Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: Inscenizacja treści wiersza M. Kownackiej  pt. „Czy Agata na pewno kocha się w kwiatach?”

1.Inscenizacja treści wiersza M. Kownackiej  pt. „Czy Agata na pewno kocha się w kwiatach?”-potrzebne będą: lalka – dziewczynka, lalka -wróżka,  pluszak  wiewiórka lub jakiś inne zwierzątko leśne, może być zając, miś, sowa…,może być też owad z rolki ,łąka, którą  kiedyś robiliście lub kilka sztucznych kwiatów, wszystko ustawiamy na stole. Robimy teatrzyk, ilustrując tekst:

AGATA(lalka):Jestem sobie Agatka,

                       bardzo kocham się w kwiatkach.

                       Gdzie tylko zakwitnie  kwiatuszek,

                       ja go zerwać muszę. (zrywa kwiatki)

                       Zerwę, co tylko spotkam, o to krokus, tu stokrotka,

                       Tu jest fiołek i sasanka,

                       Zerwę , wplotę je do wianka.

                       Tu konwalia  i zawilec… będę miała ich aż tyle!

                       (pojawia się wiewiórka, Agata ją dostrzega)

WIEWIÓRKA: (śpiewa) Wiewióreczka hop sa  sa

                       Po łące sobie hasam

                       Posuwiście i gładko, poskacz ze mną Agatko!

                       (zaczynają razem tańczyć)

 AGATA:          Hop sa  sa  dookoła!

                        Przeszkadzają mi te zioła

                        Buch ten wieniec na trawę,

                        z wiewióreczką się bawię!

RAZEM:          Hop wiewiórko, hyc z Agatką,

                        I hop SA SA  z lewa, z prawa,

                        Słonko świeci, szumią drzewa,

                        A Agatka tańczy , śpiewa………

                       ( z drugiej strony stołu pojawia się wróżka)

WRÓŻKA:      Jestem natury  wróżką, chodzę po leśnych dróżkach,

                       mam włosy z leśnych porostów,

                       przyrodę kocham po prostu.

                       Hej, a kto w lesie zrywał i rozrzucał kwiaty?

                       (dostrzega Agatę)..-pewnie to sprawka Agaty!

                       Zrywa kwiaty, tańcuję , przyrody nie szanuje, (mówi do niej)

                    -  A to się pięknie spisałaś, wszystkie kwiatki połamałaś,

                        A słyszałam, że Agata kocha się w kwiatach…….

2.Porozmawiajcie z rodzicami na temat zachowania Agaty, czy ono świadczy o tym ,ze kocha kwiaty?

3.Powtórzcie zabawę ze środy przy piosence pt: „Ochroń Ziemię”

4.A teraz kilka zagadek o wiosennych kwiatach, gdy odgadniecie, dla kogo te kwiaty, sprawdźcie w Internecie lub swoim ogródku jak wyglądają. Nazwa kwiatka, rymuje się z imieniem dziewczynki, np.:

* Dla Dorotki są………stokrotki, * dla Agatki, Beatki……bratki

* dla Roksany……. Tulipany  ,* dla Edytki…… margerytki

* dla Julki…….. prymulki,      * dla Anetki…… nagietki

* dla Weroniki, Dominiki…… krokusiki.

A teraz na odwrót- nazwa kwiatów, a wy dodajcie imię:

*Zawilce damy…….. Emilce,  *Peonie…… Iwonie,

* Kaczeńce…… Bożence, * kwiat róży…… Zuzi

* bukiet konwalii…… Natalii.

Jak widzicie dla każdej dziewczynki można znaleźć jakiś kwiatek, możecie poszukać jeszcze sami, a na koniec przesłanie dla  Was i Agatki:

Żyj z przyrodą w zgodzie,

Odsuń od niej zło.

I pamiętaj co dzień,

Żeby chronić ją!

Żyj z przyrodą w zgodzie ,

To wspaniała rzecz,

Na ziemi , na wodzie, warto druhów mieć!

Dziękuję, mam nadzieję że teatrzyk wyszedł wspaniale.

Pozdrawiam  Edyta CH.

Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”

Witajcie  oto propozycje zabaw na kolejny tydzień z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować” Dla chętnych kolejne zabawy Koduj z nami#2 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem:

https://www.youtube.com/watch?v=xDZHfBME9BE&t=4s

https://drive.google.com/file/d/1rrfWnWkAHywBdBneCGj-08wlI52hDien/view  PDF do pobrania.

Dzieci wykonują karty pracy z zeszytu ćwiczeń ze strony od 10 do 13.

Życzę  miłego kodowania. Dorota Gajewicz