Nasz temat na dziś to: "Moi Rodzice"
Witajcie dzieciaki. Dzisiaj porozmawiamy o dwojgu najważniejszych dla was osobach. Tak. To wasi rodzice.
1.Obejrzyjcie film:
https://www.youtube.com/watch?v=7Zh-4tJw_rA moja rodzina.
https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg moja rodzina prezentacja.
2. Posłuchajcie wiersza „Dwa słowa – Mama i Tata”Autor: Agata Dziechciarczyk. Spróbujcie nauczyć się jego fragmentu.
Dwa najpiękniejsze słowa świata
We wszystkich językach to Mama i Tata
Wypowiadane przez wszystkich ludzi
Czy to są mali, czy to są duzi
Bo Mamę, Tatę każdy z nas ma
I każdy te słowa magiczne zna
Mamusia, mamunia, mamcia czasami
Tatuś, tatulek, tatko kochany
Słodko się robi, gdy je wymawiamy
Samym mówieniem przyjemność sprawiamy
Bo to najbliższe sercu osoby
Czy to jest starszy, czy to jest młody
Ja wołam Mamo, Ty wołasz Mamo
Gdy mówisz Tato, jest tak samo
Te słowa krótkie, cudownie brzmią w uszach
Mama i Tato – me serce wzrusza
3.Nauka piosenki: „Piosenka dla Mamy i Taty” https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
4.„Rodzic – superbohater” – praca plastyczna z użyciem zdjęć rodziców. Dziecko dostaje szablon superbohaterów do pokolorowania. Szablony nie mają głów. Zadaniem dzieci jest pokolorować szablon oraz umieścić w pustym miejscu zdjęcie głowy rodzica.
- szablony z superbohaterami, kredki, zdjęcia przedstawiające rodziców.
5.Rodzice otrzymują także: „DYPLOMY SUPER BOHATERÓW DLA RODZICÓW”- do wydrukowania.
Rodzice pomagają wydrukować dyplomy. Dzieci wręczają dyplomy rodzicom.
6.„Moi rodzice to superbohaterowie, ponieważ…” – technika niedokończonych zdań. Dziecko dokańcza zdanie.
Pytania do dziecka: Czy rodzice zawsze zachowują się jak superbohaterowie? Czy popełniają błędy? Jakie? Czy rodzice mają prawo do błędów?.
7.„Kocham mamę i tatę” – rozmowa. Pytania: Jakie to jest uczucie? Za co kochacie rodziców? Czy rodzice odwzajemniają waszą miłość?.
8.„Kocham mamę tak bardzo jak…” – ćwiczenie logicznego myślenia. Dokończ zdanie: Kocham mamę tak bardzo jak… (np. niedźwiedź miód, lato słońce).
9. „Drzewo genealogiczne rodziny”. Oglądanie ilustracji drzewa genealogicznego. Dziecko wymienia najbliższych członków swojej rodziny i stopień pokrewieństwa.
10. „Drzewo genealogiczne mojej rodziny” – zabawa plastyczna, rysowanie drzewa rodziny.
- kartki, kredki
11.,,Ja i moja rodzina”. Co do kogo należy?
Zadaniem dziecka jest przyporządkować symboliczne ikony czynności do osób, które są za nie odpowiedzialne.
Potrzebne będą:
- karta mamy i taty dla dziecka; (do wydrukowania na stronie grupy)
- ilustracje czynności w dwóch kopiach;
- nożyczki i kleje.
12.Zabawa „Kupon dla mamy i taty”-zadaniem rodzica jest zrealizowanie kuponu, który wybrał drugi z nich (kupon na stronie grupy)
13.Zabawa „Ankieta dla rodzica”- rodzic zaznacza na karcie co woli najlepiej (obrazki na stronie grupy).
14. Kolorowanki dla chętnych dzieci: „Rodzina”. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/ludzie/rodzina
Życzę wesołej zabawy wspólnie z rodzicami. Pani Dorota.