Nasz temat na dziś to: "Jak unikać dymu papierosowego"
Witajcie! Na początek trochę się poruszamy i pośpiewamy razem z pokazywaniem!
https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0&list=PLeAXf0wm-GUndYcvZ5Y3DkL93-n4m-0Ix&index=2
Dzieci pamiętacie Dinusia, który w pociągu szukał wolnego miejsca i przechodzi ł przez wagon pełen palących i ten, w którym nikt nie palił papierosów? Po czym Dinek rozpoznał, w jakim przedziale się znajduje? Jeśli nie pamiętacie to Wam przypomnę- Dinuś rozpoznał wagon w którym się nie pali po znaczkach, które mówią: „ZAKAZ PALENIA” czyli że tu nie wolno palić!
Teraz poproszę aby rodzic wykonał kilka takich znaczków (zakaz palenia) i ukrył je w waszym pokoju. A Wy spróbujcie je odszukać. Następnie Rodzic siada z dzieckiem na dywanie i opowiada, jak wyglądają znalezione przez nie znaczki. Rodzic opowiada, że każdy znaczek jest inny, ale informuje o tym samym: TU NIE WOLNO PALIĆ, pyta dziecko w jakich miejscach można spotkać ten znaczek? Dzieci starają się wymienić różne miejsca.
Niektórzy ludzie palący papierosy robią to przy ludziach, którzy nie znoszą dymu papierosowego i wiedzą, że jest on bardzo szkodliwy dla zdrowia.
Jak myślicie dzieci -W jaki sposób można zwrócić uwagę takim osobom, jak unikać szkodliwego dymu papierosowego?
Praca plastyczna-Rysowanie własnego znaczka NIE PAL PRZY MNIE
Nie pal - znaczki. [.png, 118.13 kB]
Rodzicu proszę daj dziecku małe karteczki z napisem NIE PAL PRZY MNIE. Następnie proszę dzieci do narysowania własnych znaczków, które symbolizują to, że dzieci nie lubią dymu papierosowego i że wiedzą, że jest on bardzo szkodliwy.
Takie znaczki możecie wykorzystać np. aby pokazać palącym, że nie chcemy żeby przy nas palili i powiesić na drzwi swojego pokoju.
Pamiętacie naszą piosenkę o Dinusiu ?
Zaśpiewajmy ja jeszcze raz. Możecie przy piosence tańczyć!
https://www.youtube.com/watch?v=cYjkEiaNvmk
To już wszystko na dziś! pochwalcie się Waszymi pracami na stronie grupy!
Pozdrawiamy Was !! Pani Dorotka i Pani Asia.
Język angielski
Zapoznajemy dziecko z nazwami kształtów:
circle( cyrkol)-koło
square(skłer)-kwadrat
triangle(trajengol)-trójkąt
Pokażcie dziecku wycięte z kartonu kształty i powtarzajcie z dzieckiem nazwy. Poproście, żeby dziecko wskazywało w pomieszczeniu przedmioty w wymienionych kształtach. Włączcie dziecku piosenkę „Shapes everywhere” z www.englishplaybox, Play Box 2 ,temat „Liczymy kształty” , zachęcajcie dziecko, żeby w trakcie piosenki rysowało dany kształt w powietrzu. Poproście dziecko, żeby wykonało kartę pracy strona 44
Bye,bye Pani Ola