Nasz temat na dziś to: "Moja rodzina"
1.Zabawa ruchowa do piosenki „ Moja Rodzina”. Zapraszam Was do zabawy z piosenką. Przy zwrotkach piosenki podnosimy ręcę do góry i machamy, przy drugiej zwrotce machamy rękoma i tupiemy nogami. Przy refrenie piosenki idziemy raz w lewą raz w prawą stronę na zmianę potem obrót.
https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4
2.„ Rodzice” swobodne wypowiedzi dzieci na temat” Do kogo jestem podobny-a?”. Dzieci oglądają albumy rodzinne , rozmawiają na temat zdjęć , starają się odpowiedzieć na pytanie do kogo Są podobne?, do mamy?, do taty?, a może babci lub dziadka?.
3.Kochane Dzieci obejrzyjcie sobie wspólnie prezentacje o „Rodzinie”. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Co to jest rodzina?
Z ilu osób składa się Wasza rodzina?
Co łączy ludzi należących do jednej rodziny?
Jaka jest rola mamy , a jaka taty w rodzinie?
https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg
4.Zabawa matematyczna utrwalająca umiejętności przeliczania w zakresie dziesięciu.
Przygotujcie sobie liczmany, czyli klocki albo guziki ,posegregujcie je kolorami, narysujcie sobie na małych karteczkach znak +i znak =. Zaczynamy!!!
Zad.1 Ułóżcie 5 czerwonych klocków , obok zostawiając przerwę ułóżcie 5 niebieskich klocków, w tej przerwie ułóżcie znak dodawania”+”. Czyli mamy 5+5 , teraz ułóżcie znak równości =. Musimy policzyć wszystkie klocki i mamy rozwiązanie. Wiemy, że będzie to 10. Teraz zróbmy sobie takie zadanie: Tomek ułożył 9 klocków żółtych, do zabawy klockami dołączyła Ania, która dołożyła 1 niebieski klocek. Ile razem mieli klocków Tomek i Ania?. Czyli najpierw układacie 9 klocków żółtych, stawiacie znak +, potem dokładacie 1 klocek niebieski, stawiacie znak=, liczycie wszystkie klocki i macie odpowiedź. Dla ułatwienia i utrwalenia cyfr możecie napisać sobie na kartce ile razem jest klocków, czyli po znaku równości kładziecie karteczkę z odpowiednią cyfrą. Utrwalcie sobie teraz dodawanie, które ćwiczyliście w KP4
( zad.1 str.50). Miłej Zabawy!!! E.Niewęgłowska