Nasz temat na dziś to: „Mieszkamy w Polsce” – Polska znajduje się w Europie.
„Mieszkamy w Polsce” – Polska znajduje się w Europie.
Witajcie dzieci ! Dzień dobry Rodzice !
- Otwórzcie książkę cz. 4 na str. 34-35
- odszukajcie na mapie Polskę i przyjrzyjcie się jej położeniu w Europie
- spójrzcie jakie państwa sąsiadują z naszym krajem. Postarajcie się zapamiętać ich nazwy.
- Porozmawiajcie z Rodzicami o krajach, które należą do UE i dowiedzcie się na czym polega działalność UE.
- poznajcie 3 symbole Unii Europejskiej
1.Hymn, który możecie usłyszeć (a jest to „Oda do radości” Ludwiga van Beethovena)
https://www.youtube.com/watch?v=lJZmpgqJ_mQ
2.Flagę Unii Europejskiej.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Flaga_europejska#/media/Plik:Flag_of_Europe.svg
3.Syriusza – maskotkę UE, którego imię pochodzi od najjaśniejszej gwiazdy.
http://www.uniaeuropejska.info.pl/maskotka-unii-europejskiej
- Odczytajcie nazwy Państw i obejrzyjcie ich flagi (str.35).
- pokolorujcie flagi odpowiednimi kolorami.
- Sprawdźcie jak wygląda flaga Włoch (opiszcie ją).
- zapamiętajcie o tym Państwie to, że:
Włochy leżą na Półwyspie Apenińskim, swoim kształtem przypominają buta. Stolicą Włoch jest Rzym, na terenie którego znajduję się państwo kościelne- Watykan – tam mieszka papież. Tradycyjne włoskie potrawy to spaghetti i pizza. Włoski taniec to tarantella neapolitańska. Na należącej do Włoch wyspie Sycylii znajduję się wulkan Etna.
- zapamiętajcie kilka zwrotów z języka włoskiego
buongiorno (bondżorno) – dzień dobry,
arrivederci (ariwederczi) – do widzenia,
mi chiamo (mi kjamo) – nazywam się,
si (sij) – tak,
grazie (gracje) – dziękuję.
Zadanie:
1.Wykonajcie postać Syriusza, ale tak aby było wiadomo, że znajduję się on w Polsce (odpowiednie ubranie).
2.Napiszcie lub poproście Rodziców o wydrukowanie napisu E U R O P A i ozdóbcie go według własnego pomysłu (robiliśmy już to z wyrazem POLSKA).
Grazie. Arrivederci Dorota Siuda
J.angielski-utrwalamy słownictwo włączając piosenkę „I’m going out to play” z poprzedniej lekcji. Wspólnie zagrajcie w gry interaktywne z lekcji 1 i 2. Poproście dziecko o wykonanie zadania w podręczniku ze strony 36 i 37. Bye,bye Pani Ola