Nasz temat na dziś to: „Dziwni goście”- śmieszą, złoszczą, smucą czasem ich wyproście. Próbujemy być ilustratorami.
Witajcie!
- Przygotujcie 5 kwadratowych kartek o formacie 20 cm na 20 cm.
- Spróbujcie zilustrować na nich następujące treści:
- Kiedy na niebie słoneczko świeci, cieszą się bardzo dorośli i dzieci.
- Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury, deszcz pada i każdy humor ma ponury.
- Kiedy mam zły humor i złość mnie dopadnie. Jestem niegrzeczny, choć wiem że to nieładnie.
- Każdy boi się ciemności dokoła wtedy mamę i tatę do siebie głośno woła.
- Płaczę, kiedy jest mi smutno i wszystkiego dość mam, łzy mi płyną po policzkach i chcę zostać wtedy sam.
- Przygotujcie długą tasiemkę i przypnijcie na niej swoje rysunki spinaczami. Można umocować tasiemkę na swojej tablicy.
- Nadajcie tytuł swojej historyjki, która powstała z Waszych rysunków.
- Poproście Rodziców lub sami opowiedzcie co oznacza słowo emocje i uzasadnijcie dlaczego one są tak ważne w życiu człowieka.
- Posłuchajcie piosenki pt. „Dziwni goście”
Przyszła do mnie dziś pani Złość.
Krzyczy, że całego świata ma już dość!
Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,
brzydkie miny stroi. O! O! O!
A za chwilę wszedł wielki Śmiech
i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech!
Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,
i żartuje sobie: he, he, he!
Ref.: E e e emocje, tacy dziwni goście,
złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.
Czy jest na to czas i pora, czy nie czas.
E e e emocje, czasem ich wyproście.
Bo i tak powrócą w inny czas,
jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.
Potem Smutek wpadł, tutaj siadł,
łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap.
Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy.
Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak!
A na koniec: ciach! Wskoczył Strach!
Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach!
Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!
Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!
Ref.: E e e emocje…
- Wykonajcie kilka ćwiczeń
- „Różne powitanie” – witają się wasze kostki, kolana, łokcie, kolano z łokciem, pięta z piętą itp.
- „Wiatraczki” – obracajcie się wokół własnej osi z rozłożonymi rękami.
- „Spacer raków” – poruszajcie się tyłem w siadzie podpartym w różnych kierunkach.
- „Skaczące piłeczki” – podskakujcie nisko i wysoko na przemian.
- „Marsz”- maszerujcie w miejscu z wysoko uniesionymi kolanami powtarzając tekst:
- jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące.
Zadanie:
1.Poćwiczcie nazwy miesięcy wykorzystując wierszyk „Nazwy miesięcy” E. Skorek
Jakie miesiące
w roku mamy?
Czy wszystkie nazwy
miesięcy znamy?
Komu nie sprawi
trudu zadanie,
niech rozpoczyna
ich wyliczanie.
Powietrza dużo
buzia nabiera
i na wydechu
nazwy wymienia:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień. *
Jeśli za trudne
było zadanie,
ćwicz dalej z nami
to wyliczanie: − styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*,
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*.
2.Wykonajcie karty pracy na str. 61 (k.cz.4)
Powodzenia
Informacja! Ważne!
Sesja zdjęciowa do tablo odbędzie się dla Naszych dzieci w dniu 9.06. (wtorek) o godz. 900-1200.
Dorota Siuda