Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Kwiaty z cebuli"

Witajcie, popatrzcie przez okno i przypomnijcie sobie powiedzenie „ W marcu jak w garncu”, wczoraj  świeciło słońce a dzisiaj pada śnieg, oznacza to, że w marcu pogoda miesza się jak warzywa w zupie. Dzisiaj  poznacie historię o żółtym tulipanku, będziemy tropić nową głoskę „c”, a z Rodzicami pobawicie się w zabawę „Buraczek i cebulka”. Zaczynamy!!!

 

„Cebule” rozmowa z dziećmi. R. pokazuje dziecku różne cebulki kwiatów (tulipan, narcyz) i cebulę – warzywo. Dziecko porównuje ich wygląd, przeznaczenie, wielkość. Jeśli macie Państwo cebulę w domu to zbadajcie z dzieckiem jej budowę.

Zabawa „Burak i cebula” zabawa w kole.https://www.youtube.com/watch?v=aYjTbkFWoi0

Tworzymy koło. Ustalamy kto jest cebulką a kto buraczkiem.

Burak i cebulka

Cebulka cebulka -  idziemy po kole
okrągła jak kulka – idziemy po kole
Buraczka spotkała – cebulka się kłania
potańcować chciała – podskoki z nogi na nogę w parze.


Buraczek buraczek - idziemy po kole
miał czerwony fraczek – idziemy po kole
Z cebulka tańcował – buraczek się kłania
nóżek nie żałował.-  podskoki z nogi na nogę w parze.

„Zgadnij, co to?” rozwiązywanie zagadek słownych

Wiosną mnóstwo ich w ogródku.

Każdy płatki ma na czubku. (kwiaty)

Bohaterem tej zagadki jest przepiękny kwiatek.

Popularny jest w Holandii – tam jest go dostatek.

Na Dzień Kobiet lubi pani dostać go od pana.

O co pytam? Wiecie dzieci? Pewnie o … (tulipana)

Łzy z oczu wyciska.

Kształt ma niczym kula.

Zapewne ją jadłeś.

To przecież… (cebula)

Oglądanie teatrzyku Kamishibaj:

https://www.youtube.com/watch?v=uVF5iBmij0o

 lub „O żółtym Tulipanie” – słuchanie opowiadania czytanego przez R.

opracował H. Urbanek według Marii Różyckiej

W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami. Wokoło było bowiem bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi.

– Kto tam? – zapytał obudzony ze snu Tulipanek.

– To ja, Deszczyk, chcę wejść do ciebie. Nie bój się, maleńki. Otwórz.

– Nie, nie chcę. Nie otworzę – powiedział Tulipanek i, odwróciwszy się

w drugą stronę, znów smacznie zasnął.

Po chwili mały Tulipanek usłyszał znowu pukanie.

– Puk! Puk! Puk!

– Kto tam?

– To ja, Deszcz. Pozwól mi wejść do swojego domku.

– Nie, nie chcę, abyś mnie zmoczył. Pozwól mi spać spokojnie.

Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał:

– Tulipanku, puść mnie!

– Ktoś ty?

– Promyk Słoneczny – powiedział cieniutko głosik.

– O, nie potrzebuję cię. Idź sobie.

Ale Promyk Słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domku tulipanowego

przez dziurkę od klucza i zapukał.

– Kto tam puka? – zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.

– To my, Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie.

Wtedy Tulipanek pomyślał:

„Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”.

I otworzył. Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domku tulipanowego. Deszcz chwycił

przestraszonego Tulipanka za jedną rękę, Promyk słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit. Mały Żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go...

I, o dziwo, znalazł się wśród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna. Promyki słońca padały na żółtą główkę Tulipanka. A rano przyszły dzieci i zawołały:

– Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana!

Teraz już na pewno będzie wiosna.

 

Dziecko odpowiada na pytania R.:

Jakie postacie wystąpiły w opowiadaniu?;

Gdzie znajdował się domek Tulipanka?;

Dlaczego Tulipanek nie chciał wpuścić deszczyku?;

Co zrobili deszczyk i promyk słoneczny?;

Kto znalazł Tulipanka w ogrodzie?;

Jak wyglądał Tulipanek, kiedy był schowany w domku pod ziemią?;

Jak wyglądał, kiedy wyszedł z domku?.

