Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Jak powstaje książka"

Witajcie!!! Dzisiaj dowiecie się jakie są etapy powstawania książki i jakie osoby pracują przy jej tworzeniu zanim weźmiecie ją do ręki. Zaczynamy.

Obejrzyjcie  film pt. „Od drzewa do papieru?” https://www.youtube.com/watch?v=xdfpRSZVgFI

Rodzic zadaje pytanie: Z czego powstaje papier?

Rozmowa na temat procesu powstawania książki na podstawie ilustracji z Wielkiej Księgi Tropicieli str. 80-81. Wykonanie zadania zgodnie z poleceniem w WKT. Proszę zwrócić uwagę aby dziecko opowiadało  najdokładniej jak potrafi każdą ilustrację, Rodzic może zadawać pytania pomocnicze oraz odczytuje napisy pod ilustracją.  Dziecko  poznaje nazwy niektórych zawodów związanych z wydawaniem książki: autor, redaktor, grafik, ilustrator, drukarz.

Możecie również obejrzeć film na temat historii i piśmiennictwa:https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI

Nauka II i III zwrotki  piosenki  „ Kolorowa książka” https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A 

Kolorowa książka,
książka ulubiona,
obrazkami, literami
chce przemówić do nas.

Ref.: Bajki stare, bajki nowe
        są w tej książce kolorowej.        

W kolorowej książce
bajki są ukryte.,
ja nie umiem ich przeczytać,
jeszcze nie znam liter.

Ref.: Bajki stare, bajki nowe 
       
są w tej książce kolorowe

Kolorową książkę
czytać się nauczę
i otworzę bramę bajek
własny złotym kluczem.

Ref.: Bajki stare, bajki nowe
       
są w tej książce kolorowe.

"Kolorowa książka" – aktywne słuchanie muzyki.
Kolorowa książka,           - klaska w dłonie
książka ulubiona,             - uderzanie w kolana
obrazkami, literami        - uderzanie w kolana
chce przemówić do nas - klaskanie nad głową

Ref.: Bajki stare, bajki nowe      - marsz w miejscu
są w tej książce kolorowe  - marsz w miejscu

Analogicznie pozostałe zwrotki. 

„Mali graficy” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po całym pokoju  zgodnie z rytmem podanym przez Rodzica (może być piosenka „Kolorowe książki”). Gdy muzyka  milknie, Rodzic podaje nazwę dowolnego przedmiotu np.: piłka, kredka itp.  Zadaniem dziecka  jest narysować ten przedmiot w powietrzu i podać, do czego dany  przedmiot  służy..

„Dyktando graficzne” Dziecko dostaje kartkę formatu A4 i komplet kolorowych kredek. Kartka jest przyklejona taśmą klejącą do stolika tak, aby dziecko nie mogło nią manipulować.
 Rodzic wydaje polecenie:

Na środku kartki narysuj stół.;
Pod stołem narysuj piłkę.;
Nad stołem narysuj żółte słońce.;
Obok stołu z prawej strony narysuj brązowe krzesło.;
Z lewej strony słońca narysuj niebieską chmurę.;
Z prawej strony słońca narysuj różową chmurę.

Po zakończeniu rysowania Rodzic i dziecko wspólnie sprawdzają poprawność wykonania poleceń.

„Książki na półce” – zabawa matematyczna. Rodzic przygotowuje: klocki, kilka książek i układa na dywanie z pasków papieru kilka półek. Polecenie dla  dziecka:

Połóż  na półce 5 książek.
Dołóżcie jeszcze 4 książki. Ile jest książek na półce?;
Weź  z pudełka tyle klocków, ile książek jest na półce.
Rodzic powtarza taki schemat tyle razy, ile naszykował półek.

Polecenie dla  dziecka:
Zdejmij wszystkie książki z półek i poukładaj na każdej półce po 9 książek i przelicz je.

Za każdym razem dziecko  dokonuje przeliczeń w zakresie 9.

Praca z K4., 3; dolepianie książek na półkach, kolorowanie misiów. Rodzic wyjaśnia jak wygląda obraz graficzny liczby 9 (zielone okienko w lewym górnym rogu na karcie pracy),a dziecko przelicza do 9 oczka na kostkach. Zadanie dodatkowe – ozdabianie cyfry, łączenie kostek domina ze zbiorami – zgodnie z liczbą elementów.

,,Moja mini  książeczka”,  jak ją wykonać pomoże nam link: https://www.youtube.com/watch?v=sXR4OxY2TaI

 Zestawy ruchowe w które można pobawić się z dzieckiem :

  • .„Tajemnicza książka” – dziecko otrzymuje książkę, którą kładzie na głowę. Stara się utrzymać ją w tej pozycji podczas wykonywania kolejnych poleceń: Obracamy się, Tańczymy, Chodzimy bokiem, Kucamy, Chodzimy do tyłu itp.
  • „W księgarni” – dziecko leży na boku. Na hasło: Książki się otwierają! – przechodzi do leżenia na wznak, wyciągają na boki wyprostowane ręce i nogi. Na hasło: Kartki się przewracają! – klaszczą w dłonie (Rodzic mówi, ile stron ma książka, a dziecko tyle razy klaszcze). Na hasło: Książki się zamykają! – powracają do pozycji wyjściowej – leżenie na bokach, nogi podkurczone. Gdy rodzic powie: Książki stoją na regale, przechodzą do stania na baczność.
  • „Odgadywanie tytułów bajek” – Dziecko przedstawia rodzicowi za pomocą gestów i ruchów postać z jakiejś bajki, np. Kubuś Puchatek, Król lew, Śpiąca królewna, 101 Dalmatyńczyków. Po udzieleniu poprawnej odpowiedzi następuje zamiana ról.
  • „Nasze nogi” – dziecko i rodzic tworzą parę. Przechodzą do leżenia na plecach. Dotykają się stopami w taki sposób, aby nogi zgięte w kolanach tworzyły w powietrzu kąt prosty. „Siłują się” stopami, próbując wyprostować nogi. Ćwiczenie wykonują w taki sposób, żeby nie odrywać stóp od stóp partnera. Następnie odpychają się od siebie stopami. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie nóg.

 

Dziękujemy  Państwu za wytrwałość (wiemy, że to nie łatwe zadanie) w pomocy swoim pociechom, podczas wykonywania zadań, a naszym  już prawie starszakom gratulujemy  pracowitości i dziękujemy za wykonywanie przepięknych prac.  Dzisiaj życzymy  miłej i owocnej zabawy, Panie Dorota i Asia.

Oto  prace wykonane przez  Zuzię  W. i Agatkę.