Nasz temat na dziś to: „ Mamy Świata”
1.Zabawa ruchowa z małpką DJ Miki. Zapraszam Was do zabawy ruchowej, w której się troszkę poruszamy i utrwalimy nazwy stron „ lewa, prawa”.
https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PL3aw9Beig8kxV-Ed7s7za7CSmY0DehUZy
2.„ Mamy i dzieci z różnych stron świata”. Otwórzcie proszę książki do czytania na stronie 134-135. Przyjrzyjcie się ilustracjom. Możecie poprosić Waszych rodziców żeby wykonali karteczki z podpisami do ilustracji: To mama z Afryki, To mama z Grenlandii, To mama z Meksyku, To mama z Japonii. Przeczytajcie potem te zdania i ułóżcie pod ilustracjami. Muszę zwrócić uwagę na to, że każda mama kocha swoje dziecko i opiekuje się nim najlepiej jak potrafi, bez względu na kolor skóry, ubiór i w jakim klimacie żyje. Na ilustracjach są przedstawione mamy z różnych stron Świata.
Teraz Wam troszkę opowiem ciekawostek. Afryka to ogromny kontynent, znacznie większy niż Europa, w której mieszkamy. Żyje tam bardzo wiele różnych narodów i plemion, porozumiewających się różnymi językami. Stroje mieszkańców Afryki również są bardzo zróżnicowane. Część z nich nosi się po europejsku , część po arabsku, a część pozostaje przy strojach tradycyjnych z danego obszaru. W niektórych częściach Afryki można też spotkać fryzury, które nam Europejczykom mogą wydać się dziwne. Tradycyjne domy mieszkańców Afryki też nie przypominają naszych domów. Niektórzy budują je z liści albo zawieszają na drzewach. Często wiąże się to z warunkami w jakich mieszkają, ale czasem z biedą. Bieda powoduje też głód. Na wielu obszarach Afryki mieszkańcy nie mają dostępu do wody i wartościowego pożywienia. Bardzo dbają o każdą kroplę wody czy okruchy pożywienia. Szacunku do wody i pożywienia to coś, czego możemy się od nich nauczyć .Warto też uczyć się dzielenia z potrzebującymi tym, czego mamy w nadmiarze.
3.Posłuchajcie teraz wiersza Pana Bogdana Ostromęckiego pod tytułem „ Słowo”.
W różnych krajach żyjemy na świecie,
Wiele nas dzieli lądów, mórz wiele,
Gór fiolety i dolin zieleń,
I choć każdy mówi swą mową,
Ale przecież jest jedno słowo,
Które wszystkie połączy dzieci,
Każdy pojmie słowo to sam,
I domyśli się co ono znaczy,
Choć w każdym kraju zabrzmi inaczej.
Gdy ktoś w Warszawie powie „ mama”,
W Moskwie mu odpowiedzą „mamasza”,
A w Paryżu szepną „maman”,
I czy „mandre” Włoch powie mały,
Czy też Niemiec odezwie się „ Mutti”,
Zabrzmią słowa jak dwie bliskie nuty.
W Afryce, Azji, Europie,
Każda dziewczynka i chłopiec
Swoją mamę dojrzą w tym słowie.
W różnych krajach żyjemy na świecie,
Ale tak jak to słowo znajome,
Nasza przyjaźń połączy nam dłonie,
Każdy mówi swa własna mową,
Ale każdy rozumie to słowo,
Pierwsze słowo u wszystkich dzieci.
Widzicie Drogie Dzieci po wysłuchaniu tego wiersza jak w wielu językach można wypowiadać słowo” mama” i dla każdego dziecka to samo oznacza. Spróbujcie czy uda Wam się zapamiętać chociaż jedno w wybranym przez siebie języku korzystając z treści wiersza.
4.Na zakończenie wykonajcie z Kp4 ( zad. 1 i 2 str. 52). Miłej zabawy!!! E.Niewęgłowska
J.angielski- proszę o włączenie dziecku rymowanki „Happy”, celem powtórzenia, z Play Box 3 ,temat „Jestem szczęśliwy!”, niech postara się powtarzać nazwy emocji. Zaproście do zagrania w gry interaktywne z lekcji 5 i 6. Wykonajcie zadanie z książki strona 52. Bye, bye Pani Ola.