Nasz temat na dziś to: Inscenizacja treści wiersza M. Kownackiej pt. „Czy Agata na pewno kocha się w kwiatach?”
1.Inscenizacja treści wiersza M. Kownackiej pt. „Czy Agata na pewno kocha się w kwiatach?”-potrzebne będą: lalka – dziewczynka, lalka -wróżka, pluszak wiewiórka lub jakiś inne zwierzątko leśne, może być zając, miś, sowa…,może być też owad z rolki ,łąka, którą kiedyś robiliście lub kilka sztucznych kwiatów, wszystko ustawiamy na stole. Robimy teatrzyk, ilustrując tekst:
AGATA(lalka):Jestem sobie Agatka,
bardzo kocham się w kwiatkach.
Gdzie tylko zakwitnie kwiatuszek,
ja go zerwać muszę. (zrywa kwiatki)
Zerwę, co tylko spotkam, o to krokus, tu stokrotka,
Tu jest fiołek i sasanka,
Zerwę , wplotę je do wianka.
Tu konwalia i zawilec… będę miała ich aż tyle!
(pojawia się wiewiórka, Agata ją dostrzega)
WIEWIÓRKA: (śpiewa) Wiewióreczka hop sa sa
Po łące sobie hasam
Posuwiście i gładko, poskacz ze mną Agatko!
(zaczynają razem tańczyć)
AGATA: Hop sa sa dookoła!
Przeszkadzają mi te zioła
Buch ten wieniec na trawę,
z wiewióreczką się bawię!
RAZEM: Hop wiewiórko, hyc z Agatką,
I hop SA SA z lewa, z prawa,
Słonko świeci, szumią drzewa,
A Agatka tańczy , śpiewa………
( z drugiej strony stołu pojawia się wróżka)
WRÓŻKA: Jestem natury wróżką, chodzę po leśnych dróżkach,
mam włosy z leśnych porostów,
przyrodę kocham po prostu.
Hej, a kto w lesie zrywał i rozrzucał kwiaty?
(dostrzega Agatę)..-pewnie to sprawka Agaty!
Zrywa kwiaty, tańcuję , przyrody nie szanuje, (mówi do niej)
- A to się pięknie spisałaś, wszystkie kwiatki połamałaś,
A słyszałam, że Agata kocha się w kwiatach…….
2.Porozmawiajcie z rodzicami na temat zachowania Agaty, czy ono świadczy o tym ,ze kocha kwiaty?
3.Powtórzcie zabawę ze środy przy piosence pt: „Ochroń Ziemię”
4.A teraz kilka zagadek o wiosennych kwiatach, gdy odgadniecie, dla kogo te kwiaty, sprawdźcie w Internecie lub swoim ogródku jak wyglądają. Nazwa kwiatka, rymuje się z imieniem dziewczynki, np.:
* Dla Dorotki są………stokrotki, * dla Agatki, Beatki……bratki
* dla Roksany……. Tulipany ,* dla Edytki…… margerytki
* dla Julki…….. prymulki, * dla Anetki…… nagietki
* dla Weroniki, Dominiki…… krokusiki.
A teraz na odwrót- nazwa kwiatów, a wy dodajcie imię:
*Zawilce damy…….. Emilce, *Peonie…… Iwonie,
* Kaczeńce…… Bożence, * kwiat róży…… Zuzi
* bukiet konwalii…… Natalii.
Jak widzicie dla każdej dziewczynki można znaleźć jakiś kwiatek, możecie poszukać jeszcze sami, a na koniec przesłanie dla Was i Agatki:
Żyj z przyrodą w zgodzie,
Odsuń od niej zło.
I pamiętaj co dzień,
Żeby chronić ją!
Żyj z przyrodą w zgodzie ,
To wspaniała rzecz,
Na ziemi , na wodzie, warto druhów mieć!
Dziękuję, mam nadzieję że teatrzyk wyszedł wspaniale.
Pozdrawiam Edyta CH.
Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”
Witajcie oto propozycje zabaw na kolejny tydzień z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować” Dla chętnych kolejne zabawy Koduj z nami#2 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem:
https://www.youtube.com/watch?v=xDZHfBME9BE&t=4s
https://drive.google.com/file/d/1rrfWnWkAHywBdBneCGj-08wlI52hDien/view PDF do pobrania.
Dzieci wykonują karty pracy z zeszytu ćwiczeń ze strony od 10 do 13.
Życzę miłego kodowania. Dorota Gajewicz