„Omiń grządki” zabawa bieżna.

R. rozkłada na dywanie dowolne przedmioty. Dziecko biega pomiędzy przedmiotami tak, by ich nie poruszyć. Jeśli dziecko, potrąci przedmiot, R. mówi: Stop! Uwaga kwiatki!. Wtedy dziecko klęka przy przedmiocie i wciąga powietrze nosem, a wypuszcza ustami z głośnym: aaaa. Zabawę powtarzamy kilka razy.

„Tropimy głoskę c” – zabawy słuchowe z wykorzystaniem K.

 Dzieci wyszukują w pokoju lub wymyślają nazwy przedmiotów / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się na głoskę c. ( jeśli dziecko wymyśli wyraz gdzie głoska ”c” występuje w środku lub na końcu wyrazu to powinno określić miejsce głoski w wyrazie np.: palec; głoskę „c” słychać na końcu wyrazu) .

Rodzic pokazuje cebulę a dziecko dzieli wyraz na sylaby: ce-bu-la. Rodzic pyta: Jaka jest pierwsza sylaba? Jaka jest druga sylaba?; Jak brzmi trzecia sylaba?

Podzielcie proszę z dzieckiem analogicznie słowa: cukierek, cytryna, cukinia, klocki, Celina i inne które wymyśli dziecko.

Praca indywidualna Karty (K) część 3., str. 17 – według poleceń w karcie pracy.  Proszę zwrócić uwagę na różnicowanie głosek c i dz. ( wyrazy dzwonek; dzbanek ).

Zadanie dodatkowe ( kolejna strona) –  Cyk, cyk, leci Bzyk.

Nauka i recytacja z jednoczesnym wodzeniem po śladzie, rysowanie kształtu w tunelu oraz samodzielnie :

Cyk, cyk, leci Bzyk.

Cyku, cyku, dokąd Bzyku?

Cykana, cykana, do pana Tulipana.

„Cebula” – zabawa naśladowcza połączona z wykonaniem zadania w Zeszycie Grafomotoryki (ZG) Usprawnianie małej motoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko podskakuje po pokoju w różnych kierunkach. Na hasło Cebula! staje do R. przodem i rysuje w powietrzu oburącz kształt cebuli (z góry na dół), naśladując ruchy R. Zabawa jest powtarzana kilka razy. Następnie dziecko wykonuje pracę w zeszycie ZG, str.38. Na koniec mogą wykleić cebulę wałeczkami z plasteliny, lub poprowadzić linię flamastrem.

  •  Dla chętnych „Wiosenna kolorowanka” praca plastyczna z wykorzystaniem karty z Wycinanki nr 37. Dzieci kolorują obrazek. R. zwraca uwagę  na precyzję i estetykę wykonania pracy.

 

Życzę wam Kochani przyjemnej zabawy. Dziękuję za wspaniałe zdjęcia, miło Was na nich widzieć, a Rodzicom dziękuję za wiele cierpliwości i poświęcony czas. Jesteście super!!!

Pani Dorota i Pani Asia.

 

P.S.

Jeśli to co piszę jest zbyt obszerne lub  jeśli jest tego zbyt wiele proszę wybierać działania do zrealizowania z dzieckiem. Wiele dla mnie znaczy to, że przesyłacie Państwo na grupę zdjęcia moich „Jeżyków”. Dziękuję bardzo. Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia!!!

 

 

Język angielski

Nie zapominamy o j. angielskim .

Włącz dziecku ze strony www.englishplaybox (Play Box 2)  rymowankę animowaną „Children listen well”, zachęć aby wykonywało czynności w momencie pojawienia się w utworze. Utrwalamy słownictwo związane z pogodą : sunny, windy, rainy ,cloudy. Włącz dziecku piosenkę z kanału You tube celem utrwalenia słówek, zaproponuj dziecku, żeby pokazywało stany pogody, tak jak potrafi. https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo

 Życzę miłej zabawy.

 See you soon!! Bye,bye. Pani Ola.