Nasz temat na dziś to: "Muzyka jest wśród nas- zabawy umuzykalniające i słowne , zapoznanie z literą H, h."
1.Na początek posłuchajcie opowiadania:
Hubert postanowił zapisać się do szkoły muzycznej, gdyż bardzo chciał się nauczyć grać na jakimś instrumencie. Pewnego dnia przeczytał ogłoszenie o przesłuchaniach, więc poszedł. Miał to być zwyczajny dzień, ale na miejscu okazało się, że ma on szczególną rangę , bo właśnie odbywa się koncert muzyczny , w którym biorą udział wszystkie utalentowane dzieci. Teraz Hubert pomyślał, że popisy muzyczne, ułatwią mu podjęcie decyzji o wyborze instrumentu.
Jako pierwsza na fortepianie zagrała Hania. Utwór F. Chopina najwybitniejszego polskiego pianisty wybrzmiał jak najpiękniejsze marzenie. Zdolna ta Hania - pomyślał Hubert. Potem grały jeszcze inne dzieci na różnych instrumentach, ale żaden z występów nie przypadł chłopcu do gustu tak jak występ Hani. Nagle na scenie pojawiła się Honorata z dość nietypowym instrumentem , którego wygląd zafascynował Huberta, była to harfa, w prześlicznej złoconej ramie. Jej muzyka delikatna i jakaś tajemnicza płynęła i płynęła po Sali. Utwór był jednak bardzo powolny i monotonny. Parę razy Hubert miał wrażenie, że Honorata już kończy i nawet miał zamiar zacząć klaskać, ale ona grała dalej i dalej… zdawało się , że bez końca. O nie - pomyślał Hubert, jeszcze nie wiem na czym będę grał, ale teraz już wiem, że to na pewno nie będzie harfa. Leżąc potem na działce w hamaku rozmyślał: „ na czym najlepiej będzie grać….? Może na ...monii?
2.Porozmawiajcie na temat opowiadania, odpowiedzcie na pytania:
- Kto miał zamiar zostać muzykiem?
- Jakie instrumenty grały na koncercie?
- Jak miały na imiona wymienione dzieci?
- na jaką literę zaczynały się te imiona?
- Czyja muzyka podobała się najbardziej Hubertowi?
- Na jakim instrumencie chłopiec na pewno nie chce grać?, na jaką literę, głoskę zaczyna się jego nazwa?
- na jaki instrument zdecydował się leżąc na hamaku?
3.Zabawa słuchowa: „W naszym pokoju”. -Potrzebne będą łyżki dla każdego uczestnika.
Chodzimy po pokoju mówiąc rymowankę:
W naszym pokoju dużo muzyki jest
są instrumenty, o których mało wiesz.
Nasza podłoga dźwięczy tak…..(pukamy w podłogę…)
i to jest właśnie muzyki znak.
- zabawę powtarzamy pukając w różne przedmioty, porównujemy ich odgłosy.
4.Oto litery H i h
- przypomnijcie sobie jak najwięcej słów na głoskę „h”, spróbujcie je wyklaskać dzieląc na sylaby,
- spróbujcie przegłoskować wyrazy
h a m a k H u b e r t
układając dla każdej litery kartonik, policzcie który wyraz ma więcej liter?
5.Posłuchajcie na youtubie rożnych rodzajów muzyki: klasycznej, rockowej, pop, relaksacyjnej,
Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie:
„Czy jest nam potrzebna muzyka i co nam daje?”
6.Zabawa ruchowa „Pokaż piękno muzyki” przy muzyce Chopina z wstążkami robimy ilustrację ruchową, po czym zmieniamy muzykę na inny rodzaj i dostrzegamy różnicę w ruchu i nastroju.
7.Wykonajcie karty pracy – z literą h.
8.Na koniec włączcie muzykę, która najbardziej
Wam się spodobała i namalujcie ją palcami na
dużym arkuszu szarego papieru.
ŻYCZĘ MIŁYCH WRAŻEŃ I DOZNAŃ MUZYCZNYCH.
Edyta Ch.
Język angielski
utrwalamy nazwy kształtów podczas wysłuchania piosenki z poprzedniej lekcji. Zagrajcie w gry interaktywne z lekcji 1 i 2 na stronie www.englishplaybox w Play Box 2 w temacie „ Liczymy kształty”.