Nasz temat na dziś to:,,Koziołeczek – dziecko kozy”
Kochane maluszki w tym tygodniu będziemy mówić o Wiośnie na wsi.
Nasz temat na dziś to: ,,Koziołeczek – dziecko kozy”
Cześć przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.
1.Oglądanie filmu przedstawiającego zwierzęta z wiejskiego podwórka, słuchanie krótkich informacji nt. danego zwierzęcia. Dziecko może naśladować ruchem i głosem dane zwierzę.
https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA
2.Ćw. słuchowe ,,Jaki dźwięk wydaje koza?” https://chomikuj.pl/makoszz/*c5*9bmieszne/odg*c5*82osy/Odg*c5*82osy+Zwierz*c4*85t+-+Koza,14831384.mp3(audio)
3.Ćwiczenia w liczeniu na podstawie wiersza H. Bechlerowej ,,Koziołeczek”
Koziołeczek z wielkim koszem
W piątek rano na targ poszedł.
Stoi stragan za straganem,
Na nich głowy kapuściane.
Koziołeczek za złotówkę
Kupił dużą, piękną główkę.
Kiedy wracał przez plac pusty,
Zjadł listeczek z tej kapusty.
Minął domek, płotek długi,
schrupał przy nim listek drugi.
Trzeci, czwarty zjadł z ochotą,
kiedy kładką szedł przez potok.
A przed domem na placyku
został tylko głąb w koszyku.
Kozia mama nóżką skrobie:
- Jak ja z głąba obiad zrobię?...
4.Rozmowa nt. wiersza.
Rodzicu zadaj pytania:
Gdzie poszedł koziołek?
Czyim dzieckiem jest koziołek?
Co kupił?
Ile listków kapusty zjadł koziołek?
Czy z tej reszty mama koziołka zrobi obiad?
5.Liczenie listków kapusty na obrazkach.
Rodzic pokazuje obrazki z daną liczbą listków kapusty. Dziecko wskazuje obrazek z największą liczbą listków kapusty.
Dziecko układa obrazki zaczynając od tego z największa liczbą elementów (4), do tego z najmniejszą liczbą (1).
https://image.shutterstock.com/image-photo/savoy-cabbage-leaves-path-isolated-260nw-1522907762.jpg
6.Zabawa ,,Liczymy do czterech”
Rodzic pokazuje obrazki z różną liczbą elementów (obrazki z liśćmi kapusty). Dziecko liczy je, określa ich liczbę i pokazuje na palcach (następnie może pokazać na patyczkach, łyżeczkach, klockach…).
7.Zabawa ruchowa do piosenki ,,Dziadek Lulka farmę miał”.
Dziecko podczas piosenki pokazuje ruchem dane zwierzę, na przerwę w muzyce biegnie do obrazka , na którym jest wypowiedziana liczba liści (np.: pokaż mi obrazek z 3 elementami itd.). Zabawę powtarzamy kilka razy.
https://www.youtube.com/watch?v=lhVR1FDXS5E
Utrwalamy słownictwo z j.angielskiego, śpiewając piosenkę o zajączku wielkanocnym
https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk
Pani Kasia
Życzę wam wesołej zabawy. Anna Jucha.