Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Muzyka jest wśród nas- zabawy umuzykalniające i słowne , zapoznanie z literą H, h."

1.Na początek posłuchajcie opowiadania:

Hubert postanowił zapisać się do szkoły muzycznej,    gdyż bardzo chciał się nauczyć grać na jakimś instrumencie. Pewnego dnia przeczytał ogłoszenie o przesłuchaniach, więc poszedł. Miał to być zwyczajny dzień, ale na miejscu okazało się, że ma on szczególną rangę , bo właśnie odbywa się koncert muzyczny , w którym biorą udział wszystkie utalentowane dzieci. Teraz Hubert pomyślał, że popisy muzyczne, ułatwią mu podjęcie decyzji o wyborze instrumentu.

      Jako pierwsza na fortepianie zagrała  Hania. Utwór F. Chopina najwybitniejszego polskiego pianisty wybrzmiał jak najpiękniejsze marzenie. Zdolna ta Hania - pomyślał Hubert. Potem grały jeszcze inne dzieci na różnych  instrumentach, ale żaden z występów nie przypadł chłopcu do gustu tak jak występ Hani. Nagle na scenie pojawiła się Honorata z dość nietypowym instrumentem , którego wygląd zafascynował Huberta, była to harfa, w prześlicznej złoconej ramie. Jej muzyka delikatna i jakaś tajemnicza płynęła i płynęła po Sali. Utwór był jednak bardzo powolny i monotonny. Parę razy Hubert miał  wrażenie, że Honorata już kończy i nawet miał zamiar zacząć klaskać, ale ona grała dalej i dalej… zdawało się , że bez końca. O nie - pomyślał Hubert, jeszcze nie wiem na czym będę grał, ale teraz  już wiem, że to na pewno nie będzie harfa. Leżąc potem na działce w hamaku rozmyślał: „ na czym najlepiej będzie grać….? Może na  ...monii?
2.Porozmawiajcie na temat opowiadania, odpowiedzcie na pytania:

- Kto miał zamiar zostać muzykiem?

- Jakie instrumenty grały na koncercie?

- Jak miały na imiona wymienione dzieci?

- na jaką literę zaczynały się te imiona?

- Czyja muzyka podobała się najbardziej    Hubertowi?

- Na jakim instrumencie chłopiec na pewno nie chce grać?, na jaką literę, głoskę zaczyna się jego nazwa?

- na jaki instrument zdecydował się leżąc na hamaku?

3.Zabawa słuchowa: „W naszym pokoju”. -Potrzebne będą łyżki dla każdego uczestnika.

Chodzimy po pokoju mówiąc rymowankę:

  W naszym pokoju dużo muzyki jest

  są instrumenty, o których mało wiesz.

  Nasza podłoga dźwięczy tak…..(pukamy w podłogę…)
 i to jest właśnie muzyki  znak.

 - zabawę powtarzamy pukając w różne przedmioty, porównujemy ich odgłosy.
4.Oto litery H i h

          - przypomnijcie sobie jak najwięcej słów na głoskę      „h”, spróbujcie je wyklaskać dzieląc na sylaby,

- spróbujcie przegłoskować  wyrazy

        h a m a k    H u b e r t

 układając dla każdej litery kartonik, policzcie który wyraz ma więcej liter?
5.Posłuchajcie na youtubie rożnych rodzajów muzyki: klasycznej, rockowej, pop, relaksacyjnej,

Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie:

  „Czy jest nam potrzebna muzyka i co nam daje?”

6.Zabawa ruchowa „Pokaż piękno muzyki” przy muzyce Chopina z wstążkami robimy ilustrację ruchową, po czym zmieniamy muzykę na inny rodzaj i dostrzegamy różnicę w ruchu i nastroju.

7.Wykonajcie karty pracy – z literą h.
8.Na koniec włączcie muzykę, która najbardziej          

Wam się spodobała i namalujcie ją palcami na
dużym arkuszu szarego papieru.

ŻYCZĘ  MIŁYCH WRAŻEŃ  I DOZNAŃ MUZYCZNYCH.

                                                                            Edyta Ch.

Język angielski
utrwalamy nazwy kształtów podczas wysłuchania piosenki z poprzedniej lekcji. Zagrajcie w gry interaktywne z lekcji 1 i 2  na stronie www.englishplaybox w Play Box 2  w temacie „ Liczymy kształty”.