Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Gdy jest nam nudno"

Witajcie dzisiaj dzień pełen zabaw!!! Gotowi- więc odliczamy: dziesięć, dziewięć, osiem, siedem, sześć, pięć, cztery, trzy, dwa, jeden- START!!!

„Umiem czytać”   Rodzic  pomaga w czytaniu sylab a dziecko odnajduje kolor i koloruje obrazek.

„Co robimy, gdy jest nam nudno?” – rozmowa. Rodzic  zadaje dziecku  pytania:

Czy kiedyś było Ci nudno?;
W jakich sytuacjach jest Ci  nudno?;
Co można zrobić, żeby się nie nudzić?.
Podczas rozmowy można wspólnie dojść do wniosku:  żeby nie było nudno, należy wymyślać i organizować wiele zabaw.

Wycieczka – zabawa ilustracyjna do piosenki  sł. i muz. R.H. Żuchowskihttps://www.youtube.com/watch?v=32ui5rhtq1I

Przygotował zuch dwie nogi

do dalekiej, ciężkiej drogi.

Noga lewa, noga prawa,

dla nas, zuchów, to zabawa.

Ref.: Idzie zuch, wicher dmucha

i do tyłu ciągnie zucha.

Ale zuch się nie przejmuje

i do przodu maszeruje.

Przygotował zuch dwie ręce,

tylko dwie, bo nie miał więcej.

Ręka lewa, ręka prawa,

dla nas praca to zabawa.

Ref.: Idzie zuch…

„10 małych Indian  ” – zabawa matematyczna do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=oNS6BeQRnZs

„Zawody sportowe” – zabawy z piłkami.

a) Droga z piłką do ping-ponga – zadaniem dziecka jest pokonanie wyznaczonej trasy, trzymając na łyżce piłeczkę do ping-ponga.

b) Podawanie piłki nad głową w rzędzie – rodzic i dziecko ustawieni w rzędzie podają na zmianę piłkę nad głową.

c) Rzucanie gumową piłką do celu – na sygnał dziecko rzuca piłkę do kosza ustawionego na podłodze.

d) Przejście z dwiema piłkami pod pachami po wyznaczonej trasie– zadaniem dziecka jest pokonanie wyznaczonej trasy  z dwiema piłkami pod pachami

„Potrafię mówić w różnych językach” – zabawa dydaktyczna. Rodzic  mówi, że najlepszą zabawką dla wszystkich dzieci na całym świecie jest właśnie piłka. Dlatego warto wiedzieć, jak na piłkę mówią dzieci w innych krajach. Rodzic  podaje nazwy, a dziecko je powtarza.

Anglia- Ball
Niemcy –Ball
Chiny – Qiu
Grecja – Bala
Japonia – Tama
Francja – Balle
Węgry – Labda

„Świetnie liczę” – zabawa utrwalająca umiejętność przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi. Dziecko ma do dyspozycji kartkę papieru  i dziesięć piłeczek (można je zastąpić klockami) do ping-ponga. R. wydaje polecenia:
Połóż na kartce 3 piłki/klocki. Policz je.
Dołóż jeszcze 2 piłki/klocki. Policz je.
Dołóż jeszcze 5 piłek/klocków. Policz je.

Rodzic może tę zabawę powtórzyć kilka razy, uwzględniając czynności dokładania i odkładania w zakresie dziesięciu. Następnie R. prosi o przyniesienie dziecięciu dowolnych przedmiotów. Dziecko układa przyniesione przedmioty jeden obok drugiego, podaje ich nazwy i mówi, który z kolei jest dany przedmiot.

Praca zK4., str.19 – kolorowanie drogi według kodu. Zadanie dodatkowe – kolorowanie domków takich samych jak domek Paka.

„Wymyśl zdanie” – zabawa słownikowa. Układanie zdań z podanymi przez R. wyrazami o tematyce związanej z Dniem Dziecka. Rozwijanie prostych zdań i równoważników zdań.

Woogie-boogie – zabawa ilustracyjna do piosenki.sł. i muz. Tradycyjne

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w

Do przodu prawą rękę daj,                Wyciągnięcie prawej ręki do przodu.
do tyłu lewą rękę daj,                        Wyciągnięcie lewej ręki do tyłu.
i potrząsać trzeba nią,                       Rytmiczne potrząsanie lewą ręką.
bo przy woogie-boogie-boogie          Położenie dłoni na biodrach.
trzeba zręcznie kręcić się,                 Obrót dookoła własnej osi.
no i klaskać w dłonie swe,
raz, dwa, trzy!                                    Rytmiczne klaskanie

Woogie-boogie, ahoj!                        Kręcimy biodrami i skok
Woogie-boogie, ahoj!                        Kręcimy biodrami i skok
Woogie-boogie, ahoj!                        Kręcimy biodrami i skok

I od nowa zaczynamy taniec ten.

Język  angielski
Włącz dziecku rymowankę „Wild animals” z Play Box 2 temat „Lubię zwierzęta”, poproście dziecko żeby maszerowało i klaskało w rytm utworu, a następnie odtwórzcie  dziecku jeszcze raz  utwór i poproście żeby naśladowało zwierzęta, które się tam pojawiają. Spróbujcie raz jeszcze  zaśpiewać piosenkę pt. „Look around”. Wykonajcie zadanie z książki strona 61 i 63. Bye, bye Pani Ola.

Gorąco pozdrawiamy. Panie Dorota  i Asia