Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Jesteśmy autorami"

Witajcie dzieci i rodzice. Dzisiaj dowiemy się, jak zbudowana jest książka i jakie znamy rodzaje książek.

1. Zapoznanie z różnymi rodzajami książek w bibliotece.https://www.youtube.com/watch?v=kdxj6s3scJY

* popularnonaukowe,

* dla dzieci (bajki i baśnie do kolorowania i do czytania),

* dla dorosłych (powieści),

* poradniki (książki kucharskie, porady medyczne itp.),

* do słuchania (na płytach CD, audioboocki, słuchowiska),

* dla niewidomych,

* w różnych językach.

Obrazki na stronie grupy.

2.„Rodzaje książek” – wprowadzenie klasyfikacji książek ze względu na rodzaj.

Potrzebne będą różne rodzaje książek: podręczniki, kolorowanki, encyklopedie, książki kucharskie, atlasy, albumy, przewodniki, słowniki, książki dla dzieci z obrazkami, bez obrazków, wiersze, proza.

Rodzice odczytują tytuły różnych książek i wspólnie z  dzieckiem mają za zadanie zaszeregować ją do określonego rodzaju książek.

3. Przedstawienie z czego zbudowana jest książka. Oglądanie wspólnie z rodzicami przykładowej książki wyszukiwanie i wskazywanie autor, okładka, grzbiet, ilustracja, tytuł, numer strony, spis treści wydawcy i zawartości książki oraz składy oprawy (szyta czy klejona). https://www.totem.com.pl/blog/budowa-ksiazki

4. „Dla kogo?” – kończenie rozpoczętego zdania, budowanie logicznych wypowiedzi. Dziecko ogląda książki wykorzystane w poprzedniej zabawie i kończę zdanie: Ta książka mogłaby być dla kogoś, kto lubi…

5.Praca z kartą pracy nr 6a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, dekodowanie.

  • KP4.6a

6.„Quiz” – rozpoznawanie zdań prawdziwych i fałszywych, doskonalenie logicznego myślenia. Rodzic czyta zdania na temat budowy książek, a dzieci za pomocą lizaków TAK / NIE  głosują, czy są to zdania prawdziwe, czy fałszywe.

Przykładowe zdania:

–             Okładka to zewnętrzna część książki.

–             Autor to osoba, która napisała książkę.

–             Każda książka ma 5 stron.

_           Spis treści to miejsce, gdzie jest umieszczone nazwisko autora.

–             Ilustracja to rysunek w książce.

–             Ilustracje zawsze muszą być kolorowe.

–             Grzbiet książki to inna nazwa pierwszej strony.

–             Spis treści pozwala zobaczyć, co zawiera książka i na których stronach.

–             Okładka jest w środku książki.

7.„Moja książka” – praca z kartą pracy 7b, doskonalenie twórczego myślenia i zdolności grafomotorycznych, przypomnienie rodzajów książek (kucharskie, przewodniki, dla dzieci, albumy, atlasy, słowniki itp.). Dziecko decyduje, jaki rodzaj książki chciałoby stworzyć. Następnie wykonuje zadanie z KP4.7b i prezentuje swoją okładkę.

  • KP4.7b

8.„Ilustracja” – praca plastyczna w dowolnej technice. Dziecko tworzy ilustracje do swojej książki z wykorzystaniem dowolnej techniki, np. farb, pasteli, kredek, mazaków, wyklejanek. Podpisują się na odwrocie kartki.

9.„Dlaczego lubimy książki?” – zachęcanie dziecka do wypowiedzi na temat zalet książki, np.: Dzięki książkom poznajemy ciekawe historie i postaci. Uczymy się nowych słów. Uczymy się wyrażać myśli i rozumieć innych. Rodzic zadaje dziecku pytania: Lubicie, kiedy ktoś czyta wam książki? Jakie są wasze ulubione?

10.„Książkę mam – tobie dam” – zabawa rytmiczna do utworu La Raspa.

https://www.youtube.com/watch?v=_kLZUXQvS6o

  • woreczki gimnastyczne,

Dziecko ma woreczek.

Część pierwsza: Worek mam – tobie dam x 4 (dzieci podają worek rodzicom).

Część druga skoczna: ja – tobie, ja – tobie (dzieci podają worek rodzicom, jak na taśmie w fabryce).

11. Zabawy z rodzicami przybliżające dziecku bohaterów popularnych bajek i baśni znanych autorów:

-Czytanie dziecku ulubionych przez nie książek,

-Oglądanie z dzieckiem ilustracji w słuchanych utworach,

-Zabawa w inscenizowanie bajek, opowiadań, baśni, przygotowanie strojów i charakteryzacji,

-Zabawy w teatrzyk z wykorzystaniem samodzielnie wykonanych kukiełek i teatrzyku,

-Gromadzenie zabawek , postaci, rekwizytów, do zabaw w teatr znajdujących się w domu,

-Tworzenie domowej biblioteczki, wymiana książek z rodzeństwem i kolegami,

- Organizowanie spotkań czytelniczych z rodzicami, dziadkami, starszym rodzeństwem,

-Wykonanie prac plastycznych z postaciami bajkowymi w roli głównej.

12. Zabawa dydaktyczna: „Jaka to bajka?” – dziecko naśladuje wybraną przez siebie postać z ulubionej bajki (pantomima). Zadaniem rodziców jest odgadnięcie z jakiej bajki pochodzi naśladowana postać. Potem następuje zmiana ról.

13.Praca plastyczna ,,Teatrzyk kamishibai ”-jak zrobić z pudełka po czekoladkach. https://www.youtube.com/watch?v=iGPApYNABtc

 https://www.youtube.com/watch?v=CIcM5N3vdzU,,To jest książka” teatrzyk kamishibai.

14.Przypomnijmy sobie piosenkę dla dzieci pt. ,,Kolorowa książka”.https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A

15.Dla chętnych dzieci kolorowanki „Biblioteka”.

 http://e-kolorowanka.pl/gallery/biblioteka-kolorowanki

Życzę wesołej zabawy. Pani Dorota.