Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Kukułki i ptasie gniazda"

Dzień dobry Rodzice, Cześć Dzieciaki !!!

Dziś w środę w pierwszy dzień kwietnia powiemy sobie o ptasich gniazdach. Jesteście gotowi? Bo ja tak!!! No to zaczynajmy!!!
1 . Kukułcze jajeczka – rozwijanie sprawności manualnej.
Na początek wraz z rodzicami przygotujcie sobie pomoce, które potrzebne Wam będą do dzisiejszych zajęć. Poproście rodziców by narysowali Wam kontury jajeczek jednakowej wielkości ( 5 jajeczek dużych i 5 małych). Dzieciaki waszym zadaniem będzie je samodzielnie wyciąć. I odłożyć do pudełeczka tak by nie zginęły. Za chwilę przyjdzie czas na ich wykorzystanie.    Aby rączka Wam odpoczęła pobawimy się w zabawę ruchową, którą już znacie.

2. Przenieś jajko – zabawa ruchowa z elementem równowagi. Rodzicu do tej zabawy przygotuj krzesło jako długość trasy i meta, dwie łyżki dla dziecka i siebie, 2 piłeczki pingpongowe – jajka Jeśli nie masz piłeczek i jesteś gotowy na prawdziwe wyzwania  J weź prawdziwe jajka. Jeśli nie, zwiń kulki z papieru. Wyznacz linię startu. No to zaczynamy!! Wasze krzesło to meta zadanie jest bardzo proste. Stań na linii startu.  Należy włożyć rączkę łyżki do buzi na której umieszczamy nasze jajko. Idziemy do naszego krzesełka okrążamy je i wracamy do linii startu.

3. „ Wesołe jajeczka” – zajęcia matematyczne
A teraz wyjmijcie z pudełeczka Wasze jajeczka. Podzielcie się nimi z waszymi rodzicami. Rodzic bierze duże jajeczka a Wy małe. Włączcie wesołą muzykę, przeskakując z nogi na nogę tańczcie w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce będziemy wykonywać różne rodzaje zabaw matematycznych.
Gotowi ? zaczynamy?
Uwagi dla rodzica: Rodzicu zadania matematyczne wymagają od nas pomysłowości i… cierpliwości. Pokaż swojemu dziecku swoje zaangażowanie, wtedy dziecko z łatwością przyswoi nowe dla niego pojęcia matematyczne. Rodzicu dasz radę!!! Wierzę w Ciebie !!!.
Wariant I
Rodzicu kiedy zadecydujesz o przerwie w muzyce wyjaśnij dziecku ze ty w jednej linii kładziesz swoje duże jajka, a dziecko pod Twoimi jajkami kładzie swoje małe jajka. Poproś żeby policzyło Twoje jajka i swoje jajka. Zapytaj ile ich jest? Czy są tej samej wielkości. Dopilnuj by dziecko używało określeń: mniejsze, większe, tyle samo.
Wariant II
 Rodzicu w tym wariancie poproś dziecko by ułożyło rytm z dwóch wielkości jajek, możesz mu w tym pomóc rozpoczynając rytm i nadzorując jego pracę. Rytm ( powtarzalność):
Duże jajko – małe jajko- duże jajko-małe jajko itd. Zapytaj dziecko czy pamięta czym różnią się od siebie jajeczka ( wielkością).
Uwagi dla rodzica: Rodzicu po zakończonych zajęciach zachowaj sylwety jajeczek na następny tydzień, na pewno się przydadzą. 
Dzieciaki na pewno już trochę się zmęczyliście.


4.„ Kukułka”- ciekawostki
Poproście rodziców, aby odczytali wam najważniejsze informacje o kukułce:
Kukułka nie buduje gniazda. Swoje jajka podrzuca do gniazd innych ptaków. Obserwuje się także zwyczaj wyrzucania przez kukułkę jajek innych ptaków z ich gniazd.

5. „ Kukułka” – film

Poproście rodziców by włączyli Wam krótki film na youtube o kukułce:
http://www.youtube.com/watch?v=pNSn9eYow6s&feature=share

Pewnie już odpoczęliście.

6. Teraz kilka ćwiczeń ruchowych:

- „ Słuchamy kukułki” – Rodzicu Ty jesteś kukułka a Twoje dziecko pisklakiem. Twoim zadaniem jest postukać tyle razy ile chcesz a twoje dziecko tyle razy musi zrobić przysiady, podskoczyć obunóż.
- „ Ptaki wracają” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Włączcie wesołą muzykę – jesteście ptakami w czasie przerwy wyciągnijcie ręce do góry i delikatnie nimi pomachajcie. 
Drogie dzieciaki myślę że już jesteście bardzo zmęczeni na koniec proszę Was o wykonanie karty pracy strona 26.

7.Nie zapominamy o j.angielskim. Utrwalamy słownictwo związane z liczebnikami 1-5 . Włącz dziecku ze strony www.englishplaybox (Play Box 1) piosenkę „Wiggle fingers”, powtórz z dzieckiem angielskie nazwy cyfr-po wypowiedzeniu każdego słowa, poproś je aby pokazywały na palcach właściwą liczbę.  Dziecko  celem utrwalenia liczebników może zagrać w gry zaproponowane na powyższej stronie do tematu „Numery”. Życzę miłej zabawy. See you soon!!Bye,bye

Pozdrawiam Was serdecznie Aleksandra Kasierska