Nasz temat na dziś to: ,,Kaczuszki z wiejskiego podwórka”
Kochane maluszki w tym tygodniu będziemy mówić o wiośnie na wsi.
Nasz temat na dziś to: ,,Kaczuszki z wiejskiego podwórka”
Cześć miłe przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.
1.Przedszkolaku posłuchaj piosenki ,,Kaczuszki”, a potem zatańcz ją, możesz zaprosić do zabawy swoich rodziców.
https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94
Krasnoludku powiedz, o jakim zwierzęciu była mowa w tej piosence?
Co te kaczuszki robiły?
Jak wyglądały?
Jak wyglądają kaczki dorosłe, a jak kaczuszki małe?
Popatrz na zdjęcia:
https://cdn.pixabay.com/photo/2019/12/28/17/40/duck-4725319__340.jpg
https://hn.tiching.com/uploads/contents/2011/10/11/48146_1318323807.jpg
Wy też dziś zrobicie sobie swoje kaczuszki. Będą one zrobione z figur geometrycznych, które nazywają się ……(koła).
Dzieci określają wielkość kół i ich kolor.
2.Ćwiczenia w drobnych ruchach rąk.
A teraz drogi maluchu poćwiczymy swoje ręce i palce, żeby sprawnie pracowały.
Rodzicu, zaproponuj dziecku kilka ćwiczeń ruchów rąk i palców, np.: kiwanie dłońmi, strzepywanie wody z dłoni, zaciskanie i otwieranie pięści, zabawa paluszkowa typu ,,Kominiarz”.
3.Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.
Pokaz wykonania zadania:
Przedszkolaku, na początek naklejamy największe białe koło – to będzie brzuszek. Następnie naklejamy czubeczek i skrzydełka (kółka złożone na połowę). Dalej doklejamy dziób i nóżki z pomarańczowych kół (drogi przedszkolaku poproś rodzica, żeby ci pomógł złożyć te koła na połowę), na koniec doklejamy na połowę złożone koło czarne – to będzie oko.
Proszę rodziców o przygotowanie wcześniej białych 4 – 5 kółek o różnej wielkości (na brzuszek, głowę, skrzydełka i czubeczek), 3 kółek koloru pomarańczowego (nóżki i dziób) oraz jednego czarnego na oczko.
4.Praca dziecka.
Dziecko nakleja kółka na karton wg podanych wzorów lub wg pomysłów dziecka i rodzica.
Przedszkolaku, po wykonaniu pracy umyj dłonie.
5.Zabawa ruchowa przy piosence ,,Kaczuszki lub ,,Dziadek Lulka farmę miał” wg wyboru dziecka.
Dobrej zabawy. Anna Jucha.