Nasz temat na dziś to: "Kolory lata - zielony i niespodzianka dla Taty"
Witam, dzisiaj kolejny kolor lata – zielony i oczywiście przygotujecie niespodziankę dla Tatusiów. Zaczynamy!!!
Gramy w zielone – słuchanie wiersza W. Broniewskiego, czytanego przez Rodzica.
„Proszę o zielone!”
zaklekotał bociek
do zielonej żabki,
co siedziała w błocie.
Ale mądra żabka
prędko myk! pod wodę:
„Miłe mi, bocianie,
moje życie młode”.
Rosły w błocie modre
niezapominajki
i boćkowi rzekły:
„Znamy takie bajki!
Chciałbyś żabkę połknąć,
lecz się obejdź smakiem:
żabka gra w zielone
z młodym tatarakiem”.
Rodzic zadaje pytania dotyczące treści wiersza:
O jaki kolor poprosił bocian?;
W jaką grę chciał grać?;
Z kim bocian chciał zagrać w zielone?;
Jakie kwiatki rosły w błocie?;
Z kim żabka zagrała w zielone?.
Dziecko wspólnie z Rodzicem dokonują analizę i syntezę słuchową wyrazów: żaba, bocian, tatarak, dzielą każdy wyraz na sylaby z pokazaniem na palcach liczby sylab, wyróżniają głoski pierwszą i ostatnią, dzielą na głoski i pokazują na palcach liczbę głosek, przeprowadzają syntezę wyrazu mówionego przez Rodzica.
Piosenka na lato – śpiewanie piosenki i nauka słów drugiej zwrotki. Rodzic mówi tekst zwrotki z zachowaniem odpowiedniego rytmu i tempa. Dzieci powtarzają: bardzo cicho, średnio głośno, głośno, dopowiadają ostatnie słowo frazy, mówią całość z jednoczesnym klaskaniem, śpiewają całość w grupie.
„Wyścig żab” – zabawa ruchowa z elementem skoku. Rodzic wyznacza linie startu i mety za pomocą dowolnej liny. Dziecko, ustawione na linii startu, na sygnał R. skacze obunóż do mety, naśladując żaby.
„Na zielonej łące” – praca plastyczna. R. zadaje dziecku pytania:
Jakiego koloru jest na łące najwięcej?;
Co i kogo możemy spotkać na łące?.
Dzieci mają na stolikach przyczepione arkusze brystolu i kredki świecowe w różnych odcieniach zieleni. Słuchając fragmentu utworu Cztery Pory Roku. Lato Antionia Vivaldiego, https://www.youtube.com/watch?v=Tl8Z-tr73ss rysują dowolne linie po całym arkuszu, zgodnie z własnym odczuciem melodii. Po wysłuchaniu R. rozmawia z dzieckiem na temat ich wrażeń, zadaje pytania:
Co czułeś/aś, słuchając i rysując?;
Z czym kojarzyła ci się ta muzyka?. Na koniec dziecko z kolorowych papierowych kółek układa kwiaty oraz motyle i nakleja je na karton. Dorysowuje inne zwierzęta, np. żaby, koniki polne.
„Zrób tyle, ile pokażę” – zabawa ruchowa. R. ma przygotowane kartoniki z kropkami 1–9. Dzieci poruszają się po całym pokoju zgodnie z rytmem https://www.youtube.com/watch?v=QdZW7klW-xs . Gdy muzyka milknie, R. pokazuje dowolny kartonik. Dziecko głośno liczy kropki i robi tyle pajacyków (przysiadów, podskoków), ile jest kropek na kartoniku. Przy powtórzeniach zabawę może prowadzić dziecko.
„Zielone okulary” – zabawa wzrokowa z wykorzystaniem K4., str. 26. R. daje dziecku kartę i nożyczki. Dziecko wycina obrazki, następnie dobiera je w pary. Rodzic układa obrazki w szeregu, dziecko je zapamiętuje i zamyka oczy. Rodzic zamienia kolejność obrazków w rzędzie, a zadaniem dziecka jest odgadnąć, które obrazki zostały zamienione.
„Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje, podskakuje lub biegnie po pokoju do piosenki „ Tato, już lato”. R. pauzuje piosenkę i głośno podaje nazwę koloru. Dzieci muszą odszukać podany kolor w pokoju i dotknąć go. Jeżeli R. poda kolor zielony, dziecko staje prosto w bezruchu.
Laurka dla taty – wykonanie prezentu dla Taty
Poniżej kilka propozycji laurek dla taty wystarczy wydrukować i pokolorować.
https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2020/04/28/1390
https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2020/04/28/1389
https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2020/04/28/1392
https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2020/04/28/13
lub
wykonać „Pudełko dla taty na skarby” Wycinanka str. 47 i 48