Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: „ Kim będę w przyszłości”

1.„ Kucharka i kucharz” – zabawa paluszkowa

        Włożyła kucharka łyżki do garnka                -dzieci rozstawiają szeroko palce dłoni

                                                                              skierowane w dół

        Miesza pierwszą łyżka w garnku                  -zatacza koła kciukiem

        Miesza drugą łyżką w garnku                       -zatacza koła palcem wskazującym

        Miesza trzecią łyżką w garnku                     -zatacza koła palcem środkowym

        Miesza czwartą łyżką w garnku                    -zatacza koła palcem serdecznym

        Miesza piątą łyżką w garnku                         -zatacza koła palcem małym.

        No a potem zupę całą do talerza wlała        -dzieci odwracają dłonie, łączą je

                                                                              i robią z nich miseczkę

2.„ Kim zostanę w przyszłości” – rozmowa na podstawie opowiadania „Odlotowe zawody” O. Masiuk

– Kim będziesz, gdy dorośniesz,  zajączku Tup? – zapytał kolega Szczypior. – Kosmonautą, jeszcze żaden zając nie poleciał w kosmos. – Nie będziesz się bał? – Przecież ja się niczego nie boję! Szczypior uśmiechnął się do siebie i nic nie powiedział, ale przypomniał sobie, jak znaleźli z Kubą Tupa pod stołem, kiedy rozpętała się burza w zeszłym tygodniu. – A ty? – zapytał zając. – Ja pisarzem. Czasem będę pracował z Elizką, która będzie robiła filmy. Będę jej pisał, o czym mają być, a ona będzie robiła film. – Możecie zrobić film o mnie – podpowiedział Tup. – Może mieć tytuł. „Tup. Pierwszy zając w kosmosie”. – Chyba można – przyznał powoli Szczypior, ale nie wydawał się zdecydowany. – A Kuba i Zosia mogliby być malarzami i namalować mój portret – rozmarzył się Tup. – stałbym na nim obok statku kosmicznego. – Wcale nie wiem, czy Kuba chce być malarzem. Wiesz, że nie lubi malować. – To może chociaż Zosia… – poprosił zając. – Zosia mówiła, że chciałaby być podróżnikiem i jeździć po całym świecie, a nawet pojechać tam, gdzie może nikt jeszcze nie pojechał. Poza tym Zosia brzydko rysuje. – To kto mnie namaluje? Może Elizka? – Przecież mówiłem ci, że Elizka chce robić filmy – odpowiedział Szczypior. – Ale nie będzie cały czas ich robiła. Może sobie zrobić przerwę i mnie namalować. Będę pierwszym zającem w kosmosie przecież. Wtedy właśnie do sali weszła Elizka. – Od czego mam sobie zrobić przerwę? – zapytała, słysząc własne imię. – Od robienia filmów – wyjaśnił jej Szczypior. – Właśnie miałam ci powiedzieć, że jednak nie będę robić filmów. Zostanę poławiaczem pereł. – Kim? – zdziwił się Tup. – Pani nam opowiadała o perłach, że są piękne i zamknięte w muszli i są specjalni ludzie, którzy ich szukają. To ja będę kimś takim. Już nie chcę robić filmów. – A mogłabyś jedną złowić dla mnie? – spytał Tup. – Jasne, ale po co ci perła? – Mógłbym ją trzymać w łapce. To dobrze wyglądałoby na portrecie.Ja, statek kosmiczny i perła. Tylko kto to namaluje? – zamyślił się Tup.

Rozmowa z dzieckiem na podstawie opowiadania. Rodzic dziecku zadaje pytania:
-Kim chce zostać Tup w przyszłości?
-Kim będzie Szczypior?
-Kim chce zostać Elizka?
- Czym zajmuje się pisarz?
-Czym zajmuje się reżyser?
-Czym zajmuje się kosmonauta?
Na koniec dziecko opowiada, kim chciałoby zostać w przyszłości i dlaczego, oraz co by robiło, wykonując wymyślony przez siebie zawód.

3.„ Wielkie porządki” – zabawa ruchowa

Przy dźwiękach wesołej melodii dziecko podskakuje z nogi na nogę dookoła pokoju. Gdy rodzic włączy pauzę dziecko na hasło rodzica  naśladuje  przyrządy do sprzątania:
- szczotka – dziecko udaje, że zamiata,
- odkurzacz – dziecko udaje, że odkurza
- mop – dziecko udaje, że zmywa podłogę

4.Kto pracuje w przedszkolu? – zabawa słownikowa
Rodzic przygotowuje obrazki przedstawiające : nauczyciela przedszkola, woźną, kucharkę, pana „Złota Rączka”. Dziecko wypowiada się na temat tego, co przedstawiają kolejne ilustracje, podaje nazwy zawodów. Na koniec wskazuje obrazki przedstawiające osoby pracujące w przedszkolu. Następnie pyta dziecko: O kim mówię? i opowiada o jednym z wybranych, przedstawionych na ilustracji zawodów odnoszących się do przedszkola. Dziecko ma za zadanie podać poprawną nazwę zawodu zarówno w rodzaju żeńskim, jak i męskim.

Nauczycielka:

https://pl.freepik.com/darmowe-wektory/nauczycielka-w-klasie_4965905.htm

Pani pomoc:

https://www.canstockphoto.pl/sprz%C4%85taczka-rysunek-mamusia-pr%C3%B3%C5%BCnia-20853564.html

Kucharka:
https://pl.dreamstime.com/zdj%C4%99cia-stock-kucharz-image3034573

Pan „Złota rączka”

https://warszawa.lento.pl/pan-zlota-raczka,6063309.html

5.„Nauczyciel i uczeń” – zabawa naśladowcza. Dziecko stoi przodem do rodzica. Jest on nauczycielem. Rysuje w powietrzu kształty wymyślone przez siebie. Dziecko ma za zadanie rysować razem z nim dokładnie takie same wzory.

6.„Kto pracuje w przedszkolu?” – rysowanie kredkami. Dziecko rysuje wybraną przez siebie osobę pracującą w przedszkolu.
Pamiętajcie by swoją pracę zaprezentować na naszej internetowej grupie przedszkolnej.
Pozdrawiam Pani Kasia