Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: „NA WIOSENNEJ ŁĄCE- PIERWSZA KARTKA ZIELNIKA”

W dzisiejszym scenariuszu znajdziecie propozycje, które możecie realizować przez cały weekend, oto one:

1.Na początek rozwiążcie zagadki, hasła krzyżówki, które właściwie wpisane, pozwolą odgadnąć jej rozwiązanie: Rodzic  czyta, a dziecko odgaduje:

1.Kwiaty, rosnące na łące lub w zbożu, czerwone są jak raki, to…… (maki).

2.Bez niej nie byłoby łąki, jej obecność to ważna sprawa, czy już wiesz, że to jest…. (trawa)

3.Najpiękniejszy miesiąc wiosny, kiedy zieleni się gaj, jest  to właśnie miesiąc ( maj)

4.Ma żółty środek, białe zaś płatki, łodyga u niej wiotka, to przecież maleńka… (stokrotka)

5.To pora roku piękna, zielona i radosna…. (wiosna)

6.Jest ich dużo w trawie lub w ogrodzie: - maki, chabry, stokrotki, bławatki, to wiosenne….(kwiatki)

7.Lata obok ula, lata obok czoła, daje dużo miodu, bo                to miodna….( pszczoła)

8.Trawka, kwiatki, biedronka to na pewno… (łąka)

9.Piegowata dama po łące lata sama, wygrzewa się w promieniach słonka, to na pewno jest…(biedronka)

10.Lata, lata koło nosa, to nie pszczoła, tylko …(osa).

Myślę, że bez trudu udało wam się odgadnąć zagadki, ale to nie koniec zabawy. Teraz odgadnijcie hasło dzisiejszych zabaw , wypisując  na kartce kolejno z wyrazów litery zaznaczone na kolorowo, one utworzą rozwiązanie……  majowa łąka.

2.Dla rozluźnienia, zabawcie się przy piosence pt: „Wiosna na łące”

3.Popatrzcie na ilustracje i określcie, które są prawdziwe, a które zawierają błędy: w ostatnim ćwiczeniu odczytajcie zdania, możecie też ułożyć opowiadanie o motylku.  

 

4.Zabawa „ Kolorowe motyle”- doskonaląca spostrzegawczość, koncentrację i pamięć słuchową:

Połóżcie przed sobą 4 motyle w różnych kolorach(mogą być zwykłe kolorowe kartony lub wycięte sylwety)

Rodzic podaje nazwy kolorów, a wy musicie zapamiętać ich kolejność i wskazać palcem lub można użyć packi na muchy, przykład:(zaczynamy od trzech, im lepiej będzie szło, tym szybciej powiększamy ilość)

 3-  Żółty, czerwony, zielony……

 6- niebieski, niebieski, zielony, żółty, żółty, czerwony itd. Życzę, abyście doszli do 6 a może więcej

5.Zabawa ruchowo- słowna „Zielona łąka”. Dzieci- owady latają po łące przy muzyce. Na przerwę, zatrzymują się twarzami do siebie, uderzając rytmicznie w ręce partnera mówimy rymowankę:

       Majowa łąka w barwach tonie

       Barwne motyle lecą do niej.

 (możemy za każdym razem wyklaskiwać w inny sposób): cicho, głośno, szeptem, wolno, szybko, itp.

6.Zabawa matematyczna z żabkami i ważkami według instrukcji na karcie:

7.W czasie weekendu wybierzcie się na spacer na łąkę lub do parku, nazbierajcie kwiatów , ususzcie i zróbcie album , tzw. „ Zielnik”, przynieście do przedszkola, żeby pokazać . Album robi się przyklejając na kartach poszczególne rośliny z opisem, który znajdziecie na tablicach w parku lub internecie np.:

„Mniszek pospolity- lekarski”- rozkwita w ciągu dnia żółtymi kwiatami, a o zmroku i podczas deszczu, kwiaty zamykają się. Jest rośliną jadalną , posiada wiele właściwości  leczniczych. Itd…

Życzę miłych zabaw, ciekawych wycieczek i pięknych zielników oraz wiedzy na temat roślin .    

POZDRAWIAM  Edyta CH.

 

Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”

Witajcie  oto propozycje zabaw na kolejny tydzień z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować” Dla chętnych kolejne zabawy  z Koduj z nami#4 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem:

https://www.youtube.com/watch?v=yT3eH0x5pGs&list=PL3VS5bjUA2TiAAiqN1eRXNywmBsevHlGP&index=4

 https://drive.google.com/file/d/1xAEHv00caeVS2NCpx2fDElfzjKHygFlr/view?fbclid=IwAR1CdaXh22udHdbIQaRjK50VRqKqbB9q9bAV9yVXSMfeN3q4AfNq1J6tAkk  zadania offline

Dzieci wykonują karty pracy z zeszytu ćwiczeń ze strony  26 i 29.

Życzę  miłej zabawy Pani Dorota G.