Nasz temat na dziś to: "Kaprysy wiosennej pogody"
1.Zabawa Słonko świeci - deszczyk pada. Pobawmy się z rodzicami. Rodzic siada na podłodze jest domkiem. Przy nim kuca dziecko. Na hasło dzieci wybiegają z domku okrążają rodzica i podskakują swobodnie po pokoju rodzic w tym czasie klaszcze wystukując rytm. Na hasło Deszczyk pada, biegnie dziecko do swojego domku. Teraz zamiana. Możemy wykorzystać również piosenkę Słonko świeci- deszczyk pada - link poniżej i śpiewając naśladując krople deszczu paluszkami deszczyk pada, wieje wiatr ( ręce w górze i machamy raz w jedną raz w drugą stronę), błyskawica grzmot ( tupiemy i klaszczemy ) , na niebie kolorowa tęcza ( ręce w górze i obrysowujemy w powietrzu półkole).
https://www.youtube.com/watch?v=L3QdGJA7T4A
2.Wierszyk "Pogodowe psoty - czyli w marcu jak w garncu "autor Dorota Strzemińska- Więckowiak
Mruczy niedźwiedź: „Wiosna blisko,
Czas opuścić legowisko!”
Ptasie trele go zbudziły,
Koniec zimy ogłosiły.
W brzuchu strasznie mu burczało,
Z sadła wiele nie zostało.
Kiszki marsza głośno grały,
Pospać dłużej już nie dały.
Śniły mu się słodkie miody,
Ryby wyłowione z wody
I wędrówki – długie, leśne-
Lecz czy na to nie za wcześnie?
Ledwo łapy rozprostował,
Wnet w kryjówkę głowę schował,
Bo ze słońca, śpiewu ptaków,
Nie zostało żadnych znaków.
Niebo chmury wskroś zasnuły,
Całkiem humor mu popsuły.
Śnieg też gęsty zaczął sypać,
miś nasz znowu chce zasypiać.
Cóż za figle to natury
Dzień zmieniły w szarobury?
W marcu jak w garncu – przysłowie znamy-
Wtedy kapryśną pogodę mamy.
Śpij więc, misiu, sobie smacznie,
Zanim słonko świecić zacznie.
Wiosna w pełni nie nastała.
To natura pokaz dała!
Jeszcze raz na jakiś czas,
Śnieg znów może przykryć las.
Powiedzcie:
– Co obudziło niedźwiedzia?
– Jaka była pogoda, kiedy wyszedł ze swego legowiska?
– Dlaczego niedźwiadek z powrotem zasnął?
Teraz czas na zabawę rozruszajmy się do piosenki naśladując zwierzęta
https://www.youtube.com/watch?v=6N3d8TAvgDY
3.Na zakończenie utrwalimy sobie poznaną literkę w kartach pracy nr 3 str. 64 i 65).
Pamiętajcie że będzie nam prościej wystukując sylaby albo klaszcząc.
Bierzemy za przykład wyraz ZEBRA
Wyklaskujemy tyle razy, ile jest sylab w wyrazie Zebra , ZE-BRA , mamy 2 sylaby i dlatego dwa okienka. Pierwsza sylaba ZE -to jaką drugą wstawimy sylabę? Dzieci odpowiadają BRA więc wstawiamy
ZE |
|
ZE | BRA |
MIŁEJ ZABAWY!!!! E.Niewęgłowska