Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "„Kocham mamę, kocham tatę, oni też się znają na tym.”

1.Zabawa grafomotoryczna i słowotwórcza:

  • Napiszcie w zeszycie w trzy linie małymi literami pisanymi zwrot:   mama i tata. Możecie to napisać dowolną ilość, im więcej, tym lepiej.
  • Potem zabawcie się w zabawę słowotwórczą: Określcie z jakich sylab składają się obydwa słowa, a teraz postarajcie się  tworzyć słowa  z  sylabami „ ma” i „ta”, na początku, w środku i na końcu wyrazów  np: ma-ta, ma- gia, itd.

Dag-ma-ra,  ho-ma-ra,  dro-ma-der itd.(najtrudniejsze)

Da-ma, ta-ma, ra-ma itd.

Ta-de-usz, ta-ki, ta-tu-aż itd.

Ma-ta-czy, kar-ta-cze, ba-ta-ty, itd.

Ra-ta, stra-ta, bra-ta,itd.(propozycje zapiszcie w zeszycie) Jeżeli to ćwiczenie będzie sprawiało dzieciom kłopot, można zacząć od innego.

Wydrukować wyrazy , a dzieci niech wyszukują sylab, określając ich położenie w wyrazie.

2.Zabawa ruchowa: „Spacer z rodzicami” Potrzebne będą: (3 osoby), muzyka grana w skrajnych rejestrach (czyli wysoko lub nisko) albo cicho lub głośno.Jedna z osób operuje muzyką, a dwie spacerują. Gdy muzyka gra głośno lub wysoko, idą na palcach, jeśli cicho lub nisko (grubo) idą w pozycji kucnej. Na przerwę w muzyce kładą się na plecach, ale gdy tylko zacznie grać podnoszą się i wykonują ustalony ruch.

3.Zabawa z wierszem pt „Dla mamy i taty”

     Rodzic czyta wiersz, a dziecko dopowiada słowo

        „PRZYRZEKAMY”

      Z okazji święta Taty i Mamy dziś uroczyście Wam……

Codziennie sprzątać swoje zabawki……..

Nigdy nie spadać z wielkiej huśtawki,………

Od mamy nigdy się nie oddalać….

Groźnych zapałek szust- nie zapalać….

I na kontakty uważać mamy……

Więc się od prądu z dala trzymamy……..

Że sam przez jezdnię nie będę chodzić……..

Obcego pieska nie będę głaskać, choćby się łasił do mnie i mlaskał………

Będziemy grzeczni i …………

Słuchać uważnie taty i mamy.

4.Zabawa matematyczna w zadania z tekstem.( możecie wykorzystać do niej patyczki, albo klocki oraz karteczki ze znakami matematycznymi) Rodzic wymyśla opowiadanie, a dzieci wykonują działanie:

  * W rodzinie Marka były następujące osoby:  Rodzice, oraz dwóch synów. Z ilu osób składała się rodzina Marka?     

O O + O O    2 + 2 = 4  W rodzinie Marka były 4 osoby.                      

  • Pewnego razu do Marka przyjechała babcia z dziadkiem, ile osób było razem? 4+2=6
  • Drudzy dziadkowie, gdy się dowiedzieli, też do nich z wizytą zajrzeli. Ilu teraz było domowników i gości razem? 6+2=8, lub utrudniając  4+2+2=8
  • Na drugi dzień dzieci poszły do szkoły, ile osób zostało w domu? 8-2=6
  • Po południu, gdy chłopcy wrócili, mama z babciami poszła na zakupy, ile osób teraz było w domu? 8-3=5
  • Na drugi dzień dzieci znów poszły do szkoły ,a dziadkowie do lekarza. Ile osób zostało w domu? 8-2-2=4

Zabawę można kontynuować, rozszerzać zadania w miarę możliwości dzieci, ważne jest, żeby słuchały ze zrozumieniem i dawały logiczne odpowiedzi.

5.A teraz zabawa rytmiczno- ruchowa do tematu naszego zajęcia: Tekst

„Kocham mamę, kocham tatę,

Oni też się znają na tym”

Wyklaskujemy rytmicznie, wytupujemy, wygrywamy na bębenku, a jeśli ni mamy to na łyżkach, pokrywkach itp. chętne osoby mogą wyśpiewać z własną melodią.

6.Na koniec dla odprężenia zabawa plastyczna z wykorzystaniem farb, mazaków lub kredek , narysujcie na dużym arkuszu papieru pakowego, co najbardziej lubicie robić z rodzicami?(można dokleić też jakieś gotowe elementy wycięte z gazet )

ŻYCZĘ  MIŁYCH  ZABAW  Edyta Ch.