Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Gdy się smucę"

Cześć dzieciaki. Porozmawiajmy na temat – smutku. Opowiedzcie, jakie sytuacje wywołują u was smutek, czy wiecie, jak sobie radzić ze smutkiem.

1.„Witają się paluszki” – powitanie rodziców z dziećmi – rodzic nazywa poszczególne palce, a następnie mówi, że dziś przywitamy się np. kciukami/palcami serdecznymi/wskazującymi/środkowymi/małymi. Dziecko wita się z domownikami wybranymi palcami.

2.„Twój dzisiejszy nastrój” – rozmowa – rodzic pyta dziecko „Jaki jest twój dzisiejszy nastrój?” i bez względu na odpowiedź dopytuje: „Dlaczego?”, „Co się stało?”, „Co się wydarzyło?”, „Czy codziennie masz taki nastrój?”

3.„Rozwesel misia” – zabawa ruchowa – dziecko „Miś” siedzi na dywanie. Miś jest smutny, a zadaniem rodzica jest rozweselenie misia. Metoda i technika dowolna. Miś ma się uśmiechnąć lub zaśmiać – oczywiście Miś, jak najdłużej stara się pokazywać smutną minę. Potem następuje zmiana ról.

4.„Smutek – czyli co?” – pogadanka z dziećmi – pytanie: „Co to jest smutek?” – dziecko odpowiadają na pytanie.

Smutek – to żal, przykrość, przygnębienie. Podczas przeżywania smutku często pojawiają się u nas łzy. Oczekujemy, wtedy wsparcia od drugiej osoby, przytulenia.

5.„Gdy mi smutno, gdy mi źle”– giełda pomysłów. Wymyślanie i spisywanie pomysłów, ilustrowanie ich piktogramami (obrazkami).

  • kartki, kredki

6.„Pociesz mnie” – zabawa ruchowa – dziecko porusza się po pokoju przy dźwiękach muzyki np. „Wesoła muzyka klasyczna dla dzieci”. Gdy muzyka ucichnie dziecko przytula mamę i tatę. Zabawę powtarzamy 5-krotnie.

https://www.youtube.com/watch?v=Xu2WgiOi56I – muzyka klasyczna do zabawy „Pociesz mnie”

7.„Psie smutki” – słuchanie w wersji muzycznej wiersza Jana Brzechwy „Psie smutki” – dziecko słucha nagrania. Po wysłuchania rozmawiamy z dzieckiem na temat treści wiersza.

https://www.youtube.com/watch?v=PiWly7xSwYM – wiersz „Psie smutki”

Jakie powody do smutku miał pies z wiersza?

Co sprawiło, że pies z wiersza nie miał już smutków?

A czy wy czasem macie powody do smutku?

Jak sobie radzicie ze smutkiem?

Podsumowanie: czasem wystarczy dobre słowo, gest, przytulenie, aby komuś poprawić humor, dać wsparcie w trudnej sytuacji. Jeżeli sami sobie chcemy poprawić humor możemy przypomnieć sobie fajną sytuację z naszego życia np. wakacje/spędzanie czasu z rodzicami/przyjaciółmi, możemy zaśpiewać wesołą piosenkę albo pobawić się ulubioną zabawką.

8.„Jeżeli Ci wesoło” – nauka piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=a2Stq8Bu6iA – piosenka „Jeżeli Ci wesoło”.

9.„Jeżeli Ci wesoło” – improwizacja ruchowa – dziecko porusza się swobodnie po pokoju w rytmie piosenki „Jeżeli Ci wesoło”.

10. https://emocjedziecka.pl/portret-moich-emocji-materialy-pracy-dzieckiem-zlosc-lek-radosc-smutek-odraza/– karta pracy „Portret mojego smutku”.

11.„Poprawiacz nastroju” – praca techniczna z wykorzystaniem różnorodnych materiałów. Kolorowe kartki z bloku technicznego oraz różnorodne materiały, np. rolki po papierze toaletowym, słomki, patyki, brokat, farby, plastelina, kleje, kawałki krepiny, skrawki materiałów. Zadaniem dziecka jest stworzenie czegoś, co poprawia humor.

  • kartki z bloku technicznego, rolki po papierze toaletowym, słomki, patyki, brokat, farby, plastelina, kleje, kawałki krepiny, skrawki materiałów itp.

12 „Ciasteczka” – wspólne pieczenie lekarstwa na smutki, ciasteczek owsianych według dowolnego przepisu. Doskonalenie umiejętności matematycznych w używaniu jednostek wagi i objętości w codziennych sytuacjach.  https://www.youtube.com/watch?v=J8Bq7cVWfeY

  • składniki na ciasteczka

Życzę wesołej zabawy. Pani Dorota.