Nasz temat na dziś to: "Moja rodzinka"
Witajcie! Ale ten tydzień szybko zleciał. Dzisiaj już piątek. Temat zajęć na dziś to ,,Dzień rodzinki”.
Powitanie z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w&list=RDh9wMpq8kqkA&start_radio=1
Zaśpiewajcie piosenkę ,,Moja wesoła rodzinka’’ https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4
Odpowiedz na pytania:
– Wymień członków rodziny występujących w piosence? Ilu ich jest?
– Co możemy robić z mamą?
– Co możemy robić z tatą?
– Co możemy robić z naszym rodzeństwem
Dokończ zadania:
- Mama i tata to moi ………………………./rodzice
- Ja dla swojej mamy jestem ………………./synem, córką, dzieckiem
- Ja dla swojego taty jestem ………………../synem, córką, dzieckiem
- Mama mojej mamy to moja ………………/babcia
- Tata mojej mamy to mój …………………/dziadek
- Rodzice mojej mamy to moi ………………/dziadkowie
- Mama mojego taty to moja ………………/babcia
- Tata mojego taty to mój …………………. /dziadek
- Rodzice mojego taty to moi ………………/dziadkowie
- Ja dla mojej babci i dziadka jestem ………/wnuczką, wnukiem
Co nie pasuje - ćwiczenia spostrzegawczości
Co zaczyna się na sylabę MA - ćwiczenia słuchowe
Teraz troszkę gimnastyki zaproście do zabawy swoich rodziców:
https://www.youtube.com/watch?v=pvZkbqz68c4
„Winda” – zabawa dydaktyczna z rodzicami. Dziecko staje przed tatą, odwrócone do niego plecami, z rękami ugiętymi w łokciach, przyciśniętymi do tułowia, łopatki ściągnięte. Tata w lekkim przysiadzie trzyma dziecko za łokcie od dołu i podnosi do góry, a następnie opuszcza w dół. Wygrywa ta para, która w ciągu pół minuty wykona więcej podniesień.
Zabawa rytmiczna „Imiona naszych bliskich”. Mama wymienia z podziałem na sylaby nazwy poszczególnych członków rodziny, a dziecko podaje ich imiona z podziałem całego zdania na sylaby (dziecko może zaśpiewać sylaby na dowolną melodię)
ma – ma – Mo – ja ma – ma ma na i – mię …… .
ta – ta – Mój ta – ta ma na i – mię ……..
sio – stra – Mo – ja sio – stra ma na i – mię …….
brat – Mój brat ma na i – mię …. .
bab – cia – Mo – ja bab – cia ma na i – mię ……
dzia – dek – Mój dzia – dek ma na i – mię …..
Ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej
Praca z K4., 12 – plątaninka od dzieci do kwiatów. Umieszczanie nalepek z właściwymi imionami dzieci. Zadanie dodatkowe–kolorowanie figur geometrycznych, z których Pak zbudował mikser.
„Budujemy domy”- Zabawa konstrukcyjna. Potrzebne nam będą klocki różnej wielkości i różnego rodzaju. Dziecko buduje dom dla swojej rodziny, nazywa pomieszczenia w domu, liczy pokoje.
Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”
Witajcie oto propozycje zabaw na kolejny tydzień z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować” Dla chętnych kolejne zabawy z Koduj z nami#6 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem:
https://www.youtube.com/watch?v=yo1rc1LNZu0&t=2s
https://drive.google.com/file/d/1rwE8CVj6XMggY5w66cXC64RuLSFlCQeU/view zadania offline
To wszystko na dziś życzymy Wam radosnego weekendu do zobaczenia w poniedziałek!!!! Panie Asia i Dorota.