczny, choć wiem że to nieładnie.
  4. Każdy boi się ciemności dokoła wtedy mamę i tatę do siebie głośno woła.
  5. Płaczę, kiedy jest mi smutno i wszystkiego dość mam, łzy mi płyną po policzkach i chcę zostać wtedy sam.
  • Przygotujcie długą tasiemkę i przypnijcie na niej swoje rysunki spinaczami. Można umocować tasiemkę na swojej tablicy.
  • Nadajcie tytuł swojej historyjki, która powstała z Waszych rysunków.
  • Poproście Rodziców lub sami opowiedzcie co oznacza słowo emocje i uzasadnijcie dlaczego one są tak ważne w życiu człowieka.
  • Posłuchajcie piosenki pt. „Dziwni goście”

 

Przyszła do mnie dziś pani Złość. 

Krzyczy, że całego świata ma już dość! 

Nogą głośno tupie i pięści pokazuje, 

brzydkie miny stroi. O! O! O! 

 

A za chwilę wszedł wielki Śmiech 

i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech! 

Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,

i żartuje sobie: he, he, he!

 

Ref.: E e e emocje, tacy dziwni goście, 

złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas. 

Czy jest na to czas i pora, czy nie czas.

 

E e e emocje, czasem ich wyproście. 

Bo i tak powrócą w inny czas, 

jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.

 

Potem Smutek wpadł, tutaj siadł,

łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap. 

Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy. 

Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak! 

 

A na koniec: ciach! Wskoczył Strach! 

Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach! 

Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy! 

Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!

Ref.: E e e emocje…

  • Wykonajcie kilka ćwiczeń

- „Różne powitanie” – witają się wasze kostki, kolana, łokcie, kolano z łokciem, pięta z piętą itp.

- „Wiatraczki” – obracajcie się wokół własnej osi z rozłożonymi rękami.

- „Spacer raków” – poruszajcie się tyłem w siadzie podpartym w różnych kierunkach.

- „Skaczące piłeczki” – podskakujcie nisko i wysoko na przemian.

- „Marsz”-  maszerujcie w miejscu z wysoko uniesionymi kolanami powtarzając tekst:

- jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące.

Zadanie:

1.Poćwiczcie nazwy miesięcy wykorzystując wierszyk „Nazwy miesięcy” E. Skorek

Jakie miesiące

w roku mamy?

Czy wszystkie nazwy

miesięcy znamy?

Komu nie sprawi

trudu zadanie,

niech rozpoczyna

ich wyliczanie.

Powietrza dużo

buzia nabiera

i na wydechu

nazwy wymienia:

− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień. *

Jeśli za trudne

było zadanie,

ćwicz dalej z nami

to wyliczanie: − styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*,

− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*.

2.Wykonajcie karty pracy na str. 61 (k.cz.4)

Powodzenia

Informacja! Ważne!

Sesja zdjęciowa do tablo odbędzie się dla Naszych dzieci w dniu 9.06. (wtorek) o godz. 900-1200.

Dorota Siuda