Nasz temat na dziś to: "Na biwaku"
Witam Was dzieci w kolejnym dniu zabaw. Zaczynamy!!!
Powitanka: https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8&list=PLbRzTYeyj4CYFzv7lBE2KnqG8rutRhDzZ
Praca z K4, str. 32 – Czytanie tekstów obrazkowych.
Króliczek Alilo na biwaku https://www.youtube.com/watch?v=7eRLU-feiao
Rozmowa z dzieckiem na temat spędzania czasu na biwaku:
Wyjaśnia znaczenie słowa biwak.
Jeśli idziemy lub jedziemy na biwak, co musimy ze sobą zabrać?;
Gdzie można biwakować, w jakich miejscach?;
Gdzie śpimy, będąc na biwaku?;
Co można robić na biwaku?
Kogo możemy spotkać na biwaku?.
Gdzie można rozpalać ognisko?;
O czym należy pamiętać przy rozpalaniu ogniska? (przypomina o zasadach bezpieczeństwa);
Co można robić, siedząc przy ogniu? (piec kiełbaski, ziemniaki, opowiadać historie, grać na gitarze, śpiewać).
„Budowanie na biwaku” – zabawa wzrokowa. R. wyjaśnia, że na biwaku niekiedy trzeba coś zbudować z gałęzi lub patyków. Rozdaje dzieciom patyczki lub kredki. Następnie układa dowolną, wymyśloną przez siebie konstrukcję. Dziecko ma za zadanie ułożyć taką samą.
,,W drodze na biwak” – rysowanie planszy do gry. Początek gry jest w domu, a koniec – w miejscu biwaku (polana w lesie, miejsce nad jeziorem itp.) Dziecko najpierw rysuję trasę gry, dzieli ją na pola. Rysują dom w miejscu startu i wymyślone miejsce biwaku na mecie. Następnie ustala fabułę gry ze wszystkimi polami-pułapkami i polami-premiami. R. pomaga w ustalaniu i wymyślaniu fabuły, np. pyta dziecko, w jaki sposób chcę się dostać na biwak (idą, jadą samochodem, rowerem), co może im się przydarzyć po drodze. R. pomaga także w nanoszeniu oznaczeń. Po narysowaniu gry i ustaleniu zasad dziecko może zagrać w swoją grę z rodzicami.
Teraz trochę gimnastyki-àhttps://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI
Praca z K4., str. 24 – wyszukiwanie na obrazku elementów niepasujących i otaczanie ich pętlami. Zadanie dodatkowe – kolorowanie na zielono właściwej kostki domina.
Dziękuję za dzisiejsze zajęcie, do zobaczenia w poniedziałek ;)