Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: " Litera G,g"

Cześć dzieciaki. Poznamy dzisiaj nową literę G,g.

https://www.istockphoto.com/pl/obrazy/garnek?mediatype=photography&phrase=garnek&sort=mostpopular

G, g

1.Zapoznanie z literą ,,g” na podstawie wyrazu „garnek”.

2. Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu garnek?

 -Podział wyrazu na sylaby( z klaskaniem) przeliczanie sylab.

-Podział wyrazu na głoski, przeliczanie głosek. Układanie tylu klocków na stoliku ile jest głosek w wyrazie.

-Kreślenie w powietrzu i na stoliku nowopoznanych liter. Dla chętnych dzieci wysypanie na tackę ryżu i kreślenie kształtów liter na tacce.

-Wyszukiwanie wyrazów z głoską ,,g”.( guzik, gwiazda, gołąb, gruszka, gumka, grabie, groch, grzebień, gitara, grzyb……  Układanie (ustnie) z nimi zdań. Przeliczanie wyrazów w  zdaniach.

-Układanie z alfabetu ruchomego wyrazu „garnek„ z pomocą rodziców.

3.Ozdabianie szablonu litery.

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/alfabet/

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/nauka-pisania-literek-szablony/

4.Praca plastyczna „Grzechotka”. Proponuję także samodzielne skonstruowanie grzechotki. Potrzebna będzie mała plastikowa butelka, groch, lub kamyki, rolka od papieru toaletowego, taśma klejąca. https://www.youtube.com/watch?v=j8AcriiK5n0

5. Rodzic udziela wskazówek dotyczących wykonania grzechotki, podaje pomysły i możliwości, jak ozdobić instrument.

6. Wykonywanie przez dzieci zabawki ekologicznej- grzechotki z butelek. Dzieci wsypują do pojemników ryż, kaszę lub fasolę, ozdabiają pojemnik wg własnego pomysłu

7. Wspólne granie na wykonanych przez dzieci instrumentach.

8.Zabawa „Mokra ulica”.
Podczas recytacji wiersza dzieci tworzą akompaniament (pukanie palcami w gazetę i torebki foliowe, zgniatanie ich). Mama mówi wiersz, a dzieci wydają ustalone wcześniej odgłosy z pomocą gazet i torebek foliowych.
„Mokra ulica”
Pada deszczyk.
Wieje wietrzyk.
Błyska błyskawica.
Wielki grzmot.
Wielki huk.
Mokra jest ulica.

9.Zabawa słuchowa „Skąd dochodzi dźwięk?”. Dziecko ma zawiązane oczy, mama wydobywa dźwięk z marakasów i w ten sposób wskazuje drogę dziecku. Dziecko kieruje się słuchem. Potem następuje zmiana.

10. Zabawa „Wiosenna orkiestra” dzieci wydobywają dźwięki z przedmiotów codziennego użytku np. gazety, łyżki, klocki. Tworzą akompaniament do piosenki „Kle, kle, boćku”.

11. A jakie wy macie pomysły? Może podzielicie się zdjęciami na f b.

12. Na dzisiaj karta pracy 25 a i b.

Życzę wszystkim wesołej zabawy. Pani Dorota.

Język angielski

Drogie dzieciaki przypomnijcie sobie słowa związane z pogodą:

sunny ( słonecznie); rainy ( deszczowo); windy ( wietrznie); snowy (śnieżnie). Poproście Rodziców by włączyli Wam lekcję cyfrową ( English Playbox 2) i odnaleźli piosenkę pt.: What s the weather like todey” spróbujcie ją zaśpiewać i pokazywać jednocześnie. Wraz z Rodzicami przygotujcie do wyboru kredki, flamastry lub farby i namalujcie swoją ulubioną pogodę.

Powodzenia i miłej zabawy. Pani Kasia.