Nasz temat na dziś to: „ Kocham mamę i tatę”
1.„ Dzwonię do mamy” – zabawa słowna
Rodzicu udostępnij swój telefon dziecku niech udaje że dzwoni do Ciebie lub swojego taty i wypowie za co kocha ( mamę, tatę). Można nagrać wypowiedź dziecka a potem wspólnie odsłuchać.
2.„ Mama ( tata) i dziecko – zabawa bieżna
Dziecko wraz z rodzicem trzyma się za jedną rękę biegają wkoło pokoju naprzemiennie ( jak koniki).
3.„ Mama i tata” – wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej
Mama i tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca,
oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato,
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
Rozmowa na temat wiersza:
− Jaki wydaje się świat, gdy obok są mama i tata?
− Za co dzieci chcą podziękować rodzicom?
4.„ Rysunek Mamy” – zabawy umuzykalniające przy piosence.
- Rozwijanie aparatu słuchu:
Przy dźwiękach piosenki ( zwrotka) – dzieci maszerują w rytm piosenki. Następnie przy dźwiękach refrenu biegają na paluszkach.
- Ćwiczenie wyrabiające prawidłową dykcję podczas śpiewu – Szybciej – wolniej.
Dziecko wykonuje piosenkę a cappella w powolny, bardzo wyraźny sposób. Na sygnał – szybsze lub wolniejsze klaskanie – przyśpiesza lub zwalnia, zgodnie z rytmem nadawanym przez rodzica. Należy zwrócić uwagę, żeby podczas śpiewu w szybkim tempie słowa były wypowiadane bardzo wyraźnie.
- Pachnące kwiatki – ćwiczenie oddechowe
Dziecko swobodnie maszeruje w określonym kierunku, w rytmie piosenki. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się i naśladuje wąchanie kwiatów, wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami.
5.Wykonanie karty pracy
Proszę wykonajcie kartę pracy ze strony 53.
Nie zapomnijcie o wykonaniu laurki dla mamy!!!
Pozdrawiam Pani Ola i Pani Beata