Nasz temat na dziś to: „ Jestem przyjacielem przyrody”
Dzień dobry Rodzice, Cześć Dzieciaki !!!
1.„ Omiń ślimaka” – zabawa ruchowa
Do tej zabawy przygotujcie 4 poduszki jaśki. Ułóżcie je w jednej linii odstępach dwóch kroków. Poduszki to ślimaki zadaniem dziecka jest biec slalomem między ślimakami
( poduszkami) tak by nie wdepnąć na ślimaka. Jeśli dziecko wdepnie w ślimaka odrzuca daną poduszkę.
2.„ Wszędzie czysto” – wysłuchanie wiersza Iwony Róży Salach
Czysty dom i czysty ogród,
w lesie czysto, w polu też.
Czysta rzeka i jezioro,
samo zdrowie – wierz mi, wierz.
Brudu nie chce widzieć wcale
ani morze, ani niebo.
Taką cichą mam nadzieję,
nie wiecie dlaczego?
Bo od kogo to zależy,
aby czysty był nasz świat?
By ptak śpiewał, strumyk szemrał,
by w ogrodzie zakwitł kwiat?
Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
Rodzic pyta dziecko:
− W jakich miejscach wymienionych w wierszu jest czysto?
− Od kogo zależy czystość świata?
− Jak wygląda świat, kiedy jest czysty?
3.Rodzice przygotujcie swoim dzieciom pojemnik z klockami. Dziecko wraz z rodzicem siedzą na dywanie. Rodzic kontynuuje rozpoczętą wcześniej rozmowę. Pyta dziecko: Co możemy robić, by chronić przyrodę? Dziecko wypowiada się swobodnie. Rodzic uzupełnia dziecka wypowiedzi. Następnie proponuje zabawę. Wypowiada zdania. Jeśli dziecko, zgadza się z tym, co mówi rodzic., pobiera z pojemnika po jednym klocku, i układa klocki przed sobą, w jednej linii.
Przykłady zdań dla rodzica :
Oszczędzamy wodę.
Wyrzucamy śmieci do kosza.
Segregujemy śmieci, wrzucając je do odpowiednich pojemników.
Sadzimy drzewa i kwiaty.
Nie depczemy roślin.
Nie zrywamy roślin, które są pod ochroną.
Nie łamiemy gałęzi.
Chodzimy po chodnikach.
Oszczędzamy papier.
4.„ Nasza planeta” – utrwalamy z dzieckiem piosenkę
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
5. Wręczenie odznaki przyjaciela przyrody.
Drogi Rodzicu Twoje dziecko poznało tajniki dbania o przyrodę. W zamian za ciężką pracę wydrukuj dla niego z poniższego linku „ Odznakę przyjaciela przyrody”
odznaka [.gif, 42.78 kB]
6. Wykonanie karty pracy.
Na zakończenie tygodnia proszę by dziecko wykonało kartę pracy ze strony 40.
7. J. angielski-Utrwalając słownictwo związane ze zwierzętami domowymi, zagrajcie w gry interaktywne i posłuchajcie historyjki na www.englishplaybox Play Box 1- lekcje 3 i 4. Zaśpiewajcie wspólnie piosenkę „I love pets”. Bye, bye
Miłego weekendu Pani Kasia i Pani Joasia
Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”
Witajcie oto propozycje zabaw na kolejny tydzień z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować” Dla chętnych kolejne zabawy Koduj z nami#2 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem:
https://www.youtube.com/watch?v=xDZHfBME9BE&t=4s
https://drive.google.com/file/d/1rrfWnWkAHywBdBneCGj-08wlI52hDien/view PDF do pobrania.
Życzę owocnego kodowania. Pani Kasia.