Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Instrumenty dawniej i dziś"

Witajcie dzieci to będzie muzyczny tydzień. Przygotowałam dzisiaj dla was zabawy o instrumentach.

1.„Skąd pochodzą dźwięki?”– rozpoznawanie instrumentów po odgłosach. Dziecko najpierw ogląda film o instrumentach. Potem zamyka oczy, a rodzic  włącza nagrane dźwięki instrumentów: gitara, harfa, kastaniety, marakasy, tamburyn, klarnet, janczary, kontrabas, saksofon, skrzypce, flet, bębenek, gitara elektryczna, wiolonczela, puzon, mandolina, trąbka, keybord ). Dziecko próbuje podać nazwy instrumentów na podstawie wydawanych przez nie dźwięków.

Przydatne linki:

„Dźwięki i odgłosy”- dźwięki instrumentów muzycznych.https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo

„Wizyta w szkole muzycznej – poznajemy instrumenty”

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

2..„Dawne instrumenty” – Czy wiecie dzieci, że jednym z pierwszych instrumentów, jakich używał człowiek, było jego własne ciało – klaskał, tupał, wydawał różne okrzyki. Następnie wykorzystywano przedmioty codziennego użytku, tworząc z nich proste instrumenty, np. grzechotki, bębny.

  • zdjęcia kilku dawnych instrumentów na stronie grupy.

3.„Pradawny rytm”praca z kartą pracy 14a, ćw. 1, odczytywanie i kontynuowanie rytmów.

  • KP4.14a

4.„Instrumenty wokół nas” – zabawa muzyczna, wydobywanie muzyki z przedmiotów codziennego użytku. Zadaniem dzieci jest poszukanie i wybranie jakiegoś przedmiotu, który wydaje interesujący dźwięk (pokrywki, łyżki, puszki z przyprawami itp.)

5.,,Jestem muzykantem konszabelantem”- zabawa inscenizowana przy piosence. Akompaniament za pomocą własnego ciała (tupanie, klaskanie) https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4

6.Akompaniament do piosenki z użyciem przedmiotów codziennego użytku wybranych przez dzieci.

7.„Muzyczne talerze”– zajęcia techniczno-plastycznehttps://ekodziecko.com/muzyczne-talerze z wykorzystaniem papierowych talerzy i makaronu. Zadaniem dziecka jest ozdobienie farbami talerzy. Wsypanie makaronu i połączenie talerzy za pomocą zszywacza do papieru. W ten sposób powstanie instrument. Gdy dziecko porusza instrumentem, rurki makaronu uderzają jedna o drugą i grzechoczą.

  • makaron rurki, papierowe talerze, farby.

8.„Skąd dochodzi dźwięk?” – wskazywanie kierunku, z którego dochodzi dźwięk. Dziecko ma zamknięte oczy. Rodzic gra na skonstruowanych z dzieckiem muzycznych talerzach. Dziecko wskazuje ręką kierunek, z którego dochodzi dźwięk.

9."Czego brakuje?” – zabawa utrwalająca nazwy instrumentów i ćwicząca pamięć. Kładziemy na stoliku zdjęcia instrumentów(5,6), następnie dziecko podaje ich nazwy. Rodzic zakrywa jeden obrazek. Zadaniem dziecka jest zapamiętanie, co było na danym obrazku, i wypowiedzenie nazwy instrumentu (Uwaga! Nie wolno zmieniać kolejności ilustracji).

  • zdjęcia instrumentów.

10.„Z jakiej rodziny?” – wprowadzenie podziału instrumentów na dęte i strunowe, klasyfikowanie instrumentów, praca z kartą pracy14a, ćw.2.

  • zdjęcia instrumentów dętych i strunowych, KP4.14a, ćw. 2.

11.„Dęty czy strunowy?” – rodzic ponownie włącza nagranie z początku zajęć i prosi, by dziecko klasnęło wtedy, gdy usłyszy instrument, który jest wg nich instrumentem dętym.

12.„Ile nutek?” – praca z kartą pracy 14b, analiza słuchowa nazw instrumentów, doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej, przeliczanie. • KP4.14b

13.„Czasem słońce czasem deszcz” –opowiadanie Pani Muzyki (K. Szczerbakowska- Biniszewska według Programu Kraina Muzyki):

Dawno, dawno temu w Krainie Muzyki żyli szczęśliwi mieszkańcy. Codziennie świeciło słońce, wszędzie rosły nutki, a każdy mieszkaniec krainy grał na instrumencie, śpiewał i tańczył. Nawet psy zamiast szczekać gwizdały. Wszystkim żyło się miło, więc w Krainie Muzyki brzmiały same wesołe melodie. Do czasu! Pewnego dnia do wesołej Krainy przybyła smutna wróżka Kropelka. Pozazdrościła mieszkańcom szczęścia i wesołości, zrzuciła na całą krainę deszcz. Padał wiele dni i nocy, przez co nutki nie rosły już tak szybko, a mieszkańcy byli bardzo smutni. Zaczęli też grać smutne melodie. Na szczęście o smutnym losie muzyków usłyszała dobra wróżka – Pani Muzyka. Swoimi wesołymi czarami złagodziła smutne zaklęcie wróżki Kropelki. Od tej pory w Krainie Muzyki czasem świeci słońce, a czasem pada deszcz.

Pytania do dzieci: Jak nazywa się miejsce, o którym czytałam? Dlaczego jej mieszkańcy na początku byli bardzo szczęśliwi? Kto odwiedził Krainę Muzyki? Jak dziś jest w Krainie Muzyki?

14. „Ile razy zagram?” – ilustrowanie i odtwarzanie rytmów. Rodzic uderza pałeczką w stolik. Dziecko układa przed sobą tyle patyczków, ile usłyszało dźwięków. Następnie rodzic wystukuje prosty rytm i układa go za pomocą patyczków. Dziecko odtwarza rytm, klaszcząc.

  • patyczki, pałeczka.

Życzę wszystkim rodzicom i dzieciom wesołych zabaw muzycznych. Pani Dorota.