Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Gramy w zielone"

1.„Taniec kwiatów” – zabawa ruchowa

Zgromadźcie w jednym miejscu wszystkie instrumenty muzyczne jakie macie w domu. Możecie wykonać grzechotkę sami. Wystarczy plastikowa butelka lub kubeczek, wkładamy ryż, groszek, makaron , zaklejamy taśmą i gotowe. Razem z rodzeństwem, rodzicami stwórzcie „kwiatową” orkiestrę. Jedna osoba tańczy przy akompaniamencie muzyki, którą wykonuje „kwiatowa” orkiestra. Muzyka i taniec są tworzone spontanicznie przez dzieci i rodziców.

2.Posłuchajcie opowiadania z cyklu "Ada Opowiada"

Była sobie cebulka, całkiem podobna do tych, które się je, ale mniejsza. Jesienią, kiedy liście na drzewach zaczęły żółknąć, jakaś mała ręka wzięła cebulkę i zakopała w ziemi – tak jak skarb. Cebulka wcale się nie zmartwiła. Jadła, piła, bo cebulki potrafią jeść i pić pod ziemią, a nawet trochę urosła: wypuściła korzonki i kiełek, to znaczy taki mały rożek. Potem zrobiło się jej zimno, na ziemię spadły liście, a jeszcze później śnieg. Cebulka wcale się tym nie przejęła, tylko zasnęła pod swoją żółto-brązowo-białą kołderką. Spała długo, aż pewnego razu coś ją obudziło. Robiło się coraz cieplej, twarda ziemia stawała się coraz bardziej miękka i wilgotna. Znowu można było jeść i pić, a w dodatku coś strasznie ciągnęło cebulkę do góry. Nie mogła wyjść cała spod ziemi, ale wysunęła ten swój rożek. Rożek wydłużał się jak antena, zazielenił i najpierw wypuścił liście, a potem pączek. Oczywiście, nie taki do jedzenia, tylko mniejszy, zielony. Któregoś dnia, gdy słońce przygrzało naprawdę mocno, pączek się rozchylił. I okazało się, że na świecie pojawił się piękny żółty tulipan!

Pytania do opowiadania:

–O jakiej porze roku Ada posadziła tulipany?

– Kiedy tulipany zakwitną?

– Czy uprawialiście tulipany? A może ktoś z was hodował inne kwiaty?

Przy tym opowiadaniu chciałabym Wam przedstawić  Etapy wzrostu roślin, czyli jak założyć swoją własną hodowlę?

  1. Najpierw wsadzamy cebulę tulipana do ziemi.
  2. Potem ta cebulka wypuszcza korzenie
  3. Z tej cebulki wyrastają powoli łodyga i liście
  4. Potem jest pączek kwiatka tulipana, który stopniowo się rozwija

 

Pamiętamy o tym, że rośliny potrzebują wody, więc trzeba tą cebulkę podlewać, aż wyrośnie piękny kwiat tulipana.

3.Zabawa „ Gramy w Zielone" . Dzieci zapraszają do zabawy Rodziców albo rodzeństwo. Rodzic pyta Grasz w Zielone? Dziecko odpowiada gram, rodzic pyta masz Zielone? dziecko odpowiada mam . Rodzic mówi , to pokaż i dziecko pokazuje to co ma zielonego w domu albo na ubraniu, jeśli nie pokaże robi np. 5 przysiadów.

4.Zabawa matematyczna w utrwalanie liczebników do dziesięciu oraz kolorowanie obrazka według instrukcji. Karta pracy nr 3 ( str. 66 zadanie nr 1, nr 2).

5.Na zakończenie przypomnimy sobie nazwy wiosennych kwiatów a potem utrwalamy nazwy w kartach pracy nr 3( str.67 zad. nr 1 i nr 2)

ZAW ILEC

https://albamar.pl/12422-thickbox_default/zawilec-wielkokwiatowy-snow-white-anemone-sylvestris.jpg

KROKUS

https://st.depositphotos.com/1005145/2217/v/450/depositphotos_22177457-stock-illustration-three-flowers.jpg

 PRZEBIŚNIEG

  https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/pressland-cms/cache/__original__/r1/10971257-zdarza-sie-ze-przebisniegi-moga-zakwitnac-juz-w-lutym.jpeg

Nie zapominamy o j.angielskim . Utrwalamy słownictwo związane z porami roku : spring,summer,fall,winter. Włącz dziecku piosenkę z kanału You tube celem utrwalenia słówek, zaproponuj dziecku, żeby pokazywało, co się dzieje w przyrodzie podczas danej pory roku. https://www.youtube.com/watch?v=TBLFMXU8FLI

 See you soon!!Bye,bye A.Kasierska

 

Miłej zabawy !!!

Ewelina Niewęgłowska