Nasz temat na dziś to: ,, Kolorowe nutki”.
Kochane maluszki w tym tygodniu będziemy mówić o Muzyce, która jest wszędzie.
Dzień dobry przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.
Nasz temat na dziś to: ,, Kolorowe nutki”.
1.Wyklaskiwanie prostych rytmów podanych przez rodzica.
Rodzic wyklaskuje prosty rytm: klap -klap – klap; klap – klap, klap; klap, klap – klap. Zadaniem dziecka jest jego powtórzenie.
2.,,Szukanie nutek” - poszukaj nutek.
Rodzicu, pokaż dziecku nutkę i objaśnij, że muzykę zapisuje się za pomocą nut:
https://teoriamuzyki.files.wordpress.com/2012/02/wlazl_kotek_na_plotek_nuty.png?w=584
Rodzicu, poproś dziecko, żeby odszukało pochowane po pokoju nutki (wycięte, wydrukowane) – nutki w czterech różnych kolorach, np. czerwonym, zielonym, niebieskim, żółtym. Dziecko przelicza po ile nutek znalazło (po cztery).
https://i.etsystatic.com/13567633/r/il/ac12a4/1237278996/il_570xN.1237278996_odtx.jpg
3.,,Segregowanie nutek” – klasyfikowanie ze względu na kolor.
Rodzic po odnalezieniu nutek przez dziecko, prosi je o położenie nutek na kartonach o takich samych kolorach, np. zielone nutki dziecko kładzie na zielonej kartce, niebieskie na niebieskiej itd.
4.,,Porównywanie liczby nutek” określanie tyle samo, o jeden więcej.
Dziecko bierze jedną nutkę wybranego koloru, rodzic jedną nutkę innego i pyta:
- Ile nutek masz ty? (dziecko odpowiada)
- Ile nutek mam ja? (dziecko odpowiada)
- Po ile ich mamy?” (dziecko odpowiada – po tyle samo, jednocześnie dokłada swoją nutkę do nutki rodzica – jest ich tyle samo)
Rodzic dobiera kolejną nutkę, a dziecko nadal ma jedną. Dziecko przelicza ile ma nut rodzic, a ile dziecko. Rodzic zadaje pytanie:
- Ile nutek masz ty?
- Ile nutek mam ja?
- Kto ma więcej nutek i o ile? (jeżeli dziecko ma trudności, to rodzic kładzie swoje nuty, dziecko pod spodem swoje. Następnie rodzic łączy nuty w pary: jedną nutę dziecka z jedną nutą rodzica i mówi te nuty mają parę; robi tak z następną nutą rodzica i chce dołożyć nutkę dziecka, które już nie ma kolejnej. Pokazuje dziecku wolną nutę i pyta dziecko, czy ma ona parę, nie ma więc rodzic ma o jedną nutę więcej).
Następnie dziecko i rodzic mają po dwie nuty – dziecko łączy je w pary i stwierdza, że jest po tyle samo.
Kolejno rodzic dobiera kolejną nutę i pyta kto ma więcej i o ilę. Znowu postępuje z nutami jak wyżej, aż dziecko stwierdzi, że rodzic ma więcej o jeden.
Zabawę powtórzyć kilka razy w ciągu dnia, tygodnia, dopóki dziecko zrozumie określenia: tyle samo, więcej o jeden.
5.Zabawa muzyczno – ruchowa ,,Tyle samo”.
Dziecko tańczy do piosenki ,,Muzyczne stop” przerwa w muzyce, rodzic tupie, np. dwa razy – dziecko powtarza tyle samo tupnięć; klaszcze trzy razy – dziecko klaszcze tyle samo. Zabawę powtarzamy kilka razy (wg zainteresowania dziecka).
6.Zabawa plastyczna - ,,Mój instrument”.
Zapraszam Państwa do zrobienia wraz z dzieckiem własnego instrumentu perkusyjnego, poniżej podaję propozycje do wykorzystania. Możecie również państwo wymyślić inne instrumenty i zrobić je z dzieckiem. Życzę dobrej zabawy.
https://www.youtube.com/watch?v=S6UN-OJwy1U
https://www.youtube.com/watch?v=qN5k2mip8WE
https://www.youtube.com/watch?v=j8AcriiK5n0
https://www.youtube.com/watch?v=cDGU3hQL9tY
Pozdrawiam! Do jutra! Pani Ania.
7.J.angielski-zapoznajemy z nazwami czynności:
jump(dżamp)-skakać
walk(łok)-chodzić
run(ran)-biegać
Dziecko może naśladować wymienione przez rodzica czynności. Włączcie dziecku piosenkę „Walking,hop,hop,hop”, niech reaguje na hasła odpowiednimi czynnościami.
https://www.youtube.com/watch?v=g1NUpFqtLPg
Bye,bye Pani Kasia
Dziękuję Rodzicom Lili i Gawła za przesłanie prac, a moim maluszkom gratuluję tak pięknego wykonania zadań. Wasze prace bardzo mi się podobają.