Nasz temat na dziś to: "Kwitną drzewa i krzewy"
Dzień dobry Rodzice, Cześć dzieciaki!!!
Dziś porozmawiamy sobie o drzewach i krzewach. Na początek się rozruszamy.
1. „Wiosenny spacer” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
Dziecko jest wiewiórką. Chodzi na czworakach, w różnych kierunkach, w poszukiwaniu wiosny. Kiedy rodzic podniesie ręce do góry – drzewo kwitnie. Wiewiórki podchodzą do rodzica (drzewa). Kiedy rodzic opuści ręce, wiewiórka spaceruje dalej.
2.„ Kolorowa wiosna przyszła do nas”- zajęcia matematyczne
Drogie dzieciaki dziś zajęcia matematyczne w trochę innej formie. Proszę otwórzcie swoje karty pracy strona 22 i 23 i wykonajcie umieszczone tam ćwiczenia.
3. „ Na spacerze w parku” – zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej.
Rodzicu przygotuj wesołą muzykę.
Rodzic opowiada o spacerze po parku i o tym, co można zobaczyć w nim wczesną wiosną, np.: topniejący śnieg, rosnące przebiśniegi i krokusy, pojawiające się na gałęziach drzew bazie i pąki, rozwijające się liście, pękający lód na stawie, lecącego bociana, słonko za chmurką, ptaki siedzące na gałęziach, śpiewającego w górze skowronka. Dziecko chodzi po pokoju (parku) i wykonuje swobodne improwizacje ruchowe do opowiadania. Rodzic co pewien czas przerywa opowiadanie i wykonuje pauzę w muzyce – dziecko siada na krześle (ławce) w parku i odpoczywa.
4. „Złap zielone”, „ Drzewa się budzą” – zestaw ćwiczeń ruchowych
- „ Złap zielone” - ćwiczenie ruchowe z elementem skoku i podskoku.
Rodzic pokazuje dziecku kartkę w kolorze zielonym i objaśnia zasady zabawy. Dziecko biega swobodnie po wyznaczonym terenie. Na sygnał szuka zielonego elementu, zatrzymuje się przy nim
i go dotyka. Rodzic pyta: Grasz w zielone? Dziecko odpowiada: Gram! Rodzic pyta dalej: Masz zielone? Dziecko wskazuje zielony element i odpowiada: Mam! Zabawa się powtarza, przy czym za każdym razem dziecko musi stanąć przy innym przedmiocie (innej roślinie) w kolorze zielonym.
- „ Drzewa się budzą” – ćwiczenie ruchowe z elementem skoku i podskoku
Rodzicu przygotuj wesołą muzykę, jeśli nie masz takiej możliwości wystarczy, że wygrasz wymyślony przez siebie rytm np. na stole. Dziecko biega po pokoju w wyznaczonym kierunku przy dźwiękach melodii. Na jedno mocne uderzenie dziecko zatrzymuje się, wyciąga ręce do góry i delikatnie macha nimi – naśladuje ruchy gałęzi drzew poruszanych wiatrem.
Wiem, że jesteście już bardzo zmęczeni, zobaczymy się jutro. Pa pa – Aleksandra Kasierska