Nasz temat na dziś to: "Na poczcie"
1.Zapraszam Was do zabawy muzyczno – ruchowej „ Ptaszki Fruwają”.
https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M
2.Dzisiaj Porozmawiamy sobie o pracy na poczcie. Jest to bardzo ciekawa praca i bardzo potrzebna, ale wymagająca dużego zaangażowania i cierpliwości. Posłuchajcie piosenki o pewnym zawodzie, który jest związany z pracą na poczcie. https://www.youtube.com/watch?v=GoNNQZvdnbc
Czy już wiecie o kim jest ta piosenka?. Oczywiście o Panu Listonoszu. Opowiedzcie rodzicom o tym, co Waszym zdaniem robi Pan Listonosz? Piosenka jest dużą podpowiedzią.
3.Skoro już wiecie kto pracuje na poczcie, to teraz posłuchajcie proszę ciekawego wiersza Pana Wincentego Febera „ Okienko na Poczcie” i dowiecie się, gdzie najpierw trafiają listy, które potem roznosi znany Wam już Pan Listonosz?
Znacie Panią Krysię
Na poczcie z okienka.
Uśmiecha się do Nas
Ta miła panienka.
Gdy cieszą się ludzie
I Ona się cieszy.
Z dobrej wiadomości
Z radosnej depeszy.
Ile to już listów
Przeszło przez Jej ręce
Pewnie sto dziennie
A może i więcej.
A potem te listy
Pewnie o tym wiecie
Wędrują, wędrują
Daleko
Po świecie.
Wędrują szczęśliwie
W kopertach, sukienkach
Uśmiech Pani Krysi
Żegna je z okienka.
Jak myślicie po co ludzie przychodzą na pocztę?
O co trzeba poprosić taka Panią w okienku, gdy chcemy wysłać list lub paczkę?
4.Na zakończenie spróbujcie ustalić kolejność wydarzeń w historyjce obrazkowej ( KP4 str. 45 zad.1). Miłej Zabawy!!! E.Niewęgłowska
5.J.angielski-utrwalamy słownictwo włączając piosenkę „I’m going out to play” z poprzedniej lekcji. Wspólnie zagrajcie w gry interaktywne, obejrzyjcie historyjkę z Play Boxem, wysłuchajcie rymowanki „Its’ cold” z lekcji 3 i 4. Wykonajcie zadania z książki- strona 40. Bye,bye Pani Ola