Nasz temat na dziś to: „Gimnastyka z tatą” – rozwijamy sprawność ruchową. Aktywnie słuchamy wiersza.
Witajcie !
- Zaczynamy od zabaw:
1.„Myjemy z tatą samochód” – w tej zabawie naśladujcie mycie samochodu i spłukiwanie wodą z wiadra.
2.„Tata zmęczony, tata wypoczęty”- siad skrzyżny, ręce na kolanach. „Tata zmęczony”- skłon tułowia w przód, „Tata wypoczęty”- wyprostujcie tułów głowę trzymając prosto.
3.„Froterujemy podłogę”- wykonujcie w tej zabawie rytmiczne wykroki w przód.
4.„Rysujemy obrazek dla taty”- stańcie na jednej nodze, a drugą rysujcie w powietrzu obraz, po chwili zmieńcie nogę.
5.„Wycieczka rowerowa”- naśladujcie jazdę rowerem leżąc na dywanie.
6.Wyklaszczcie na koniec rytmicznie zdanie: Mama i tata kochają nas, mama i tata mają dla nas czas.
- Wykonajcie portret swojego taty i podpiszcie: To tata
- Poproście Rodzica, aby przeczytał wam wiersz:
Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
- Posłuchajcie go jeszcze raz, ale w sposób aktywny (to ćwiczy waszą pamięć).
Mama lub Tata odczyta Wam początek, a wy dopowiedzcie koniec każdego wersu, np.
Mama i Tata to świat nasz… (cały)
Ciepły, bezpieczny, barwny,….(wspaniały)
- Wykonajcie zadanie na str.44-45 (k.cz.4)
- Spróbujcie z gotowych liter ułożyć zdanie: To jest mama. To jest tata. I określcie z ilu one składają się wyrazów.
Zadanie:
1.Poćwiczcie pisanie liter t, T w zeszycie w trzy linie. Zakończcie stronę kolorowym szlaczkiem wymyślonym przez siebie.
2.Wypchnijcie puzzle z karty w tekturowej teczce, która przedstawia majową łąkę i ułóżcie je następnie samodzielnie (można je zachować w pudełku do powtórzenia ćwiczenia, ale można również układając nakleić je na kartę).
Powodzenia Dorota Siuda
J.angielski-utrwalamy słownictwo włączając piosenkę „I’m going out to play” z poprzedniej lekcji. Wspólnie zagrajcie w gry interaktywne, powtórzcie rymowankę, z lekcji 7 i 8. Wykonajcie zadanie z książki strona 45. Bye, Bye Pani Ola