Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: ,, Liczymy motyle”

Kochane maluszki w tym tygodniu będziemy mówić o Ochronie przyrody.

Nasz temat na dziś to: ,, Liczymy motyle”

Cześć  przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.

1.Słuchanie piosenki pt. ,,Ekosłodziaki”. Swobodna ekspresja do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=4mA4GrL-yYA

2.,,Kolorowe motyle” słuchanie opowiadania o motylkach fruwających nad łąką – utrwalenie nazewnictwa kolorów.

Podczas słuchania opowiadania , dziecko umieszcza przed sobą sylwety motyli w odpowiednich kolorach.

Na łące budziło się życie. Zakwitło coraz więcej kwiatów, zwierzęta opuszczały zimowe kryjówki i cieszyły się promieniami słońca. Powróciły ptaki. Nad kwiatami fruwały małe zwierzęta – owady. Stokrotkę, która wyciągnęła kwiat do słońca, najpierw odwiedził żółty motyl zwany cytrynkiem. (dziecko umieszcza przed sobą obrazek żółtego motylka).Potem – piękny niebieski motyl z rodziny modraszków (Dziecko umieszcza niebieskiego motylka). Usiadł na stokrotce, skosztował na stokrotce i odfrunął. Kolejnym gościem był biały motyl z ciemnymi plamkami – bielinek kapustnik, zwany tak z powodu jego częstego odwiedzania zagonów kapusty, na której chętnie składa jajeczka (dziecko umieszcza obrazek białego motylka). Gdy dzień się powoli kończył , pojawił się jeszcze jeden motyl – pomarańczowy – o dziwnej nazwie czerwończyk dukacik (dziecko dokłada obrazek pomarańczowego motyla).

Dziecko po odczytaniu opowiadania może wykonać następujące zadania:

Nazywa kolory motyli.

Pokazuje motylka takiego koloru, o jaki prosi rodzic.

Układa motylki wg wskazanych przez rodzica kolorów.

https://static.wixstatic.com/media/d2fd90_026e48364b524b828511f744f568b4db~mv2.jpg

https://s3.flog.pl/media/foto/395340_modraszek-ikar_1_1_1.jpg

https://kapryspaniminionegoczasu.pl/wp-content/uploads/2017/06/thumb.php_.jpg

https://s3.flog.pl/media/foto/2909427_czerwonczyk-dukacik-lycaena-virgaureaesamczyk.jpg

3.Ćwiczenia w liczeniu.

Rodzic prosi dziecko o przeliczenie motyli. Dziecko pokazuje liczbę motyli na palcach.

Określenie przez dziecko, w jakim kolorze jest pierwszy motylek…, drugi …itd.

4.Zabawa ćwicząca u dziecka orientację w przestrzeni ,,Kolorowe motylki”.

Dziecko wybiera sobie jednego motyla, nazywa jego kolor, a następnie ustawia go względem siebie wg poleceń rodzica, np. nad sobą, przed sobą, z boku, za sobą, nisko, wysoko i in. (podczas zabawy, dziecko zmienia motyle – za każdym razem nazywa ich kolor).

5.,,Pokoloruj motylka”-  dziecko samodzielnie koloruje postać motyla.

Motyl może być wydrukowany, narysowany przez rodzica. Dziecko nazywa kolory, których użyło do pokolorowania owada.

6.J.angielski- pobawcie się w zabawę utrwalającą słownictwo związane ze zwierzętami domowymi. Weźcie małą butelkę plastikową pustą i rozłóżcie obrazki, figurki lub maskotki zwierząt wokół niej ,poproście dziecko żeby zakręciło butelką i odpowiedziało , jakie zwierzę zostało wylosowane. Włączcie dziecku piosenkę „Swim” , na kanale You Tube , spróbujcie zaśpiewać z dzieckiem ten utwór.

swim-pływać

https://www.youtube.com/results?search_query=baby+betles+swim

Życzę miłej zabawy. Bye,bye Pani Kasia

Dobrej zabawy. Do jutra.                        Anna Jucha.