Nasz temat na dziś to: „NA WIOSENNEJ ŁĄCE- PIERWSZA KARTKA ZIELNIKA”
W dzisiejszym scenariuszu znajdziecie propozycje, które możecie realizować przez cały weekend, oto one:
1.Na początek rozwiążcie zagadki, hasła krzyżówki, które właściwie wpisane, pozwolą odgadnąć jej rozwiązanie: Rodzic czyta, a dziecko odgaduje:
1.Kwiaty, rosnące na łące lub w zbożu, czerwone są jak raki, to…… (maki).
2.Bez niej nie byłoby łąki, jej obecność to ważna sprawa, czy już wiesz, że to jest…. (trawa)
3.Najpiękniejszy miesiąc wiosny, kiedy zieleni się gaj, jest to właśnie miesiąc ( maj)
4.Ma żółty środek, białe zaś płatki, łodyga u niej wiotka, to przecież maleńka… (stokrotka)
5.To pora roku piękna, zielona i radosna…. (wiosna)
6.Jest ich dużo w trawie lub w ogrodzie: - maki, chabry, stokrotki, bławatki, to wiosenne….(kwiatki)
7.Lata obok ula, lata obok czoła, daje dużo miodu, bo to miodna….( pszczoła)
8.Trawka, kwiatki, biedronka to na pewno… (łąka)
9.Piegowata dama po łące lata sama, wygrzewa się w promieniach słonka, to na pewno jest…(biedronka)
10.Lata, lata koło nosa, to nie pszczoła, tylko …(osa).
Myślę, że bez trudu udało wam się odgadnąć zagadki, ale to nie koniec zabawy. Teraz odgadnijcie hasło dzisiejszych zabaw , wypisując na kartce kolejno z wyrazów litery zaznaczone na kolorowo, one utworzą rozwiązanie…… majowa łąka.
2.Dla rozluźnienia, zabawcie się przy piosence pt: „Wiosna na łące”
3.Popatrzcie na ilustracje i określcie, które są prawdziwe, a które zawierają błędy: w ostatnim ćwiczeniu odczytajcie zdania, możecie też ułożyć opowiadanie o motylku.
4.Zabawa „ Kolorowe motyle”- doskonaląca spostrzegawczość, koncentrację i pamięć słuchową:
Połóżcie przed sobą 4 motyle w różnych kolorach(mogą być zwykłe kolorowe kartony lub wycięte sylwety)
Rodzic podaje nazwy kolorów, a wy musicie zapamiętać ich kolejność i wskazać palcem lub można użyć packi na muchy, przykład:(zaczynamy od trzech, im lepiej będzie szło, tym szybciej powiększamy ilość)
3- Żółty, czerwony, zielony……
6- niebieski, niebieski, zielony, żółty, żółty, czerwony itd. Życzę, abyście doszli do 6 a może więcej
5.Zabawa ruchowo- słowna „Zielona łąka”. Dzieci- owady latają po łące przy muzyce. Na przerwę, zatrzymują się twarzami do siebie, uderzając rytmicznie w ręce partnera mówimy rymowankę:
Majowa łąka w barwach tonie
Barwne motyle lecą do niej.
(możemy za każdym razem wyklaskiwać w inny sposób): cicho, głośno, szeptem, wolno, szybko, itp.
6.Zabawa matematyczna z żabkami i ważkami według instrukcji na karcie:
7.W czasie weekendu wybierzcie się na spacer na łąkę lub do parku, nazbierajcie kwiatów , ususzcie i zróbcie album , tzw. „ Zielnik”, przynieście do przedszkola, żeby pokazać . Album robi się przyklejając na kartach poszczególne rośliny z opisem, który znajdziecie na tablicach w parku lub internecie np.:
„Mniszek pospolity- lekarski”- rozkwita w ciągu dnia żółtymi kwiatami, a o zmroku i podczas deszczu, kwiaty zamykają się. Jest rośliną jadalną , posiada wiele właściwości leczniczych. Itd…
Życzę miłych zabaw, ciekawych wycieczek i pięknych zielników oraz wiedzy na temat roślin .
POZDRAWIAM Edyta CH.
Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”
Witajcie oto propozycje zabaw na kolejny tydzień z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować” Dla chętnych kolejne zabawy z Koduj z nami#4 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem:
https://www.youtube.com/watch?v=yT3eH0x5pGs&list=PL3VS5bjUA2TiAAiqN1eRXNywmBsevHlGP&index=4
https://drive.google.com/file/d/1xAEHv00caeVS2NCpx2fDElfzjKHygFlr/view?fbclid=IwAR1CdaXh22udHdbIQaRjK50VRqKqbB9q9bAV9yVXSMfeN3q4AfNq1J6tAkk zadania offline
Dzieci wykonują karty pracy z zeszytu ćwiczeń ze strony 26 i 29.
Życzę miłej zabawy Pani Dorota G.