Nasz temat na dziś to: „Leśno- parkowa gra plenerowa”
Proponuję, abyście wybrali się w długi weekend do lasu lub łęczyckiego parku, bo zabawy nasze będą dotyczyć właśnie takiego pobytu.
1.Wchodząc do parku spróbujcie odgadnąć jakie kwiaty przekwitły właśnie na klombie? Pomoże wam zagadka:
Jak ten kwiatek się nazywa,
Co słowo „pan” w sobie ukrywa?
2.Idźcie po parku spróbujcie odgadnąć jak najwięcej nazw drzew. Zatrzymujcie się przy tablicach informacyjnych i próbujcie odczytać napis, resztę tekstu przeczytają rodzice. Spróbujcie przegłosować nazwy znanych drzew: dąb, lipa, sosna, klon, kasztanowiec, powiedzcie na jaka głoskę się zaczynają, które ma w nazwie najwięcej sylab i gdy już przy nich będziecie przytulcie , bo to jest bardzo zdrowe zachowanie, gdyż drzewa mają bardzo pozytywną energię.
3.A teraz znajdźcie kila liści i porozwiązujcie zadania na odejmowanie typu:
*Na drzewie rosło 10 listków, 6 spadło , ile zostało?. 10-6=4
- Pod drzewem leżało 8 szyszek, dziecko zabrało 4.
Ile szyszek zostało? 8-4=4 itd.
4.Odszukajcie tablicę z napisem klomb. Odczytajcie wyraz klomb, a rodzice objaśnienie z którego dowiecie się co to jest.
5.Zabawa ruchowa „ Kolory klombu”- rodzic wymienia kolor, a dzieci muszą odnaleźć na klombie kwiaty w tym kolorze, wygrywa ta osoba, która pierwsza odnajdzie kwiat lub krzew
6.Zabawa ruchowa „ Wyścigi”. Wyznaczcie trasę wyścigu wokół klombu i pościgajcie się .
7.Zabawa matematyczna „Parkowe porachunki”. Sprawdźcie ile w parku jest altanek, fontann, mostków, klombów. Porównajcie czego najmniej, a czego najwięcej?
8.Zabawa na placu zabaw, piknik pod zadaszeniem.
Życzę miłego weekendu i fajnych zbaw w parku lub lesie.
Edyta Ch.
Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”,
dobiegły końca. W celu przeprowadzenia ewaluacji z realizacji programu, proszę o wypełnienie ankiety przez rodzica i testu uzyskanych umiejętności przez dziecko, oraz przesłanie ich na adres e-mail: dorotagajewiczp4@gmail.com w postaci zdjęć lub plików do dnia 15.06.2020r. Informacje uzyskane na podstawie badania w/w dokumentów posłużą nam jako informacja zwrotna na temat realizacji programu i innowacji w Przedszkolu nr 4.
Ankieta dla rodziców - Uczymy dzieci programować.pdf [.pdf, 115.49 kB]
Test dla dziecka - Uczymy dzieci programować.pdf [.pdf, 2.09 MB]
Dziękuję i pozdrawiam,
Dorota Barańska – Gajewicz