Nasz temat na dziś to: ,, Liczymy motyle”
Kochane maluszki w tym tygodniu będziemy mówić o Ochronie przyrody.
Nasz temat na dziś to: ,, Liczymy motyle”
Cześć przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.
1.Słuchanie piosenki pt. ,,Ekosłodziaki”. Swobodna ekspresja do piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=4mA4GrL-yYA
2.,,Kolorowe motyle” słuchanie opowiadania o motylkach fruwających nad łąką – utrwalenie nazewnictwa kolorów.
Podczas słuchania opowiadania , dziecko umieszcza przed sobą sylwety motyli w odpowiednich kolorach.
Na łące budziło się życie. Zakwitło coraz więcej kwiatów, zwierzęta opuszczały zimowe kryjówki i cieszyły się promieniami słońca. Powróciły ptaki. Nad kwiatami fruwały małe zwierzęta – owady. Stokrotkę, która wyciągnęła kwiat do słońca, najpierw odwiedził żółty motyl zwany cytrynkiem. (dziecko umieszcza przed sobą obrazek żółtego motylka).Potem – piękny niebieski motyl z rodziny modraszków (Dziecko umieszcza niebieskiego motylka). Usiadł na stokrotce, skosztował na stokrotce i odfrunął. Kolejnym gościem był biały motyl z ciemnymi plamkami – bielinek kapustnik, zwany tak z powodu jego częstego odwiedzania zagonów kapusty, na której chętnie składa jajeczka (dziecko umieszcza obrazek białego motylka). Gdy dzień się powoli kończył , pojawił się jeszcze jeden motyl – pomarańczowy – o dziwnej nazwie czerwończyk dukacik (dziecko dokłada obrazek pomarańczowego motyla).
Dziecko po odczytaniu opowiadania może wykonać następujące zadania:
Nazywa kolory motyli.
Pokazuje motylka takiego koloru, o jaki prosi rodzic.
Układa motylki wg wskazanych przez rodzica kolorów.
https://static.wixstatic.com/media/d2fd90_026e48364b524b828511f744f568b4db~mv2.jpg
https://s3.flog.pl/media/foto/395340_modraszek-ikar_1_1_1.jpg
https://kapryspaniminionegoczasu.pl/wp-content/uploads/2017/06/thumb.php_.jpg
https://s3.flog.pl/media/foto/2909427_czerwonczyk-dukacik-lycaena-virgaureaesamczyk.jpg
3.Ćwiczenia w liczeniu.
Rodzic prosi dziecko o przeliczenie motyli. Dziecko pokazuje liczbę motyli na palcach.
Określenie przez dziecko, w jakim kolorze jest pierwszy motylek…, drugi …itd.
4.Zabawa ćwicząca u dziecka orientację w przestrzeni ,,Kolorowe motylki”.
Dziecko wybiera sobie jednego motyla, nazywa jego kolor, a następnie ustawia go względem siebie wg poleceń rodzica, np. nad sobą, przed sobą, z boku, za sobą, nisko, wysoko i in. (podczas zabawy, dziecko zmienia motyle – za każdym razem nazywa ich kolor).
5.,,Pokoloruj motylka”- dziecko samodzielnie koloruje postać motyla.
Motyl może być wydrukowany, narysowany przez rodzica. Dziecko nazywa kolory, których użyło do pokolorowania owada.
6.J.angielski- pobawcie się w zabawę utrwalającą słownictwo związane ze zwierzętami domowymi. Weźcie małą butelkę plastikową pustą i rozłóżcie obrazki, figurki lub maskotki zwierząt wokół niej ,poproście dziecko żeby zakręciło butelką i odpowiedziało , jakie zwierzę zostało wylosowane. Włączcie dziecku piosenkę „Swim” , na kanale You Tube , spróbujcie zaśpiewać z dzieckiem ten utwór.
swim-pływać
https://www.youtube.com/results?search_query=baby+betles+swim
Życzę miłej zabawy. Bye,bye Pani Kasia
Dobrej zabawy. Do jutra. Anna Jucha.