Nasz temat na dziś to: "Gdy jest nam nudno"
Witajcie dzisiaj dzień pełen zabaw!!! Gotowi- więc odliczamy: dziesięć, dziewięć, osiem, siedem, sześć, pięć, cztery, trzy, dwa, jeden- START!!!
„Umiem czytać” Rodzic pomaga w czytaniu sylab a dziecko odnajduje kolor i koloruje obrazek.
„Co robimy, gdy jest nam nudno?” – rozmowa. Rodzic zadaje dziecku pytania:
Czy kiedyś było Ci nudno?;
W jakich sytuacjach jest Ci nudno?;
Co można zrobić, żeby się nie nudzić?.
Podczas rozmowy można wspólnie dojść do wniosku: żeby nie było nudno, należy wymyślać i organizować wiele zabaw.
Wycieczka – zabawa ilustracyjna do piosenki sł. i muz. R.H. Żuchowskihttps://www.youtube.com/watch?v=32ui5rhtq1I
Przygotował zuch dwie nogi
do dalekiej, ciężkiej drogi.
Noga lewa, noga prawa,
dla nas, zuchów, to zabawa.
Ref.: Idzie zuch, wicher dmucha
i do tyłu ciągnie zucha.
Ale zuch się nie przejmuje
i do przodu maszeruje.
Przygotował zuch dwie ręce,
tylko dwie, bo nie miał więcej.
Ręka lewa, ręka prawa,
dla nas praca to zabawa.
Ref.: Idzie zuch…
„10 małych Indian ” – zabawa matematyczna do piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=oNS6BeQRnZs
„Zawody sportowe” – zabawy z piłkami.
a) Droga z piłką do ping-ponga – zadaniem dziecka jest pokonanie wyznaczonej trasy, trzymając na łyżce piłeczkę do ping-ponga.
b) Podawanie piłki nad głową w rzędzie – rodzic i dziecko ustawieni w rzędzie podają na zmianę piłkę nad głową.
c) Rzucanie gumową piłką do celu – na sygnał dziecko rzuca piłkę do kosza ustawionego na podłodze.
d) Przejście z dwiema piłkami pod pachami po wyznaczonej trasie– zadaniem dziecka jest pokonanie wyznaczonej trasy z dwiema piłkami pod pachami
„Potrafię mówić w różnych językach” – zabawa dydaktyczna. Rodzic mówi, że najlepszą zabawką dla wszystkich dzieci na całym świecie jest właśnie piłka. Dlatego warto wiedzieć, jak na piłkę mówią dzieci w innych krajach. Rodzic podaje nazwy, a dziecko je powtarza.
Anglia- Ball
Niemcy –Ball
Chiny – Qiu
Grecja – Bala
Japonia – Tama
Francja – Balle
Węgry – Labda
„Świetnie liczę” – zabawa utrwalająca umiejętność przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi. Dziecko ma do dyspozycji kartkę papieru i dziesięć piłeczek (można je zastąpić klockami) do ping-ponga. R. wydaje polecenia:
Połóż na kartce 3 piłki/klocki. Policz je.
Dołóż jeszcze 2 piłki/klocki. Policz je.
Dołóż jeszcze 5 piłek/klocków. Policz je.
Rodzic może tę zabawę powtórzyć kilka razy, uwzględniając czynności dokładania i odkładania w zakresie dziesięciu. Następnie R. prosi o przyniesienie dziecięciu dowolnych przedmiotów. Dziecko układa przyniesione przedmioty jeden obok drugiego, podaje ich nazwy i mówi, który z kolei jest dany przedmiot.
Praca zK4., str.19 – kolorowanie drogi według kodu. Zadanie dodatkowe – kolorowanie domków takich samych jak domek Paka.
„Wymyśl zdanie” – zabawa słownikowa. Układanie zdań z podanymi przez R. wyrazami o tematyce związanej z Dniem Dziecka. Rozwijanie prostych zdań i równoważników zdań.
Woogie-boogie – zabawa ilustracyjna do piosenki.sł. i muz. Tradycyjne
https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w
Do przodu prawą rękę daj, Wyciągnięcie prawej ręki do przodu.
do tyłu lewą rękę daj, Wyciągnięcie lewej ręki do tyłu.
i potrząsać trzeba nią, Rytmiczne potrząsanie lewą ręką.
bo przy woogie-boogie-boogie Położenie dłoni na biodrach.
trzeba zręcznie kręcić się, Obrót dookoła własnej osi.
no i klaskać w dłonie swe,
raz, dwa, trzy! Rytmiczne klaskanie
Woogie-boogie, ahoj! Kręcimy biodrami i skok
Woogie-boogie, ahoj! Kręcimy biodrami i skok
Woogie-boogie, ahoj! Kręcimy biodrami i skok
I od nowa zaczynamy taniec ten.
Język angielski
Włącz dziecku rymowankę „Wild animals” z Play Box 2 temat „Lubię zwierzęta”, poproście dziecko żeby maszerowało i klaskało w rytm utworu, a następnie odtwórzcie dziecku jeszcze raz utwór i poproście żeby naśladowało zwierzęta, które się tam pojawiają. Spróbujcie raz jeszcze zaśpiewać piosenkę pt. „Look around”. Wykonajcie zadanie z książki strona 61 i 63. Bye, bye Pani Ola.
Gorąco pozdrawiamy. Panie Dorota i Asia