Nasz temat na dziś to: "„Kocham mamę, kocham tatę, oni też się znają na tym.”
1.Zabawa grafomotoryczna i słowotwórcza:
- Napiszcie w zeszycie w trzy linie małymi literami pisanymi zwrot: mama i tata. Możecie to napisać dowolną ilość, im więcej, tym lepiej.
- Potem zabawcie się w zabawę słowotwórczą: Określcie z jakich sylab składają się obydwa słowa, a teraz postarajcie się tworzyć słowa z sylabami „ ma” i „ta”, na początku, w środku i na końcu wyrazów np: ma-ta, ma- gia, itd.
Dag-ma-ra, ho-ma-ra, dro-ma-der itd.(najtrudniejsze)
Da-ma, ta-ma, ra-ma itd.
Ta-de-usz, ta-ki, ta-tu-aż itd.
Ma-ta-czy, kar-ta-cze, ba-ta-ty, itd.
Ra-ta, stra-ta, bra-ta,itd.(propozycje zapiszcie w zeszycie) Jeżeli to ćwiczenie będzie sprawiało dzieciom kłopot, można zacząć od innego.
Wydrukować wyrazy , a dzieci niech wyszukują sylab, określając ich położenie w wyrazie.
2.Zabawa ruchowa: „Spacer z rodzicami” Potrzebne będą: (3 osoby), muzyka grana w skrajnych rejestrach (czyli wysoko lub nisko) albo cicho lub głośno.Jedna z osób operuje muzyką, a dwie spacerują. Gdy muzyka gra głośno lub wysoko, idą na palcach, jeśli cicho lub nisko (grubo) idą w pozycji kucnej. Na przerwę w muzyce kładą się na plecach, ale gdy tylko zacznie grać podnoszą się i wykonują ustalony ruch.
3.Zabawa z wierszem pt „Dla mamy i taty”
Rodzic czyta wiersz, a dziecko dopowiada słowo
„PRZYRZEKAMY”
Z okazji święta Taty i Mamy dziś uroczyście Wam……
Codziennie sprzątać swoje zabawki……..
Nigdy nie spadać z wielkiej huśtawki,………
Od mamy nigdy się nie oddalać….
Groźnych zapałek szust- nie zapalać….
I na kontakty uważać mamy……
Więc się od prądu z dala trzymamy……..
Że sam przez jezdnię nie będę chodzić……..
Obcego pieska nie będę głaskać, choćby się łasił do mnie i mlaskał………
Będziemy grzeczni i …………
Słuchać uważnie taty i mamy.
4.Zabawa matematyczna w zadania z tekstem.( możecie wykorzystać do niej patyczki, albo klocki oraz karteczki ze znakami matematycznymi) Rodzic wymyśla opowiadanie, a dzieci wykonują działanie:
* W rodzinie Marka były następujące osoby: Rodzice, oraz dwóch synów. Z ilu osób składała się rodzina Marka?
O O + O O 2 + 2 = 4 W rodzinie Marka były 4 osoby.
- Pewnego razu do Marka przyjechała babcia z dziadkiem, ile osób było razem? 4+2=6
- Drudzy dziadkowie, gdy się dowiedzieli, też do nich z wizytą zajrzeli. Ilu teraz było domowników i gości razem? 6+2=8, lub utrudniając 4+2+2=8
- Na drugi dzień dzieci poszły do szkoły, ile osób zostało w domu? 8-2=6
- Po południu, gdy chłopcy wrócili, mama z babciami poszła na zakupy, ile osób teraz było w domu? 8-3=5
- Na drugi dzień dzieci znów poszły do szkoły ,a dziadkowie do lekarza. Ile osób zostało w domu? 8-2-2=4
Zabawę można kontynuować, rozszerzać zadania w miarę możliwości dzieci, ważne jest, żeby słuchały ze zrozumieniem i dawały logiczne odpowiedzi.
5.A teraz zabawa rytmiczno- ruchowa do tematu naszego zajęcia: Tekst
„Kocham mamę, kocham tatę,
Oni też się znają na tym”
Wyklaskujemy rytmicznie, wytupujemy, wygrywamy na bębenku, a jeśli ni mamy to na łyżkach, pokrywkach itp. chętne osoby mogą wyśpiewać z własną melodią.
6.Na koniec dla odprężenia zabawa plastyczna z wykorzystaniem farb, mazaków lub kredek , narysujcie na dużym arkuszu papieru pakowego, co najbardziej lubicie robić z rodzicami?(można dokleić też jakieś gotowe elementy wycięte z gazet )
ŻYCZĘ MIŁYCH ZABAW Edyta Ch.