Nasz temat na dziś to: " Litera G,g"
Cześć dzieciaki. Poznamy dzisiaj nową literę G,g.
https://www.istockphoto.com/pl/obrazy/garnek?mediatype=photography&phrase=garnek&sort=mostpopular
G, g
1.Zapoznanie z literą ,,g” na podstawie wyrazu „garnek”.
2. Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu garnek?
-Podział wyrazu na sylaby( z klaskaniem) przeliczanie sylab.
-Podział wyrazu na głoski, przeliczanie głosek. Układanie tylu klocków na stoliku ile jest głosek w wyrazie.
-Kreślenie w powietrzu i na stoliku nowopoznanych liter. Dla chętnych dzieci wysypanie na tackę ryżu i kreślenie kształtów liter na tacce.
-Wyszukiwanie wyrazów z głoską ,,g”.( guzik, gwiazda, gołąb, gruszka, gumka, grabie, groch, grzebień, gitara, grzyb…… Układanie (ustnie) z nimi zdań. Przeliczanie wyrazów w zdaniach.
-Układanie z alfabetu ruchomego wyrazu „garnek„ z pomocą rodziców.
3.Ozdabianie szablonu litery.
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/alfabet/
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/nauka-pisania-literek-szablony/
4.Praca plastyczna „Grzechotka”. Proponuję także samodzielne skonstruowanie grzechotki. Potrzebna będzie mała plastikowa butelka, groch, lub kamyki, rolka od papieru toaletowego, taśma klejąca. https://www.youtube.com/watch?v=j8AcriiK5n0
5. Rodzic udziela wskazówek dotyczących wykonania grzechotki, podaje pomysły i możliwości, jak ozdobić instrument.
6. Wykonywanie przez dzieci zabawki ekologicznej- grzechotki z butelek. Dzieci wsypują do pojemników ryż, kaszę lub fasolę, ozdabiają pojemnik wg własnego pomysłu
7. Wspólne granie na wykonanych przez dzieci instrumentach.
8.Zabawa „Mokra ulica”.
Podczas recytacji wiersza dzieci tworzą akompaniament (pukanie palcami w gazetę i torebki foliowe, zgniatanie ich). Mama mówi wiersz, a dzieci wydają ustalone wcześniej odgłosy z pomocą gazet i torebek foliowych.
„Mokra ulica”
Pada deszczyk.
Wieje wietrzyk.
Błyska błyskawica.
Wielki grzmot.
Wielki huk.
Mokra jest ulica.
9.Zabawa słuchowa „Skąd dochodzi dźwięk?”. Dziecko ma zawiązane oczy, mama wydobywa dźwięk z marakasów i w ten sposób wskazuje drogę dziecku. Dziecko kieruje się słuchem. Potem następuje zmiana.
10. Zabawa „Wiosenna orkiestra” dzieci wydobywają dźwięki z przedmiotów codziennego użytku np. gazety, łyżki, klocki. Tworzą akompaniament do piosenki „Kle, kle, boćku”.
11. A jakie wy macie pomysły? Może podzielicie się zdjęciami na f b.
12. Na dzisiaj karta pracy 25 a i b.
Życzę wszystkim wesołej zabawy. Pani Dorota.
Język angielski
Drogie dzieciaki przypomnijcie sobie słowa związane z pogodą:
sunny ( słonecznie); rainy ( deszczowo); windy ( wietrznie); snowy (śnieżnie). Poproście Rodziców by włączyli Wam lekcję cyfrową ( English Playbox 2) i odnaleźli piosenkę pt.: What’ s the weather like todey” spróbujcie ją zaśpiewać i pokazywać jednocześnie. Wraz z Rodzicami przygotujcie do wyboru kredki, flamastry lub farby i namalujcie swoją ulubioną pogodę.
Powodzenia i miłej zabawy. Pani Kasia.