Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Gdzie budować gniazdo-poznajemy litery j,J"

Gdzie budować gniazdo” – poznajemy litery j, J – czwartek 02.04.2020

Dzień dobry !!!

1.Rozpoczniemy naszą prace zabawami: (zwińcie dwie kartki papieru w rurki lub wykorzystajcie rolki od, np. papieru toaletowego)

„Obserwujemy powracające ptaki” – przechadzacie się po pokoju, gdy Rodzic wymieni dowolny gatunek ptaka, np. skowronek – kładziecie się na brzuchu i prowadzicie obserwacje itd.

(Wytnijcie kilka kół i rozłóżcie na dywanie)

„Kałuża” – pokonujcie kałuże przeskokami lub slalomem, zabawy można powtarzać wiele razy.

2.Posłuchajcie opowiadania Rodzica

– Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci – powiedział dzięcioł. – Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca – oburzył się skowronek. – O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu… – Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny, pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory – świergotała jaskółka. – Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską... – Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel.  – Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać ukrytych w ziemi owadów. Ba, są nawet ptaki budujące gniazda tylko w norkach, w ziemi albo wprost na wodzie… Ja tam nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie – pod rynną, trzecie... hm... trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte – szpakom. Owszem, dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach, które poznosił na gniazdo, miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi tego kącika.

Odpowiedzcie na pytania:

- Które ptaki rozmawiały o gniazdach ?

- Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek ?

- Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz ?

- Co powiedział wróbel na temat gniazd ?

- Z czego ptaki robią gniazda ?

2.Obejrzyjcie gniazda na stronie 62 (Ks.cz.3) i opiszcie ich wygląd – dokończcie rysować bociana według wzoru. Na stronie 66 znajdziecie obrazek bocianiego gniazda i jego rodzinę – puste pola obrazka wypełnijcie odpowiednimi kwadratami z dołu strony.

3.Opiszcie wygląd bociana i przygotujcie rekwizyty: czapkę z daszkiem, rękawiczki i długie skarpety. Będą nam one potrzebne do wizualizacji. Zadaniem waszym będzie wykonać to co powie Mama lub Tata.

 Bocian chodzi powoli po łące, czasem dotknie czegoś dziobem. Następnie zatrzymuje się, staje na jednej nodze i wypatruje. Czatując, czasem porusza dziobem, piórami, zaklekoce głośno. Myśli: „Nie ma nic smacznego, są tylko żaby, a jednak lepszy rydz niż nic” i łapie żaby. Potem odlatuje do swojego starego gniazda, które ma od lat.

4.Wykorzystajcie przygotowane kilka dni wcześniej cegiełki (kartoniki) czerwone i niebieskie i zbudujcie model wyrazu „jajko”. Głoska j jest spółgłoską, zaznaczamy ją na niebiesko. Wymieńcie inne słowa rozpoczynające się głoską j oraz takie, które się kończą głoską j (postarajcie się wymienić ich jak najwięcej)

5.Z literek, które wcześniej przygotowaliście z Rodzicami ułóżcie wyrazy: jajko, jagody. Policzcie z ilu głosek składają się utworzone przez Was wyrazy.

6.Wykonajcie w książce „Litery i liczby” zadania ze strony 52-55

Zadanie:

- Przeczytajcie z pomocą Rodziców tekst :

Wiosna. W budce ptak robi gniazdo dla samicy, aby zniosła w nim jaja. A z jaj mamy młode. Co to za ptak ? Jak nazwiemy młode ptaki ?

- Odszukajcie, np. w Internecie głosy ptaków i posłuchajcie ich, można usłyszeć je o tej porze roku również za oknem.

- Ulepcie gniazdo z masy solnej i wypełnijcie je ściółką oraz umieśćcie w nim jajeczka i ptasią mamę lub ptasiego tatę (według własnego pomysłu). Masę wykonujemy z równych proporcji: mąka + sól + odrobina oleju. Dokładnie wygniatamy dodając wodę.

Nie zapominamy o j.angielskim . Utrwalamy słownictwo związane z porami roku : spring,summer,fall,winter. Włącz dziecku piosenkę z kanału You tube celem utrwalenia słówek, zaproponuj dziecku, żeby pokazywało, co się dzieje w przyrodzie podczas danej pory roku. https://www.youtube.com/watch?v=TBLFMXU8FLI. Powtórzcie też wierszyk: ”Spring is green , summer is bright, fall is yellow, winter is white”

  See you soon!!Bye,bye  A.Kasierska