Nasz temat na dziś to: "Moja rodzina"
Moi Drodzy, witam Was w kolejnym tygodniu. Dzisiaj będzie bardzo rodzinnie, Zaczynamy!!!
„Dom” – zabawa słownikowa. Rodzic razem z dzieckiem wymieniają wyrazy, które kojarzą się ze słowem dom (np. okno, kominek, ciepło, obiad, zabawa, rodzina, mama, tato,siostra,brat) Zadaniem dziecka jest uzasadnienie swego wyboru.
Ćwiczenia w liczeniu w podskokachhttps://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg
Moja rodzinahttps://www.youtube.com/watch?v=7Zh-4tJw_rA
Prezentacja i zadania do wykonania – „Moja rodzina”https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg
Jeśli dziecko wykona pracę, proszę o przesłanie zdjęcia pracy na grupę. Utworzę wtedy na stronie przedszkola galerię prac w zakładce WYDARZENIE. Z góry dziękuję:)
Moja wesoła rodzinka sł. Stanisław Karaszewski, muz. Tomasz Strąk - osłuchanie z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4
1.My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
my – jak palce jednej dłoni!
Ref. Mama, tata, siostra, brat
i ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
to wesoły jest mój świat!
2. Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę.
Tata kocha, lecz inaczej,
uspokaja, kiedy płaczę.
Ref. Mama, tata, siostra, brat...
3. Gdy napsocę i nabroję,
siedzę w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
Ref. Mama, tata, siostra, brat...
4.Kiedy nie ma taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
Ref. Mama, tata, siostra, brat...
a) Słuchanie piosenki. Dziecko słucha nagrania piosenki na siedząco. W tej pozycji tworzy do melodii improwizację ruchową (np.: głową, rękami, górną częścią tułowia).
b) Wystukiwanie rytmu piosenki. Dziecko słucha piosenki i w trakcie słuchania wystukuje rytm np. klaszcząc, tupiąc nogą.
„Zagadkowa osoba” – zabawa dydaktyczna. Rodzic na podstawie ilustracji pyta dziecko o ludzi wykonujących charakterystyczne dla jakiegoś zawodu czynności.
Dziecko opowiada, co robi osoba i nazywa zawód , np.
Ta osoba uczy dzieci w szkole. To nauczyciel.
Ta osoba gotuje obiady i inne dania. To kucharz
Ta osoba gra i tworzy muzykę. To muzyk.itd.
Praca zK4., str.9 – klasyfikowanie według dwóch cech (rośliny, zwierzęta, pojazdy, instrumenty – małe i duże). Zadanie dodatkowe – łączenie w pary kostek z taką samą liczbą oczek.
„Turlanka” – zabawa słownikowa. Dziecko i Rodzic siedzą na podłodze. Rodzic turla piłkę do dziecka, mówiąc jednocześnie nazwę zawodu w rodzaju męskim, np. nauczyciel. Dziecko po złapaniu piłki, tworzy nazwę zawodu w rodzaju żeńskim, np. nauczycielka. Później role się odwracają, dziecko turla piłkę do rodzica podając nazwę zawodu …itd.
„Odbicie w lustrze” – zabawa ruchowa naśladowcza. Rodzic staje przodem do dziecka. Wykonuje wymyślone przez siebie ruchy, gesty, miny. Dziecko, jako odbicie w lustrze, naśladują je. Należy wytłumaczyć dziecku, że musi być skoncentrowane, by nadążyć za zmianami. W dalszej części zabawy rolę Rodzica przejmuje dziecko.
„Magiczny woreczek” – zabawa dydaktyczna. Rodzic ma w worku/torbie(dziecko nie może ich widzieć) przygotowane różne rekwizyty np.: nożyczki, zmiotkę, bandaż, drewnianą łyżkę, but, samochodzik, samolocik, pędzel itp. Dziecko wkłada ręce do worka i bez wyciągania przedmiotu próbuje odgadnąć jego nazwę. Gdy poda nazwę, wyjmuje i sprawdza z Rodzicem, czy prawidłowo rozpoznał przedmiot.Rodzic pyta:
Kto w swojej pracy wykorzystuje bandaż?.
Dziecko odpowiada: pielęgniarka.
Życzymy miłej i owocnej, przepełnionej rodzinną atmosferą, zabawy. Panie Dorota i Asia