Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: ,, Kolorowe nutki”.

Kochane maluszki w tym tygodniu będziemy mówić o Muzyce, która jest wszędzie.

Dzień dobry  przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.

Nasz temat na dziś to: ,, Kolorowe nutki”.

1.Wyklaskiwanie prostych rytmów podanych przez rodzica.

Rodzic wyklaskuje prosty rytm: klap -klap – klap;   klap – klap, klap;   klap, klap – klap. Zadaniem dziecka jest jego powtórzenie.

2.,,Szukanie nutek”  - poszukaj nutek.

Rodzicu, pokaż dziecku nutkę i objaśnij, że muzykę zapisuje się za pomocą nut:

https://teoriamuzyki.files.wordpress.com/2012/02/wlazl_kotek_na_plotek_nuty.png?w=584

Rodzicu, poproś dziecko, żeby odszukało pochowane po pokoju nutki (wycięte, wydrukowane) – nutki w czterech różnych kolorach, np. czerwonym, zielonym, niebieskim, żółtym. Dziecko przelicza po ile nutek znalazło (po cztery).

https://i.etsystatic.com/13567633/r/il/ac12a4/1237278996/il_570xN.1237278996_odtx.jpg

3.,,Segregowanie nutek” – klasyfikowanie ze względu na kolor.

Rodzic po odnalezieniu nutek przez dziecko, prosi je o położenie nutek na kartonach o takich samych kolorach, np. zielone nutki dziecko kładzie na zielonej kartce, niebieskie na niebieskiej itd.

4.,,Porównywanie liczby nutek” określanie tyle samo, o jeden więcej.

Dziecko bierze jedną nutkę wybranego koloru, rodzic jedną nutkę  innego i pyta:

- Ile nutek masz ty?  (dziecko odpowiada)

- Ile nutek mam ja? (dziecko odpowiada)

- Po ile ich mamy?” (dziecko odpowiada – po tyle samo, jednocześnie dokłada swoją nutkę do nutki rodzica – jest ich tyle samo)

Rodzic dobiera kolejną nutkę, a dziecko nadal ma jedną. Dziecko przelicza ile ma nut rodzic, a ile dziecko. Rodzic zadaje pytanie:

- Ile nutek masz ty?

- Ile nutek mam ja?

- Kto ma więcej nutek i o ile? (jeżeli dziecko ma trudności, to rodzic kładzie swoje nuty, dziecko pod spodem swoje. Następnie rodzic łączy nuty w pary: jedną nutę dziecka z jedną nutą rodzica i mówi te nuty mają parę; robi tak z następną nutą rodzica i chce dołożyć nutkę dziecka, które już nie ma kolejnej. Pokazuje dziecku wolną nutę i pyta dziecko, czy ma ona parę, nie ma więc rodzic ma o jedną nutę  więcej).

Następnie dziecko i rodzic mają po dwie nuty – dziecko łączy je w pary i stwierdza, że jest po tyle samo.

Kolejno rodzic dobiera kolejną nutę i pyta kto ma więcej i o ilę. Znowu postępuje z nutami jak wyżej, aż dziecko stwierdzi, że rodzic ma więcej o jeden.

 Zabawę powtórzyć kilka razy w ciągu dnia, tygodnia, dopóki dziecko zrozumie określenia: tyle samo, więcej o jeden.

5.Zabawa muzyczno – ruchowa ,,Tyle samo”.

Dziecko tańczy do piosenki ,,Muzyczne stop” przerwa w muzyce, rodzic tupie, np. dwa razy – dziecko powtarza tyle samo tupnięć; klaszcze trzy razy – dziecko klaszcze tyle samo. Zabawę powtarzamy kilka razy (wg zainteresowania dziecka).

6.Zabawa plastyczna - ,,Mój instrument”.

Zapraszam Państwa do zrobienia wraz z dzieckiem własnego instrumentu perkusyjnego, poniżej podaję propozycje do wykorzystania. Możecie również państwo wymyślić inne  instrumenty i zrobić je z dzieckiem. Życzę dobrej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=S6UN-OJwy1U

https://www.youtube.com/watch?v=qN5k2mip8WE

https://www.youtube.com/watch?v=j8AcriiK5n0

https://www.youtube.com/watch?v=cDGU3hQL9tY

Pozdrawiam! Do jutra!          Pani Ania.

7.J.angielski-zapoznajemy z nazwami czynności:

jump(dżamp)-skakać

walk(łok)-chodzić

run(ran)-biegać

Dziecko może naśladować wymienione przez rodzica czynności. Włączcie dziecku piosenkę „Walking,hop,hop,hop”, niech reaguje na hasła odpowiednimi czynnościami.

https://www.youtube.com/watch?v=g1NUpFqtLPg

Bye,bye Pani Kasia

Dziękuję Rodzicom Lili i Gawła za przesłanie prac, a moim maluszkom gratuluję tak pięknego wykonania zadań. Wasze prace bardzo mi się podobają.